• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • puffenwilma

Min hjärna säger dumpa honom och hitta ngn bättre men jag vet samtidigt hur svårt det är när man tycker om varandra. Men det viktigast tycker jag ändå är att titta på fakta. Detta verkar ju som sagt inte vara första gången och garanterat inte heller sista gången och då finns det säkert gånger du ej vet om. Låter kanske taskig. Sen är ju som sagt ovan en stor fråga om DU tror att du kan leva med detta. Kan du det behöver man ju inte vara så drastisk. Oavsett känns det helt galet att gifta sig.

• blivandefrularsed

Rent spontant tycker jag att det är svinaktigt att göra en sån grej. Men så vet jag att livet inte är svart eller vitt heller. Men har han känslor för den andra kvinnan blir saken en annan. Svårt, stackare. Som andra sagt, han får stå för vad han gjort! Men det gör ju inte saken mindre jobbig för dig....

Puss

• johansdotter

Men om han nu vart "tvungen" att berätta för att han fått en sjukdom...vad säger att han inte gjort det fler ggr. men då "klarat" sig?

Jag skulle inte kunna lite på honom...

• Juliazzb25

Jag är så så ledsen för din skull..

Tyvärr så skulle jag aldrig kunna förlåta ngt sånt men det jag det.

jag skulle avboka allt men jag vet inte om jag skulle säga vad som är orsaken utan hitta på ngt annat och sen skulle jag dumpa honom.

Jag vet att det svårt speciellt om ni har varit tillsammans så många år men frågan är om du vill leva med nån som är otrogen...
    Det inte värt att ligga i sängen och tänka ( tänk om )

En gång otrogen alltid otrogen...

jag är ledsen om jag är otrevlig men jag blir bara så ARG på honom och LEDSEN för din skull..

Du är värd mycket bättre och nån som älskar dig för den du är och inte en skit som springer runt och smitar sig med massa könssjukdommar.

VERKLIGEN LEDSEN

Kram

• johansdotter

Kram på dig gumman....jag lider verkligen med dig....

• hondafreak

Neeeej !
    Gift dig inte med honom !
    Han har varit otrogen förr, och hade han inte varit tvungen att tala om det för dig nu hade han inte gjort det !
    Vill inte strö salt i såren, men hur många har han varit med som du inte vet om ???????
    Kan du verkligen lita på vad han säger ?
    Ställ in bröllopet och luta dig tillbaka innan du tar några beslut.
    Har svårt att se att den som är otrogen flera gånger hyser "de riktiga" känslorna inför äktenskapet !
    Vansinnigt !

• puffenwilma

Jag känner att det är han som har sumpat allt inte du då tycker jag oxå att han gott och väl kan ta smällen oxå och jag tycker mkt väl att ni ska vara ärliga med varför det ställs in. Någon gång måste ju den här mannen lära sig vad konsekvenser är, för helt uppenbart fattar han inte att det han gör kan ge konsekvenser (könssjukdom exempelvis).....

• Nessan

Det är hans ansvar att meddela alla ni bjudit på bröllopet om att det är inställt (och ev. om orsaken)! Det är han som är orsaken till det och du skall inte behöva ringa runt och meddela det.

• neeke1972

Håller med... skulle aldrig heller förlåta..

Juliazzb25 skrev 2008-03-07 11:52:14 följande:
    Jag är så så ledsen för din skull..Tyvärr så skulle jag aldrig kunna förlåta ngt sånt men det jag det.jag skulle avboka allt men jag vet inte om jag skulle säga vad som är orsaken utan hitta på ngt annat och sen skulle jag dumpa honom.Jag vet att det svårt speciellt om ni har varit tillsammans så många år men frågan är om du vill leva med nån som är otrogen...Det inte värt att ligga i sängen och tänka ( tänk om )En gång otrogen alltid otrogen...jag är ledsen om jag är otrevlig men jag blir bara så ARG på honom och LEDSEN för din skull..Du är värd mycket bättre och nån som älskar dig för den du är och inte en skit som springer runt och smitar sig med massa könssjukdommar.VERKLIGEN LEDSENKram
Svar på tråden Han har varit otrogen