• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Originalrosen

Gemma,
    Kimonobodyn var helt bedårande! Jag har inte sett något liknande, kul!

• Originalrosen

Förhoppningsvis,
    Din mans väst låter som en fin tradition, fantastiskt när man tänker efter. Denna väst har fjorton anfäder burit på sin bröllopsdag - fulla av förväntan, nervositet och framtidstro. En annan kanske fjättrad av "varför skulle jag göra henne med barn?" Sätter verkligen igång fantasin!

Jag har lagt in en bild i galleriet på brudbudketten där man ser lite mer än en pion.

• Originalrosen

amelle,
    Jag har lagt in lite bilder i galleriet. Det blev himla konstiga proportioner på bilderna men om man klickar på dem så antar de rätt format och ser normala ut.

Tyget i klänningen skimrade i väldigt olika färg beroende på ljuset som ni ser. Kolla även i de galna fjädrarna på spännet i håret! Det blev en del garv. Makens, min och ringbärarens initialer broderade i spännet.

• Originalrosen

Lapinette,
    Jag ska spela poker med grabbarna hela dagen/kvällen imorgon. Vi har haft en rankingturnering i ett års tid. Vi har träffats var tredje vecka och spelat och imorgon är det grand final! Spelar från eftermiddagen in på natten och alla sover över. Vi blir cirka 20 stycken.

Inte så mycket vin inhandlat, men massor med öl till grabbarna. Kommer att överraska dem med superbra mat The Japanese style i långpausen.

Söndagen går nog åt till återhämtning och avvikning av vännerna. Ikväll dricker vi vin och ska just iväg och kolla att allt är klart för morgondagen - en sista check innan mörkret faller ute och dimman faller inne.

• Lapinette

Rosen - kommer inte in i galleriet för att se dina bilder. Är ju så nyfiken!

• Originalrosen

Hade missat att sätta kryss i ruta - nu är det fixat!

• Lapinette

Buketten var jättefin, varma härliga färger på kläderna och så gillade jag hunden!!!!

• Originalrosen

Själv är jag tokgalen i skorna för de har sådan crazy färg.

• förhoppningsis

Zua
    om jag vill!!! Skicka på bara!

Gemma
    En supersöt body, verkligen jättegullig.
    Haha, tänkte inte ens på att det var ett lite juristigt intryck =) snacka om skadad...

I går simmade jag 2 km, kollade brudklänningar med en väninna och sen handlade vi allt som behövdes till festen. Nu har vi börjat förbereda för anstormningen. Vädret kunde verkligen ha varit roligare, balkongen som är lägenhetens absolut största tillgång kommer inte riktigt till sin rätt nu. Behöver lite solbidrag hitåt.
    Ha en trevlig helg!

• Gemma

Hej flix, hur är vädret i Sverige? hänger inte med, ena dagen har ni snökaos, nästa dag 25 grader och sol... Här är det över 30 grader nu. Mannen var snäll och sov på soffan så att jag skulle kunna få sova ut. Det hade inte behövts, monstret vaknade bara en gång - för att äta. Värre var det med den stora, feta mygga som kretsade som en stor fet helikopter ovanför mig HELA natten. Dessvärre lyckades vi aldrig lokalisera den, följden blev ändå att jag fick min sömn sönderhackad av detta, plus min hemska, hemska förkylning. Började dagen i soffan med traditionsenliga cappuccinos, fruktfat (mangona är sååå goda nu!), omelett, grovbröd och ekologiska yoghurten. Såg en helskön film med Susan Sarandon och Ralph fiennes där han spelar gay-butler och hon, femme fatale på dekis. Vid lunch strövade vi i sakta mak iväg mot vårt närbelägna favvofik och åt halva lunchen på uteservering (ruccolasallad med sparris och parmesan, fishcakes med dill och senapssås, lövtunna minipizzor med bresaola och pecorino, ananas-banan-äppelsmoothies), sedan flyttade vi in i AC:n och avnjöt vårt kaffe + plommonpaj. Det är för varmt för monstret, hon blir snabbt svettig och grinig, tyvärr. Hennes nya kimonos passar perfekt, tunnare och svalare finns inte. Ska lägga in en bild på den andra också.

Just nu sitter jag i sängen med en kopp pepparmintsté, bra mot min onda hals. Mannen är i vardagsrummet och har massagekurs med monstret och en certifierad bebismassage-terapeut. Hon knådar en docka och mannen knådar monstret. Det går bra, illvrålen är bara sporadiska (det är hennes nya grej nu, illvrål). Kursen är en present från mig till dem båda, 2x1,5h för 800 spänn.

Ikväll skulle vi gå på en vernissage alla tre, dessvärre måste jag nog förskona min omgivning från, tja, mig själv just nu pga förkylningen. Det får bli nåt stillsamt här hemma istället.

Och... jag skickade faktiskt ett uppföljningsmail till den där tyska tjejen, tyckte att det var så dålig stil av henne. Började såhär, innan jag kom in på de vanliga artighetsfraserna:

"A propos having the life sucked out of me and stuff - Looking at myself in the mirror this morning, I couldn?t help but noticing how totally fab I look, considering that I gave birth four months ago. All my life, certain people have felt the need to point out that I?m too thin, it?s sort of annoying."

Vad tycker ni, är jag för våldsam? Blir bara så himla trött på, ja, ovanstående.

Svar på tråden Bekännelser