• prinsessan77

Han har varit otrogen

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss allt är i stort sett klart,inbjudningskorten är iväg skickade och jag var så lycklig men igår fick jag veta att han varit otrogen för bara någon dag sedan. jag är så ledsen och jag tror inte att jag kan förlåta honom. Vad gör man i sådana lägen? Säger som det är för dem inbjudna eller hittar på en rigtig rövar historia.

• Svar på tråden Han har varit otrogen
  • prinsessan77

Hej
    alla goa människor=) Tack för att ni har skrivit i den här tråden och stöttat mig,jag har inte haft tid helt enkelt att skriva igen,det har varit mycket inom familjen på sistone,eller rättare sagt haft fullt upp med mina små barn som jag gärna har fullt upp med=)Många av er undrar hur det går och med tanke på att vi har barn med i bilden så har jag varit tvungen att funderat extra mycket på hur jag vill ha det alltså förlåta min sambo eller inte. Och vi har bestämt oss för att gifta oss,men vi eller rättare sagt han har lagt ner jätte mycket tid på att få mig att förstå att det var hans största misstag någonsin och han har visat öppet hur ledsen han varit,vilket han inte gjort förrut när han var otrogen. Jag har varit arg,ledsen besviken över det han gjort mot mig men även det har jag nästan kommit över,nu har jag iallafall tur att jag inte kan säga att han är en dålig pappa utan han är hur underbar som helst mot våra barn och det är jag väldigt glad över,det kanske också är därför det här har gått smidigare och lättare att komma över men såklart är ju inte allt ännu på topp mellan oss men mycket bättre än man trodde.

• paradisfågel

Prinsessan77: va skönt att du funnit en lösning som du känner funkar för dig! Du kan ju bättre än någon annan veta vad som är rätt för just dig. Hoppas att det kommer bli bättre mellan er och att ni blir lyckliga!

• johansdotter

Vad skönt att höra att du är oki och att allt känns bättre nu.
    HUR ni vill lösa det er emellan är juh trots allt något som ni måste komma fram till.

• matildaochniklas

Skönt att du har gjort det som känns bäst för dig!
    Jag önskar er all lycka till och hoppas verkligen att erat äktenskap kommer att bli låååååååångt och underbart!!!

• hondafreak

Prinsessan ! Skönt att höra ifrån dig !
    Skönt att du har fått det att funka igen och att det känns bra för dig!!!!!
    Lycka till med bröllopet !

• Efter 11 år är det min tur

Jätteglad för din skull att ni/Du mår bra och att ni skall gifta er....lycka till

• MissNiss

Skönt att höra att ni kommit fram till en bra lösning...för dig och din familj...
    Du är en strong kvinna!!!

Kram!!

• lillamillan
    Pyron skrev 2008-03-07 14:12:15 följande:
    Fy vad äckligt.Varför hämnas för, och komma ner på samma låga nivå?Det begriper inte jag.
    Ibland kan ett visst talesett komma till sin rätt

"Don´t get mad, get even"
    Det kan lindra ibland....om man känner att man verkligen MÅSTE så är det här kanske ett tillfälle som det skulle passa?

Visst, det gör kanske inte ngt ogjort, förhållandet kanske inte går att rädda men...

Jag anv mig av det där en gång, inte rengöra med nån tandborste med ge igen istället för att lägga energi på att bli arg.
    Det gällde inte heller otrohet men för mig kändes det bättre efterråt.

Då jag var gravid förede jag dagbok, en blogg...
    en ytligt bekant var in o läste varje dag och hon var en sån tjej som sa "jag är ju bara ääärlig" om man inte gillade det hon sa.
    Men om man inte ber om en persons åsikt behöver hon väl inte komma o vara äääärlig.
    Hur som helst så skrev hon
    "Du verkar ju vara besatt av dig graviditet!" till mig.
    Klart graviditeten och det som hände i magen var världens centrum för mig och hon behövde ju inte läsa om det i min blogg varje dag om det nu störde henne...

Ett år senare var hon gravid och skrev lika mycket och nästan MER om sin graviditet i sin blogg än vad jag gjort i min
    Jag gick in med påhittat namn och skrev en kommentar
    "Du verkar ju vara besatt av din graviditet!"

Hon tog bort möjligheten för obehöriga att läsa ngt mer och mitt inlägg försvann.
  • lillamillan
    prinsessan77 skrev 2008-03-30 19:41:07 följande:
    Hejalla goa människor=) Tack för att ni har skrivit i den här tråden och stöttat mig,jag har inte haft tid helt enkelt att skriva igen,det har varit mycket inom familjen på sistone,eller rättare sagt haft fullt upp med mina små barn som jag gärna har fullt upp med=)Många av er undrar hur det går och med tanke på att vi har barn med i bilden så har jag varit tvungen att funderat extra mycket på hur jag vill ha det alltså förlåta min sambo eller inte. Och vi har bestämt oss för att gifta oss,men vi eller rättare sagt han har lagt ner jätte mycket tid på att få mig att förstå att det var hans största misstag någonsin och han har visat öppet hur ledsen han varit,vilket han inte gjort förrut när han var otrogen. Jag har varit arg,ledsen besviken över det han gjort mot mig men även det har jag nästan kommit över,nu har jag iallafall tur att jag inte kan säga att han är en dålig pappa utan han är hur underbar som helst mot våra barn och det är jag väldigt glad över,det kanske också är därför det här har gått smidigare och lättare att komma över men såklart är ju inte allt ännu på topp mellan oss men mycket bättre än man trodde.
    Det är ju en lång process efter något sånt som han har gjort.
    Så här tycker jag, om det ska gå vägen och kunna fungera i framtiden då måste han gå med på att bli ifrågasatt och granskad när du känner att det behövs.
    Du ska aldrig behöva förlåta (man KAN inte förlåta något sånt som otrohet!)
    Det ska inte finnas någon stoptid på när du ska ha "kommit över" det som hänt.
    utan han ska stå där och skämmas för det han gjort och aldrig tycka att "det där var ju lääänge sen" för det har endå hänt och så länge du har minnet i behåll så finns det kvar hos dig.

Det är ett jobb för honom som inte tar slut, att visa för dig om o om igen hur fel han gjort och hur mkt han ångrar det.
    han ska ha förståelse då du tvekar och undrar om han gjort det igen.....
  • hannipaj

hej prinsessan har följt din tråd och är jätteglad för att du/ni har kommit fram till att ni vill dela ert liv med varandra! Har själv svurit på att aldrig förlåta otrohet men har gjort det likförbaskat (ett tidigare förhållande). Livet är ju som någon sagt här tidigare inte svart eller vitt, detta kan mycket väl öppna ögonen på din blivande och ert förhållande kan bli starkare än nånsin! Men glöm inte att arbeta stenhårt för att verkligen förlåta honom om det är det du vill (eller komma över det iaf), själv sa jag att jag förlät, men det enda jag gjorde var att förtränga, så det ploppade ju fram som ett litet spöke så fort vi sen hade minsta lilla tjafs! Jag önskar er allt gott, och lycka till med alla bröllopsplaner

• lillamillan
    hannipaj skrev 2008-04-19 21:30:23 följande:
    Men glöm inte att arbeta stenhårt för att verkligen förlåta honom om det är det du vill (eller komma över det iaf
    Där håller jag inte med...
    Det är den som varit otrogen som ska jobba stenhårt på att partnern ska kunna känna förtroende igen....

En otrohet ska man inte behöva känna tvång att komma över, för hur ska man kunna komma över ngt sånt?
    Eller se förmildrande på det?
    Kanske kan man lära sig att leva med det som hänt, om man med tiden får se att den man lever ihop med verkligen ångrar sig och varje dag visar att han/ hon har ändrat sig och aldrig gör om det igen....
    Men tanken "tänk om" släpper ju adlrig taget då man vet att det redan hänt minst en gång....
Svar på tråden Han har varit otrogen