• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • pallesj

Ville bara skicka en kram till dig o hoppas allt ordnar sig till det bästa
    Vet hur du känner det
    Vet inte vad jag ska säga eller inte men jag tänker på dig o lider med dig
    Behöver du prata så sänd meddelande till min mail
    KRAM på dig

• Thailand 08

Lycka till med vad du nu kommer att besluta dej för

• 20080301

Av egen erfarenhet kan jag säga att jag vet precis hur det känns att bli smittad på det sättet.... Och jag kan garantera att det inte bara handlar om 2 otrohetsaffärer utan med största sannolikhet fler som du inte vet om.
    Att ni har 2 barn försvårar det hela men vill du verkligen leva med en man som är med andra och dessutom inte skyddar sig? Nu var det ofarligt men nästa gång kanske han kommer hem med något som ni inte kan bota. Vem ska då ta hand om era barn?
    Du måste hitta en lösning och sen dumpa och det snarast möjligt.
    Sen håller jag med resten han ska avboka och betala för allt du lagt ut.
    Lycka till

prinsessan77 skrev 2008-03-07 14:59:03 följande:
    Tack för alla underbara svar som jag fått av er. Många har nog rätt när det gäller att han ska få avbeställa allt själv. Visst jag skulle vilja slänga ut honom med ögonen böj men vi har ju två underbara fina barn tillsammans den minsta är bara en liten bebis på tre mån. så vi måste reda upp en hel del så att det bir så bra som möjligt för barnen.
  • lycklig78

Lady o Lufsen skrev 2008-03-07 15:06:06 följande:

Det här kommer att låta rätt hårt men det BÄSTA för barnen är att ha lyckliga, enade och älskande föräldrar...bo/lev inte ihop med honom "bara" för barnen!
    Håller med. Att hålla ihop för barnens skull är det dummaste jag hör...

Har själv varit barn i en stormig familj. När mina föräldrar skiljdes när jag var 16 tänkte jag äntligen!! Barn förstår mer än man tror och som LoL skriver så är det bästa för barnen att ha lyckliga föräldrar.
  • Efter 11 år är det min tur

Kramar i massor till dig och jag håller med om att inte stanna med honom,han kommer göra det igen och igen,försök att bli trygg själv med barnen först och hitta dig sedan en riktig man som förtjänar dig....

• maella

Stor kram på dig gumman!! Tycker så synd om dig. jag och min blivande var på väg att separera för ca ett år sedan, men efter ett tags stridigheter bestämde vi odd för att leva ihop. vi älska varandra trots alla krig och idag har vi världens bästa förhållande. har lärt oss mycket under den tiden vi var ovänner och lärt oss mycket av våra erfarenheter (Trots att vi aldrig var otrogna) Vi har också två ganska små barn tillsammans så jag vet hur svårt det är. Men du, stå ut om du verkligen älskar honom, ni kommer att lösa det. Finns ju ändå en anledning till att ni valde att gifta er?!
    Killar är ju ändå lite inkompetenta vad det gäller känslor, ofta får kuken styra... Hoppas att allt löser sig till det bästa, tänker på dig. KRAM!!!

• 28jun08

Ja, det är en grym värld i bland ! Själv kan jag inte förstå hur man kan vara otrogen när man precis fått ett barn .Fast på ett sätt är det ju en väldigt tuff period i livet . Men jag har varit i förhållande med otrohet och barn - jag vet hur det känns.Men jag vet också att det enda rätta är förmodligen att bryta relationen- tyvärr.Jag försökte lappa ihop förhållandet jag hade efter otrohet- men det är svårt att få samma tillit.
    Även om man så gärna vill få tillbaka det man hade.
    Skulle min blivande man vara otrogen skulle jag ha väldigt svårt att kunna bygga vidare - jag har ingen energi över till sånt.
    Jag undrar vad din blivande man tänkte på ?förmodligen bara på sig själv.
    Lycka till - det är tufft nu men det kan bara bli bättre !

• Peters Fridelina

Jag har läst hela tråden ikväll och sitter med tårar i ögonen. Jag önskar dig allt gott. Mitt tips är att ta barnen och flytta hem till dina föräldrar ett tag. Låt er båda få avstånd från varandra och situationen och ses och prata någon gång nästa vecka. Helst utan barn, och förklara hur du känner och mår. Sen får han berätta hur han tycker ni ska lösa allt praktiskt. Som de flesta skrivit (inklusive du) så är giftermål just nu inte ett alternativ. Att separera ett tag och fundera är det bästa tipset jag kan ge. Det bästa vore om du kunde bo i ert hem och han hittar annat boende, då du borde vara hos barnen och deras saker är hemma. Det är mycket möjligt att ni hittar tillbaka till varandra. Men han ska få kämpa för det.
    Stooora varma kramar!!! Vill du prata så bara säg till.

• Peters Fridelina

Jag har fått för mig att den vanligaste situationen där män är otrogna är när det finns nyfödda i bilden. Mannen får inte alls vara med på samma sätt. Mamman och babyn lever i sin egen lilla värld, så då söker mannen bekräftelse någon annanstans. Tror mig ha hört detta någonstans. Men jag kan ha fel...

• Miss Blue

Stor kram från oss!
    Man inser hur bra man har det...
    Håller med föregående att han ska få avboka och betala, inte mer än rätt!
    Hoppas du tar dig ur detta, så trist med en liten oxå...men försök tänka på det bästa för dig och barnen.
    Once a cheater always a cheater - tyvärr.....
    KRAM!!!!

Svar på tråden Han har varit otrogen