• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • emeliek45

Stora kramar...hoppas att du hittar en lösning som känns bra för DIG!

• tågjäntan

Jag tycker att ni i första hand inte behöver ställa in det för all framtid men jag tror att ni behöver lägga det på is ett tag. Det kan ju sluta med att ni separerar helt och hållet, men om ni reder ut kanske ni kan bestämma er för att satsa.

Jag tror också ni behöver familjerådgivning. Han har varit otrogen två gånger. Ni behöver reda ut vad det beror på och prata genom det för att du ska kunna förlåta honom. Kanske förlåta varandra.

SEdan kan jag inte låta bli att ge ett boktips; eller två =). Den första heter "Kärlekens fem språk" av Gary Chapman. Den har jag läst typ 4-5 ggr . Där tar han bla med ett par där mannen är otrogen och lämnar frun och hur de sedan hittar tillbaka till varandra.
    Den andra är av samma författare och en medförfattare; Jennifer Thomas. Den heter "Förlåtelsens fem språk".
    Den första är inriktad på parrelationer, även om han på engelseka har skrivit föräldrar-->barn/tonåringar, singlar osv. Den andra är riktad mer till alla inkl företagare - kund, även om en hel del exempel kommer från olika par.
    Båda böckerna är lättlästa och ger enkla och praktiska tips och råd. "Förlåtelsens fem språk" har hjälpt mig en del i min relation.
    Lycka till! Och var rädd om dig!

• tågjäntan

Just ja, båda har varit familjerådgivare/terapeuter med lång erfarenhet av rådgivning av par.

• Princess Nightingale

åh, onskar det verkligen fanns ngt vi pa BT kunde gora.
    Nar barn finns med i bilden ser allt sa annorlunda ut. Ni ar ju bundna till varandra for evigt redan.
    DOCK! och detta av erfarenhet. Barn mar battre av en valmaende singelmamma an att ha bagge foraldrar under samma tak dar det konstant finns spanningar i luften. *mina foraldrar separerade over 5 ggr nar jag var liten. On an off hela tiden. Jag kan inte ens minnas alla ganger. Det var tufft. Nu ar de inne i en vanda till, dar min mamma aterigen trottnat pa allt dumt pappa gjort. Till rage pa allt flyttade min pappa alltid utomlands nar de separerade sa vi kunde aldrig traffas. (P.S. Kommer inte svara pa fragor om vad som orsakade mina foraldrars kedjeseparationer.)
    Barn mar ocksa battre med foraldrar som har en annan partner dar harmoni flodar i huset.
    Sa, mitt rad till dig ar tank pa vad DINA barn kommer att ma bast av i langden. Kommer du kunna ha en vettig relation med din man om han ar otrogen igen?

Det som jag tror ar viktigt ar att bestamma sig for nagot och halla fast vid det. Forlater du honom for den har gangen ska du nog se till att kanna att du kan forlata honom nagra ganger till under er livstid.

Hoppas allt loser sig.

STOR KRAM!

• 20080802

Vill bara knyta tillbaka lite till ursprungsfrågan. Det är många som har gett råd om hur du ska hantera hela förhållandet. Det har jag egentligen ingen uppfattning om. Känner varken dig eller honom och det beror så väldigt mycket på. MEN när det gäller bröllopet så känns det självklart att ni ska avblåsa det (eller skjut upp på obestämd tid) och, som så många andra sagt, att han faktiskt får ansvara för detta.

• matildaochniklas

Ville bara skicka massor av kramar till dig! Hoppas verkligen att du snart kommer att må bättre, vilket beslut du än tar!

• laris

Men ååå va arg jag blir. Så här är det:

Det är inte DIN uppgift att förklara för alla varför ni inte kan gifta er. Han är vuxen och ska ta ansvar för sina handlingar. Det är så typiskt oss tjejer att känna skam när våra män är otrogna. Vi skäms som om det var vårt eget fel.

Gör inget förhastat som att gå med på att gifta dig bara för att det kanske kan rädda ert förhållande. Det kommer att kännas fel och du kommer att trampa dig själv i själen.

På ett sätt är det ju bara bra att han var otrogen innan ni hann gifta er. Detta är inte ok, du förtjänar någon som tar hand om dig som en princessa och det är du värd.

Sist vill jag ge dig en STOR kram och kom ihåg att inte skämmas för du har inte gjort nåt fel.

kram

• MissieA

Jag vet verkligen hur det är när en man är otrogen, det gör sååå ont men det är väldigt svårt att bara lämna honom. Tänk på barnen, men jag tror inte heller att barnen mår av att se mamma olycklig prinsessan, men hoppas verkligen att du mår bra och att du fattar ett beslut som är bra för dig och dina barn.

Tänk på att det är han som har gjort fel och att du förtjänar så mycket bättre. När jag dumpade mitt ex så mådde jag dåligt och trodde att jag hade gjort något fel, men sne insåg jag att allt var hans fel och nu ska jag gifta mig med en underbar person som aldrig skulle utsätta mig för sån smärta. Så det finns bättre för dig. Ställ in bröllopet, gästerna behöver inte veta varför men tala om det för dina nära vänner och familj om du känner att du behöver prata med någon.

Stooooora Kramar på dig, och tro på dig själv!!

• maja hed

Förmodligen fick han lite panik känslor att ni nu ska gifta er och att ni ska hålla i hop hela livet annars har han inte vågat säga att han inte vill gifta sig och visar det på ett högst olämligt sätt. Sårar dig totalt. Oförståligt.

Hoppas att allt löser sig oavsett om du blir gift med honom eller någon annan.

Tycker du ska berätta sanningen för de ni skickat ut inbjudningara till, de kommer att förstå dig, tro mig.

kraamm

Svar på tråden Han har varit otrogen