Jag tror inte att själva kärleken dör...då hade vi varit utrustade med en svitch-knapp som man kunde pilla på när det passade..
Däremot tror jag att det handlar om ett ställningstagande: Vill jag leva med honom under dom här förändrade förhållandena? Kommer jag att kunna lita på honom igen? Kan jag leva med alla frågetecken? Kommer han att göra det igen? osv osv osv...svaret på alla frågor kan ju bli "Nej, det här kommer inte att funka för mig" men kärleken finns kvar...
Fröken Figo skrev 2008-03-07 14:27:10 följande:
Måste ändå tillägga en sak... Man kan ju ta råd från andra och alla vi här på BT tycker ju att han är ett svin och att du ska dumpa honom och få vidare. Men sen är det bara du som vet vad som är rätt. Jag skulle bli sååååå ledsen, arg och hämdlysten om min älskling svek mig så. Men shit... skulle kärleken dö? Jag vet inte. Det känns inte som den kan det. Han är ju så underbar, han gör mig så lycklig. Jag skulle inte bara kunna dumpa honom. Kanske skulle ha sex med en annan kille så vi blir "jämna" och sen försöka lappa ihop det som finns kvar. Men det låter också sjukt. Det är svårt det där. Men kärlek är så starkt och det är bara man själv som vet vad man ska göra. Har en kompis som förlät en otrohet och gifte sig med killen kort därefter. Jag avrådde henne från att gifta sig men nu med facit i hand är de faktiskt lyckliga efter 4-5 år. Tror de "ändrade reglerna" i förhållandet och nu har ett öppet förhållande där båda träffar andra. Hade nog inte funkat för mig men de är lyckliga. Och de passar otroligt bra ihop! Så jag tror hon gjorde rätt till slut, även om jag nästan blev arg på henne när hon tagit beslutet att trots allt gifta sig...