• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • nennesjuttioåtta

cupcakegeek
    oooh jag ha ju bara några veckor kvar här nu. Har hunnit söka ett jobb och tänkte lägga ut lite trådar här och var. Men jag har ju varit med förr så jag vet vad som väntar... men visst är det trist och sjukt ohyffsat att de ibland inte ens hör av sig?!? Så pass stora företag också.

Lycka till!!!

• MuffinsTönt

Nenne
    Jag vågar inte ens tänka på vad som väntar mig... Har aldrig jobbat såpass länge att jag får a-kassa. Vet inte riktigt vad jag ska göra då isf. Det återstår att ta det jobb som finns.

Jovisst är det nonchalant av dem. Jag borde ringt innan men hade tusen saker att tänka på. Handen på härtat,jobb på Posten var kanske inte min första prioritering. Är bara smått sur på mig själv. Vilken smart jävel som helst fattar att maj månad är liite sent ute för sommarjobb. Men jag började faktiskt i tid detta år! -med ansökningar inom mitt yrke. Men det tycks finnas jobb på ams, kanske inte roligaste men jobb är det iaf. Och jag kanske får stanna kvar i stan!

Lycka till du me!

• MuffinsTönt

Var inne i granntråden. Såg en länk till Telis om ett hus i Götet. Just det området växte Grabben upp. Hans föräldrar bor fortfarande kvar där. Vilket hus! Dagens höjdpunkt! Den måste jag visa honom.

• nennesjuttioåtta

muffin
    hahaha, ja det var mycket en intressant bostad.

Fortsätter du plugga efter sommaren, eller? Eller vad gör du, doktorerar? Jag har ingen koll *skäms*

Jag är så glad att jag inte gick ur facket som jag tänkte (i ren snålhet), för jag har ju inkomstförsäkring via dem. Så jag sitter inte alldeles på backen. Och jag har inget emot att vara arbetslös under fotbolls-EM och sommar-OS, men sen får det gärna räcka.

• MuffinsTönt

Förstår att du inte har koll, själv har jag inte heller sikten tydlig. Jag anmälde mig till kurser nästa termin, ifall jag inte får ngt jobb. Men det är höstterminen. Jag har en sommar innan dess att klara av. Kom på att jag har en kompis som jobbar extra som städerska. Ska fråga hur hon fick det jobbet. Jag bryr mig varken om fotbolls-EM eller sommar-OS. Möjligtvis OS för det är lite politik i det också.

• viktualia

Anne - tur att du öste två gånger då!!! *fnissar*

Själv ska jag bara slänga i mig lite mat innan det är dags att storma över till villan. Ska bara (Alfons Åberg) ringa och beställa bredband... något som inte gick att göra förrän telefonen var flyttad... så nu är vi utan telefon i lägenheten... och flytten närmar sig... 20:e går lasset... gaaaaaaaaaaaaaaa allt ska hinnas innan dess... ehum...

• anne på grönkulla

*helt under isen av trötthet*

Oo spännande med flytt! Jag skulle inte orka just nu att hålla det där tempot på kvällarna också....

Kram!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8