• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • prinsessan77

Tack för alla underbara svar som jag fått av er. Många har nog rätt när det gäller att han ska få avbeställa allt själv. Visst jag skulle vilja slänga ut honom med ögonen böj men vi har ju två underbara fina barn tillsammans den minsta är bara en liten bebis på tre mån. så vi måste reda upp en hel del så att det bir så bra som möjligt för barnen.

• PennyJenny
    Vidalila skrev 2008-03-07 14:37:32 följande:
    var är TS förresten? som Pyro sa så har hon inte skrivit mycket.
    Alla sitter inte klistrade framför BT bara för att de startar en tråd. Är ju bara några timmar sedan hon skrev.
  • Vidalila
    prinsessan77 skrev 2008-03-07 14:59:03 följande:
    Tack för alla underbara svar som jag fått av er. Många har nog rätt när det gäller att han ska få avbeställa allt själv. Visst jag skulle vilja slänga ut honom med ögonen böj men vi har ju två underbara fina barn tillsammans den minsta är bara en liten bebis på tre mån. så vi måste reda upp en hel del så att det bir så bra som möjligt för barnen.
    Ooo är det barn med i bilden så tänk på dem i första hand. kanske ska ta det lilla lugna med alla hämndaktioner :)

Hur känner du att du vill göra?
  • Lady o Lufsen

Det här kommer att låta rätt hårt men det BÄSTA för barnen är att ha lyckliga, enade och älskande föräldrar...bo/lev inte ihop med honom "bara" för barnen!

• prinsessan77

Jo ingen hämd för min del det löser inte något,men jag ska tänka under helgen hur jag vill ha det,jag är mest bara förtvivlad just nu hur man överhuvudtaget kan göra så mot sin blivande eller människa

• Pyron

Hoppas du kommer på en lösning som du trivs med.

• hondafreak

Vi är med dig allihop, prinsessan !!!!!

• EllaM
    prinsessan77 skrev 2008-03-07 14:59:03 följande:
    Oj, då förstår jag att det inte är ett självklart beslut att bara kasta ut karlkräket!! Men tänk på att både barnen och ni med all säkerhet mår bättre att ni är två glada lyckliga människor på varsitt håll, än två personer som lever tillsammans men mår dåligt i sitt äktenskap. Låt hela processen ta tid, och ta gärna hjälp av en familjerådgivare! Antingen bestämmer du dig för att du vill försöka lappa ihop förhållandet och då kan ni få hjälp med det, och annars kan ni få hjälp att reda ut saker och ting så att ni får ett tydligt och bra avslut på er relation, som gör det lättare att gå vidare och underlättar i era fortsatta kontakter med varandra. Framförallt kan det hjälpa er att komma fram till hur ni vill göra, för det är ju inte alltid självklart att man vet det på en gång.

Jag skulle aldrig kunna komma över en otrohet, men jag vet att det finns de som har gjort det och blivit lyckliga tillsammans igen, så inget svar är självklart. Lyssna på din magkänsla! Kan du verkligen se dig själv lycklig och trygg med honom i framtiden?

Och så bara ett inlägg om det här med hämnd. Absolut bästa hämnden är att visa hur stark och lycklig man är och hur fantastsiskt man mår utan kräket - och på det sättet verkligen visa vad han förlorade och verkligen ge honom något att ångra!
  • grabbarna

du har så rätt så...

EllaM skrev 2008-03-07 15:20:43 följande:
    Och så bara ett inlägg om det här med hämnd. Absolut bästa hämnden är att visa hur stark och lycklig man är och hur fantastsiskt man mår utan kräket - och på det sättet verkligen visa vad han förlorade och verkligen ge honom något att ångra!
Svar på tråden Han har varit otrogen