• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • nennesjuttioåtta

j, just det.

P I T T !

• Zozo

Men Nenne.. En jordkällare kan ju vara väldigt rustikt och mysikt liksom

Förresten har systertraden tagit slut?? Finns det en ny nanstans? Hittar inte!

• anne på grönkulla

Tack Zozo.
    Mysigt med semester!

*kramar om Nenne* Letar ni hus? Har jag missat nåt? Synd om ni spanat in nåt som ni inte fått.

• nennesjuttioåtta

anne
    vi har letat hus i typ 3 år, men faller alltid på målsnöret. den här gången trodde jag verkligen att vi skulle få det. Vi var 10 som bjöd på det, 8 hoppade av vid 1 710 000:- (utgångspris 1 325 000) och vi hade taket 1 910 000 (jämnt och bra ). Men den envisa kärringen som bjöd mot oss gav sig aldrig. Så när hon sa 1 915 000:- så gav vi oss. För vi har som princip att inte gå över den gräns som vi bestämt oss för. Och det var redan dyrt för det där huset. Om man ser till priserna häromkring... Tack för kramen!!!!

• nennesjuttioåtta

jo tack, men ibland kanske man ska ta i så man kräks (som Telis skrev). Annars blir man utan...

• anne på grönkulla

Det beror väl på varför man satt gränsen också? Har man inte råd med mer så har man ju inte. Men om man har marginal och tycker objektet är värt pengarna - visst!

• nennesjuttioåtta

jo, visst. Vi skulle nog ha råd att ta ett högre lån men vi vill inte, men vi vill ha marginal att göra annat också.

• anne på grönkulla

Jo, precis. Och så vill man ju ha marginal också - vi märker ju hur lägenheten skiftat rätt mycket i pris per månad sen vi köpte den för 4 år sen, beroende på räntan.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8