• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • EllaM

Jag skulle skicka ut meddelande om att bröllopet var inställt utan att ange någon orsak. Sedan skulle jag bestämma mig därefter vad jag skulle svara om någon frågade varför. För de närmsta skulle jag absolut berätta sanningen. Om du trots allt ser en framtid med honom vill du kanske inte basunera ut vad som hänt, men annars har du verkligen ingen anledning att ljuga för hans skull. Jag råder dig dock att absolut ställa in bröllopet och sedan ta itu med dina känslor kring det som hänt och om du vill fortsätta förhållandet eller inte. Sedan är ju frågan vad han vill också, varför han var otrogen.

Jag tror också att det ofta är som så att om man är otrogen bara kort innan man ska gifta sig så letar man nog, medvetet eller undermedvetet, om en väg ut. Han är uppenbarligen inte redo att gifta sig med allt vad det innebär. För tänk så här: om han är beredd att äventyra hela ert förhållande bara för att ha sex med någon annan - hur högt värderar han då egentligen er kärlek och er framtid tillsammans?

Tänk också på att passion kan komma och gå i ett förhållande, känslan av förälskelse likaså. Men för att det ska funka i längden måste det finnas respekt och tillit. Hela tiden.

Jag vet att det är ett helvete du går igenom nu. Jag hoppas att du har stöd omkring dig och att du sätter dig själv och din lycka främst!

• Blyger

Svårt att ge några råd men jag tror att den som varit otrogen mer än en gång är den typen som mycket troligt kommer att göra det igen, om inte anat så när livet "hemma" blir tungt...
    Skicka bara ett meddelande om att bröllopet är inställt. Orsak är inte relevant just nu i alla fall.

Fortsätter du med honom så lär din kudde få ta emot många tårar genom åren. Tro mig, jag har erfarenhet av det i tidagdare förhållande. Det är inte några lätta saker att ha med i bagaget.

• Vidalila

1. DU ska inte avboka nånting. Det ska han göra. Han ska ringa till varenda leverantör, florist, uthyrningsfirma, catering mm och säga att bröllopet inte blir av.

2. DU ska inte avboka el informera några gäster. Det ska han göra. Släpp honom, släpp bröllopet, låt han fixa det han ställt till med. Prata inte med honom om hur han ska göra. Lämna honom och bry dig inte mer.

3. Han har varit otrogen innan och kommer att vara det igen. Att han blev påkommen nu var bara ren tur. Lämna honom och skit i honom.

DU FÖRTJÄNAR BÄTTRE

• Lilla My

Hm, om han redan har fått ett positivt testsvar så var det inte några dagar sedan... Fast det kan ju ha varit vid ett tidigare tillfälle.

• becky79

Måste säga att jag är ledsen för din skull. Kan inte fatta hur någon vill göra sin blivande fru så illa.

Ifall du bestämmer dig för att det inte blir bröllop, ska det helt kort o gott räcka med : bröllopet är inställt.

Personligen skulle jag nog aldrig gått igenom bröllopet, för jag vet att jag aldrig skulle kunna glömma eller förlåta en sådan sak- vilket sen skulle sluta med skilsmässa.

Men ifall du känner att du kan glömma och förlåta-helt o hållet och lita på honom i forts. så är det ju inga problem.

• IdaAstrid

Bra sagt Vidalila!!

Stå på dig och var stark (lättare sagt än gjort...).

Kram!

• FoxyLoxy

Stora kramar till dig!!

Och som så många har sagt- skjut upp bröllopet- stanna upp och känn efter vad som är det rätta att göra. Det enda som spelar någon roll är vad DU vill, inte vad alla andra ska tro och tycka osv.

Ta ett beslut som känns bra även i magropen! Han är inte den ende här i världen- och trots allt hellre inget bröllop än för jävligt äktenskap!!!

Flera kramar till dig!!

• grabbarna

usch så jobbit för dig jag säger som många andra HAN ska sköta allt du ska inte behöva bekymra dig om någonting..

men gumman otrogen två gånger "minst" för din egen skull ställ in bröllopet och ställ ut honom för har han svikit dig två gånger har jag svårt att tro att

1. du ska kunna lita på honom igen och utan tillit fungerar inte ett förhållande
    2.att han kommer hålla sig trogen resten av livet.....

du vet! det hade kunnat vara HIV han smittat dig med!du förtjänar bättre

KRAM/marie

• grabbarna

en liten parantes också har han fått reda på att han har en könssjukdom så tror jag knappast han bara vara otrogen för någon dag sedan för det tar ett tag att få svar på proverna och det är ju inga prover man tar när man gör en vanlig hälsokoll direkt så han måste ju ha fått veta det eller hunnit misstänka något.

du kommer väl kolla dig själv också för ALLA sjukdomar inte bara den han säger sig ha fått

• franca

Vad jag är ledsen för din skull! Otrohet är alltid ett fruktansvärt svek, och ännu mera så när det har hänt flera gånger och han dessutom har haft oskyddat sex och blivit sjuk. Tänk om det inte hade varit en ofarlig sjukdom och om du hade blivit smittad?!

Håller med Lilla My: det tar lite tid att bli smittad, få symptom (om det nu var p g a symptom som han gick till doktorn) och att sedan få provsvaren. Låter inte som att han var otrogen "för några dagrar sedan". Och om han inte blivit smittad, hade han hållit tyst om sin otrohet då?

På sätt och vis är det tur att han blev sjuk, eftersom du då fick veta hur det ligger till. Nu kan du fatta ett beslut beserat på sanningen. Han har varit otrogen upprepade gånger. Han har haft oskyddat sex men en elelr flera andra och riskerat att smitta dig med könssjukdomar. Kan du leva med det? Jag tror inte att jag skulle kunna det, men ibland lyckas man ju reda ut de mest förfärliga saker. Har ni tänkt på att gå till en familjerådgivare eller parterapeut? Det kanske kan hjälpa dig att bearbeta hans svek, så att du inte tar för stor skada, och sedan att fatta ett så grundat beslut som möjligt om framtiden - oavsett om det är att ställa in bröllopet och göra slut eller inte. För det beslutet kan ju ingen annan fatta åt dig. Men att fortsätta att planera ett bröllop i det läget låter väldigt svårt.

Ta hand om dig!

Svar på tråden Han har varit otrogen