Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Gemma - du har råkat öppna två trådar med samma namn. Sitte här förvirrad och vet inte vilken jag ska välja och vad jag ska bekänna just idag .
Kan börja med att säga att jag igår fick veta att jag ska hålla ett föredrag inför 40-50 personer på en stor myndighet idag. Jag hade för första gången bokat in fel dag! Tur att kunden ringde och påminde mig igår men attans vilken panik jag fick. Det var bara att avboka SATS och jobba hela kvällen.
Så nu sitter jag här efter presentation nr 1 (som jag visste om) och har blivit manglade av "äldre man mycket kunnig inom statistik". Försöker ladda om inför eftermiddagens möte som jag tror kommer att bli far much worse. Längtar bara såååå efter att denna arbetsdag ska vara över!
Annars har jag hunnit med att sätta mig i en fotoautomat för att ta en kort till visumet för Kina. Ska försöka masa oss iväg till Kinesisk ambassaden imorgon och få det fixat. Snacka om begränsade öppettider, 9-11:30. Men jag kan gott vara bort några timmar från jobbet efter gårdagskvällens slit.
Skriver verkligen som en kratta och förutom enstaka bokstäver jag glömt här och där så är det självfallet ETT kort (foto).
Ho, ho...girls, hittar ni inte hit??!!
Ok. Dagens bekännelse... Jag sitter vid skrvibordet och suktar efter chokladsåsen i kylen. Jag VET att jag kommer åka dit, snart hämtar jag både sked och chokladsås!!
Nu är jag med i matchen igen
Underbart väder och jag har ätit god lax till lunch.
Vilken mardröm med missade jobbet Lapinette, fast ändå är det rätt skönt att testa sina gränser ibland och då inser man att man klarar mer än man tror (för det mesta i alla fall). Lycka till i eftermiddag!
Var förbi Old Touch på lunchen och de hade 50 % rea på vissa långklänningar. Jag hade sjuk tur att hitta en som var lång nog och i exakt rätt storlek (annars brukar jag alltid behöva ta in klänningarna i rygg och midja). En fin 50-talare i blekt grå och rosa med en blekrosa sidensjal att ha över axlarna. Supersnygg och sammanlagt kostade det mig 720 pix. Funderar dock på att köpa den smaragdgröna drömmen för mina födelsedagspengar.
Amelle - låter ljuvligt! Själv suktar jag på en dyr topp. Kan inte riktigt motivera priset till hur sällan jag kanske kommer att använda den samt att den är modern nu men förmodligen inte om ett år. Vilka i-landsproblem!
Annars känner jag mig sjukt tråkig just nu då mitt liv går ut på a) jobb
b) renovering
och det som blir över försöker man planera bröllop på. Men nart blir det en vecka i Paris, lovely (även om det också stressar mig då jag ska jobba därifrån och har en triljard saker att fixa innan jag åker).
Ah Lapinette, du tänker också på bröllopsgästkläder eller är toppen till något annat tillfälle? Minns ju att du höll på att vela om vad du skulle sätta på dig på franska brölopet.
Varför tror du att den kommer vara omodern om ett år
Franska bröllopet blir svart chiffongklänning med djup v-ringning och halterneck. Något jag ALDRIG skulle sätta på mig på ett svensk bröllop men då är det hos borgmästaren på dagen och på kvällen middag på slottet. Till detta mina nya skor och en silverfärgad sjal.
Hmmm...den där "toppen" eller klänningen är en så där omlotthistoira som nu har varit populär en tid och troligen kommer att försvinna de närmaste halvåret. Den går till knäna, har en massa blommor i rosa, grönt och beige och supersmala långa ärmar. De långa ärmarna är läckra men gör att jag troligen inte kommer att använda den under sommaren. Som du märker har jag "analyser" läget noga.
Sitter på jobbet och får absolut inget vettigt gjort överhuvudtaget.. Men ganska duktig på att delelgera är jag ju