Hej lady!!
Jag tror aldrig att kärleken dör i förhållande där man verkligen älskat någon, men man behöver inte vara tillsammans för det. Min allra första pojkvän kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta, min kärlek till honom har inte dött, men jag vill inte vara tillsammans med honom. Jag älskar honom inte på det sättet som jag älskar min m2b utan på ett annat sätt. Svårt att förklara :) Men det är inte kärleken som dör vid otorhet utan tilliten, som gör det omöjligt att ha ett förhållande.
Ts kan lämna sin man, men inte kärleken.
Lady o Lufsen skrev 2008-03-07 14:37:23 följande:
Jag tror inte att själva kärleken dör...då hade vi varit utrustade med en svitch-knapp som man kunde pilla på när det passade..Däremot tror jag att det handlar om ett ställningstagande: Vill jag leva med honom under dom här förändrade förhållandena? Kommer jag att kunna lita på honom igen? Kan jag leva med alla frågetecken? Kommer han att göra det igen? osv osv osv...svaret på alla frågor kan ju bli "Nej, det här kommer inte att funka för mig" men kärleken finns kvar...Fröken Figo skrev 2008-03-07 14:27:10 följande: