• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • viktualia

och nu har jag varit på after work och ska sova lite lagom sent....

.... surar över att maken inte har tagit semester hela dagen imorgon utan tråknissen ska jobba några timmar... hm.. typiskt trist!!! själv är jag helt ledig för att kunna gå till banken för överlåtelse av huset vid halv elva.... hade sett framemot en mysig ,ledig morgon med maken....

• Pela Pela

God morgon tjejer!

Lycka till idag Vickan! Jar nästan lite avundsjuk på dig även om jag inte är avundsjuk på flytten sedan.
    Maken och jag hade bara i flyttkartonger 96 stycken att bära så varken han eller jag känner för att flytta igen... Fast det är klart, vi flyttade ihop två hem så lite har nog försvunnet under resans gång! (två av allt)

Ha en underbar solig helg alla, själv drar jag till Öland i eftermiddag och ska på 40-årsfest.

Kram och vink

• anne på grönkulla

Hej Pela!

Här landar jag framför datorn igen efter lite övningskörning, äter mer god frukost nu o funderar på dagen. Ledig!

• viktualia

96 flyttkartonger.. hm... jag måste säga att det värsta är sällan flyttkartongerna utan alla andra konstiga pinaler som inte går att stapla... hm.. jajaja.. det är ett tag kvar innan det är dags för kartongrace...

...nu är det 1,5 timme kvar tills vi ska vara på banken och joxa med lånen och sedan skriva på de sista pappren och få nycklarna. Maken var en sväng till huset igår och inspekterade städningen (på önskan av säljaren). Huset är tydligen lite mer nikotinskadat än vad vi trott.. men men.. mina föräldrar räddade en hel 150 kvm villa från nikotinskador så då ska nog vi klara det också... blir bara lite fler byten av golv och sånt...

• anne på grönkulla

Trist. Men är det inte alltid nåt sånt som dyker upp?

Törs inte ens tänka på hur lägenheten vi fick sälja efter pappa såg ut på det sättet...

• viktualia

Pela - skoj att du tittade förbi, glömde att skriva det nyss

Anne - alltså det är verkligen inte omöjligt att nikotinsanera skadade bostäder så du behöver inte ha nån ångest över det... Det finns specialfärg som man använder för att fixera skiten i väggarna och sen målar man vanligt över.

• MuffinsTönt

Tjena!

Vickan (o ni andra soma känner er manad), en fråga om bakning. Hur stor är en skopa? Enligt recept till vaniljkräm (i bullar) är det 1 ½ skopa snabbmarsan och 2 dl mjlölk. Hur mkt är en skopa? Är det en vanlig slev?

• maniha

en skopa? Beror på... grävmaskiners skopor brukar variera i storlek

• Telemarkgrrl

Muffins, förr i tiden (vet inte om det fortfarande är så) följde det med en skopa i förpackningen. Kan inte svara på hur mycket en sån rymmer men det är helt klart mindre än en slev. 1/2 dl kanske?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8