prinsessan77 skrev 2008-03-07 14:59:03 följande:
Tack för alla underbara svar som jag fått av er. Många har nog rätt när det gäller att han ska få avbeställa allt själv. Visst jag skulle vilja slänga ut honom med ögonen böj men vi har ju två underbara fina barn tillsammans den minsta är bara en liten bebis på tre mån. så vi måste reda upp en hel del så att det bir så bra som möjligt för barnen.
Oj, då förstår jag att det inte är ett självklart beslut att bara kasta ut karlkräket!! Men tänk på att både barnen och ni med all säkerhet mår bättre att ni är två glada lyckliga människor på varsitt håll, än två personer som lever tillsammans men mår dåligt i sitt äktenskap. Låt hela processen ta tid, och ta gärna hjälp av en familjerådgivare! Antingen bestämmer du dig för att du vill försöka lappa ihop förhållandet och då kan ni få hjälp med det, och annars kan ni få hjälp att reda ut saker och ting så att ni får ett tydligt och bra avslut på er relation, som gör det lättare att gå vidare och underlättar i era fortsatta kontakter med varandra. Framförallt kan det hjälpa er att komma fram till hur ni vill göra, för det är ju inte alltid självklart att man vet det på en gång.
Jag skulle aldrig kunna komma över en otrohet, men jag vet att det finns de som har gjort det och blivit lyckliga tillsammans igen, så inget svar är självklart. Lyssna på din magkänsla! Kan du verkligen se dig själv lycklig och trygg med honom i framtiden?
Och så bara ett inlägg om det här med hämnd. Absolut bästa hämnden är att visa hur stark och lycklig man är och hur fantastsiskt man mår utan kräket - och på det sättet verkligen visa vad han förlorade och verkligen ge honom något att ångra!