• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • puffenwilma

Usch vad krångligt, hur fick du reda på det? Var han ärlig? då är det ju kanske en lite annan sits än om det kom på omvägar.

• Thailand 08

Stackars liten! Hoppas ni reder upp det .Kram

• Nessan

Näe, fyy vad jobbigt! Förstår om allt känns jätteförvirrat nu!

Håller med de andra om att ni inte bör gifta er nu bara för att undvika ev. krångel med redan utskickade inbjudningar och dylikt. Avboka bröllopet och red ut allt.

Vad säger han? Var det ett misstag och vill han fortsätta med dig, eller vill han vara med den andra kvinnan?

Jobbigt att detta händer så tätt inpå ett planerat bröllop (vad tänkte han med??!?) Ännu jobbigare att det inte är första gången det händer...

• prinsessan77

Puffenwilma

Jo han var tvungen att berätta det för att han hade fått en könsjukdom som lyckligtvis är ofarlig och väldig vanlig men så förnedrande det känns för mig

• misstrixie
    prinsessan77 skrev 2008-03-07 11:37:07 följande:
    Åhh tack så mycket ja det är inte lätt sits det här,vi har varit ihop länge och när han var otrogen sist var många många år sedan och jag förlät honom men nu har det hänt igen. Åhh jag som var så lycklig inför bröllopet jag älskar verkligen honom och det trodde jag han gjorde också eftersom han friade.
    Om han har varit otrogen förut så borde han ju verkligen veta bättre än att göra något så dumt igen... och när ni ska gifta er och allt, nej fy vad hemskt.

Jag skulle nog ändå rekommendera att ni inte anger detta som skäl för att bröllopet ställs in. De som står dig tillräckligt nära kommer att fråga, och då kan du ju välja att berätta eller inte.
  • blivandefrularsed

Tänker på dig massor!

• johansdotter

Har han förklarat varför?

Men om han gjort samma sak tidigare...är juh kanske frågan snarare om du kan leva i ett "öppet" förhållande. Vilket jag skulle se det som, då det inte bara är en engångsföreteelse...

Men jag håller med....skjut upp brölloppet tills ni redit ut allt och vet vart ni står. Om ni båda verkligen älskar varandra så kanske ni kan hitta en lösning...men som sagt....båda måste verkligen vara med på det. Tills dess tycker jag inte ni ska gifta er, ingen idé att rusa in i något förhastat som då troligen kommer sluta i skilsmässa ändå senare bara för att "hålla skenet uppe".
    Han får juh stå för vad han gjort.

• misstrixie
    prinsessan77 skrev 2008-03-07 11:42:25 följande:
    PuffenwilmaJo han var tvungen att berätta det för att han hade fått en könsjukdom som lyckligtvis är ofarlig och väldig vanlig men så förnedrande det känns för mig
    Men om han var otrogen för bara någon dag sedan, hur kunde han redan veta att han blivit smittad? Eller har det pågått en längre tid?
  • Zozo

Och klantskallen har inte ens skyddat sig???? Tänker han över huvudtaget pa vad han skulle kunna ha utsatt DIG för! Det kunde ju varit en vârre sjukdom som han dessutom fört över pa dig.. förutom att han var otrogen! Totalt huvudlöst!!

• prinsessan77

misstrixie

han var till doktorn

Svar på tråden Han har varit otrogen