• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • Vidalila

var är TS förresten? som Pyro sa så har hon inte skrivit mycket.

• fru Trul

Fröken Figo skrev 2008-03-07 14:27:10 följande:

Har en kompis som förlät en otrohet och gifte sig med killen kort därefter. Jag avrådde henne från att gifta sig men nu med facit i hand är de faktiskt lyckliga efter 4-5 år. Tror de "ändrade reglerna" i förhållandet och nu har ett öppet förhållande där båda träffar andra. Hade nog inte funkat för mig men de är lyckliga. Och de passar otroligt bra ihop! Så jag tror hon gjorde rätt till slut, även om jag nästan blev arg på henne när hon tagit beslutet att trots allt gifta sig...
    Jag tror att öppna förhållanden visst kan funka om båda partner är medvetna om spelreglerna från början. Men att gå från en otrohet till ett öppet förhållande tror jag är otroligt svårt...
  • Vidalila

Öppna förhållanden med gemensamma regler är väl en sak. men som ovanstående sak så är det säkert ingen bra början. Men jag fattar bara inte grejen. Är man inte mer som KK då?

• Vidalila

Hej lady!!

Jag tror aldrig att kärleken dör i förhållande där man verkligen älskat någon, men man behöver inte vara tillsammans för det. Min allra första pojkvän kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta, min kärlek till honom har inte dött, men jag vill inte vara tillsammans med honom. Jag älskar honom inte på det sättet som jag älskar min m2b utan på ett annat sätt. Svårt att förklara :) Men det är inte kärleken som dör vid otorhet utan tilliten, som gör det omöjligt att ha ett förhållande.

Ts kan lämna sin man, men inte kärleken.

Lady o Lufsen skrev 2008-03-07 14:37:23 följande:

Jag tror inte att själva kärleken dör...då hade vi varit utrustade med en svitch-knapp som man kunde pilla på när det passade..Däremot tror jag att det handlar om ett ställningstagande: Vill jag leva med honom under dom här förändrade förhållandena? Kommer jag att kunna lita på honom igen? Kan jag leva med alla frågetecken? Kommer han att göra det igen? osv osv osv...svaret på alla frågor kan ju bli "Nej, det här kommer inte att funka för mig" men kärleken finns kvar...Fröken Figo skrev 2008-03-07 14:27:10 följande:
  • fru Trul
    Vidalila skrev 2008-03-07 14:39:26 följande:
    Öppna förhållanden med gemensamma regler är väl en sak. men som ovanstående sak så är det säkert ingen bra början. Men jag fattar bara inte grejen. Är man inte mer som KK då?
    Finns väl massa varianter på det beroende på vad man är ute efter. Själv lever jag i ett polyförhållande med både man och min flickvän. Älskar båda lika mycket.
  • Vidalila

fru Trul skrev 2008-03-07 14:44:07 följande:

Finns väl massa varianter på det beroende på vad man är ute efter. Själv lever jag i ett polyförhållande med både man och min flickvän. Älskar båda lika mycket.
    Intressant! Hur funkar det rent praktiskt? Vill du berätta mer?
  • starchick

mmen du är giftmed mannen eller?

• fru Trul

Min flickvän bor inte med oss, och hon är min flickvän inte hans.. (vill klargöra det) Funkar bra, ingen svartsjuka från nåt håll... Båda vet att jag älskar dom lika mycket.

Vidalila skrev 2008-03-07 14:45:27 följande:
    Intressant! Hur funkar det rent praktiskt? Vill du berätta mer?
  • Hedvig

Hej prinsessan77,
    svårt att säga hur man ska göra,
    kan du förlåta & VILL du gå vidare?

Allt beror ju på hur "hårt" man tar en otrohet.
    Jag skulle nog inte kunna förlåta särsklit lätt & absolut inte vilja gifta mig med den personen...

Önskar dig det bästa,
    och hoppas att det löser sig på något sätt för dig.
    Mvh,
    Hedvig

• Lady o Lufsen

Hejsan gumman- kul att "se" dig!
    Jamen då så- vi är överens!

Vidalila skrev 2008-03-07 14:43:07 följande:
    Hej lady!!Jag tror aldrig att kärleken dör i förhållande där man verkligen älskat någon, men man behöver inte vara tillsammans för det. Min allra första pojkvän kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta, min kärlek till honom har inte dött, men jag vill inte vara tillsammans med honom. Jag älskar honom inte på det sättet som jag älskar min m2b utan på ett annat sätt. Svårt att förklara :) Men det är inte kärleken som dör vid otorhet utan tilliten, som gör det omöjligt att ha ett förhållande. Ts kan lämna sin man, men inte kärleken. Lady o Lufsen skrev 2008-03-07 14:37:23 följande:
Svar på tråden Han har varit otrogen