Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Alla tester visar samma sak - jag är inte gravid! Luttrad som jag är tar jag det hela väldigt kallt. Det enda postiiva med det hela är jag därmed kan partaja hur mycket jag vill imorgon!
Äntligen freda å dax att gå hem!! har inte data än hemma så hoppas alla brudar har en trevlig helg!!
Själv ska ja parta me kompisar:)
Lapinette - Ok, då kommer du att ha en riktigt trevlig helg i Paris. Se till att ta mycket kort.
agni.
Det är det jag inte vet vad jag ska bli än.
jag skulle vilja jobba i butik och sälja kläder men det är ju tyvär inte det lätaste.
Får bli ett jobb där man inte lyffter så mycket.
Några förslag någon?
Lapinette
Se till att ha det riktigt trevligt i Paris och tänk inte för mycket. Lätt att säga kanske men du vet vad jag menar!
Hoppas att proverna ine visar på några konstigeter.
Gemma
Dopet låter mysigt!
Vad säger ni andra, ska vi inte kika förbi =)
Min heldag gick rätt ordentligt åt fanders. Väninnan var fyra (4) timmar sen så det blev inte så mycket shopping bara en topp och sen 2 glas vin på Jimmys i Sjöstaden. Sitter nu ute i saltis och borde egentligen pyssla om min sjuka man. Jag får ta igen den missafe shoppingen någon annnan dag.
Ha en bra helg på er!
förhoppningsis + ni andra: Ni är jättevälkomna!
Har haft en helvetesnatt, nu är det nåt nytt djävulskap som gör att jag inte får sova. Har domningar och SMÄRTA som skjuter genom bägge armar så fort jag sover mer än en timme i stöten. Är så less på allt. Är det inte onda, sprängfyllda brön som måste pumpas klockan fyra så är det monstret som skriker, eller nu detta. Har bokat tid på sjukhuset på måndag eftersom det förvärrats under fyra nätter. Någon som varit med om nåt liknande?
i övrigt har det regnat oupphörligen idag och jag har varit på Ikea och köpt massa småpynt (kul) och bråkat med mannen (inte kul). Känns som om allt jag gör är att skälla på honom, när vi äntligen har tid att ses. Bad i alla fall om ursäkt, han hade rätt som vanligt i allt han sa.
Sätter in foton från den tid då vi ännu hade ett liv (fram till ganska exakt sju veckor sedan) och längtar just nu tills monstret blir större, hur söt hon än är så är hon trots allt ganska... likadan hela tiden. Liksom tillvaron. Fast det är ju inte hennes fel.
Hur mår ni? Kram, G
Gemma - Det vore så kul om vi alla kunde åka ner tillsammans.
Bra att du har bokat tid hos läkaren. Har inte varit med om nåt liknande. Det är väl inte konstigt att du blir arg på mannen och att du tycker att det är jobbigt ibland. För bara 7 v sedan var det bara ni 2, på loppet av 24 tim blev ni 3 personer. Det är en stor omställning för både kropp och knopp. Idag ska jag pyssla en del hemma sedan blir det middag och Alicia Keys konsert.
Förhoppningsis - 4 timmar försent. Då måste man verkligen ha en bra ursäkt.
Kram - z
Tjenixen!
Har precis vinkat av mannen som åkt till Paris. På fredag åker jag ner, yes!
Helgen har varit lugn med middag med mamma plus snubbe i fredags, bröllopsfix och renoveringstrix igår, god hemmamiddag med ostar, rabarber/nyponmarmelad, salamis, bröd, paj och sallad plus rödvin igår.
Nu har vi bokat septmberresa till N.Y och håller som bäst på att kolla boende.
Tjenis p*nis, ska snart gå och lägga mig efter en fullmatad dag (i dubbel bemärkelse). Cappuccino, fruktfat, ekologisk yoghurt, omelett och smörgåsar i soffan med mannen och strålande glatt monster (hon hade jättekul i en hel timme med mannen klockan fem i morse, fejkdrack på nappflaskan medan hon log och försökte charma honom, sådär kul för mannen). Gick solskenspromenad och köpte ett fång med blommor för sjuttio spänn som vi sedan i all hast arrangerade på matbord och i vardagsrummet för att skapa lite vårstämning inför vår crêpeslunch. Vi hade bjudit två andra par med bebisar, manhattanväninnan (vars make George har sjunkit djupt ner i Gossip Girl-träsket - mitt fel! Extra beroendeframkallande för honom eftersom den rätt exakt speglar de kretsar han själv jobbat så hårt på att fly ifrån) och ett tyskt par med en liten son. Mannen var som vanligt virtuos och snurrade bovetecrepes i luften till huvudrättscrepsen, med min specialstuvning bestående av kycklingfilé, vispgrädde i mängd, champinjoner, massa portvin och vitlök. Till det sallad. Efter en märkligt improviserad poker-sejour (ingen av oss kan spelet) var det efterrätt, mannen ställde sig självklart och flamberade äpplen i calvados som vi åt med efterrättscrepsen (mindre rustika, gjorda på vetemjöl och en aning söta) plus vaniljglass. Tyskarna hade självklart också med sig nutella som gifte sig fint med bananerna. Fem timmar senare rullade de andra paren ut, med sina övertrötta bebisar. Samtliga hade tjattrat och lekt oavbrutet hela tiden.
Nu har vi käkat resten av crepsen till middag och, tja, så var vår dag ungefär, mat mat mat och mera mat. Nu ska jag sova för jag har lovat mannen att ta nattmatningen (eller, om hon fortsätter sitt mönster, natt-inte-matningen) så att han kan sova ut inför en tvivelsutan krävande måndag. Själv ska jag till sjukhuset för att kolla upp de allt mer enerverande domningarna i armarna som håller mig mer vaken än bebisen. Som för övrigt måste följa med för jag har ju knappast någon som kan passa henne. Fast det brukar gå bra - i allmänhet sover hon som en stock.
Hur har ni haft det? Lapinette, håller du ännu ihop? Har du fått veta nåt mer?
Kram, G
Zua, hoppas du hade en trevlig konsert.