Vad jag är ledsen för din skull! Otrohet är alltid ett fruktansvärt svek, och ännu mera så när det har hänt flera gånger och han dessutom har haft oskyddat sex och blivit sjuk. Tänk om det inte hade varit en ofarlig sjukdom och om du hade blivit smittad?!
Håller med Lilla My: det tar lite tid att bli smittad, få symptom (om det nu var p g a symptom som han gick till doktorn) och att sedan få provsvaren. Låter inte som att han var otrogen "för några dagrar sedan". Och om han inte blivit smittad, hade han hållit tyst om sin otrohet då?
På sätt och vis är det tur att han blev sjuk, eftersom du då fick veta hur det ligger till. Nu kan du fatta ett beslut beserat på sanningen. Han har varit otrogen upprepade gånger. Han har haft oskyddat sex men en elelr flera andra och riskerat att smitta dig med könssjukdomar. Kan du leva med det? Jag tror inte att jag skulle kunna det, men ibland lyckas man ju reda ut de mest förfärliga saker. Har ni tänkt på att gå till en familjerådgivare eller parterapeut? Det kanske kan hjälpa dig att bearbeta hans svek, så att du inte tar för stor skada, och sedan att fatta ett så grundat beslut som möjligt om framtiden - oavsett om det är att ställa in bröllopet och göra slut eller inte. För det beslutet kan ju ingen annan fatta åt dig. Men att fortsätta att planera ett bröllop i det läget låter väldigt svårt.
Ta hand om dig!