Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Lite förslag på mumsbitar:
* Gör en chervrecreme och spritsa ut på kavring eller crostini
* Ankleverpaté på crostini med en liten klick fikonmarmelad
* Röra med hårdkokt ägg och kräftstjärtar som rörs ihop med majonäs och creme fraiche. Chilipeppar och dill som krydda och kanske lite citronsest i. Klicka ut på rundlar av rågbröd.
* Kyckling, äpple och curryröra med lite rotselleridekoration mellan två bröd, skär i trekanter. (Bind samman röran med creme fraiche.)
Originalrosen: Tack för tipsen, jag ska testa att amma henne nästa gång, hon sög också frenetiskt på min hand tills det gjorde FÖR ont, då satt hon bara och vrålade rakt ut. Allt som allt skrek hon kanske tjugo minuter av 2 timmar, men det kändes otroligt långt och jag satt där och sjöng för henne med tårar i ögonen och kunde inte göra nåt. Måste det göra lika ont varje gång, eller är det olika..? Kommer känna mig sjukt elak varje gång vi flyger och kommer dra mig för att resa... urtrist när man bor som vi gör.
Hej igen på er! Jag kan nästan garanterat säga att små barn visst kan få ont i öronen, för hon har aldrig skrikit på det sättet, och hon gjorde det under båda resorna, och bara när vi var på väg ner. Andra gången skrek hon värre, då var hon lite förkyld av att ha flyttat mellan olika sorters AC i tre dagar.
Näe, lägga bakom sig, lägga bakom sig... Kram.
Gemma,
Lillan visste själv vad som krävdes, att suga på någonting. Smart rackare! Du har rätt att det är olika, precis som för oss andra. Är vi lite förkylda eller i otakt med öronen så gör det mer ont. När hon är så liten så vet hon ju inte att det slutar snart, så klart hon skriker och talar om att det gör ont.
Jag hade jättejobbigt med ena illbattingen (som har extra känsliga öron) med med tricket att suga och sedemera tugga tuggummi så gick det jättebra. Såg bara till att han inte tuggade tuggummi i tid och otid i övrigt så att det blev speciellt kul när vi flög.
Har själv hört från kompisar som rest med riktigt små barn att de alltid ammar vid upp och nedgång för att just undvika problem med öronen. Det verkar ha funkat bra.
Gemma
Är allt ok med dig och din familj, såg precis i tidningen att det är jordbävning/jordskalv och att det ska ha skakat hos er.
Hej!
Brrrr, vad kallt det var i dag då. Har i alla fall passat på att njuta maximallt under helgen: i lördags låg vi ett tag på en brygga och lapade sol, gjorde lite ärenden och så åkte vi ut ett gäng med en stor båt. La oss och skvalpade lite en bit ut i Mälaren, underbart. På kvällen burgare och öl i solnedgången på Solstugans terrass tillsammans med väninnor.
Igår vaknade jag tidigt och tvingade med fästmannen på långprommis innan frukost. Sedan ännu en långpromenad en bit ut till hans bror med familj i villaförorten, där vi grillade en sen lunch i solen och lekte lite med barnen. Kvällen tillbringades med tvätt, städ och matlagning på hemmaplan. En underbar helg allt som allt!
Tidigt i morse blev jag åter gräsänka, det var bara förra veckan som jag hade fästmannen hemma hela veckan.
Gemma ? hoppas ni återhämtat er från pärsen på flygplanet. Har också hört att amning eller nappflaska är hemligheten.
Amelle - är också gräsänka. Maken gick upp i ottan för att åka till Israel. Han blir borta till fredag natt och jag har som vanligt kalendern fullspäckad med väninnor och träning. Ska även ha en kväll för mig själv för sånt längtar jag faktiskt efter emellanåt.
Då är vi många grösänkor här, J är snart på väg till Ryssland igen - som varje vecka. Fast nu får vi se hur änge till han kommer hålla på att flänga mellan sthlm å ryssland.
Inte så varmt ute men på balkongen har vi lä.
Har varit riktigt duktig idag, simmat 2 km, promenerat en timme och nu tvättar jag.
har inte orkat läsa alla inlägg så det kan vara någon som har skrivit lika dant.
Angående barn och flyga...ge näsdroppar innan starten + låt barnet amma/ dricka ur flaska.(nässprey är också bra att ta för vuxna om man är förkyld samtidigt som man flyger) Har funkat med mina barn men har dock inte flygit några långa flygningar. Men det största problemet brukar vara start+landnig och det har vi gjort några gånger!