• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Lapinette

Gemma - på bebistråden har vi redan lagt in artiklar från både DN och SvD gällande något som vi absolut har sagt och trott på länge. Man kan ta ett glas vin när man ammar, man är ingen dålig mamma för att man gör det!

Önskar att det vore sommar här med! Tittade på väderprognosen för veckan och de säger regn, regn och lite snöblandat regn i helgen. Otrolig variation! Tittade sedan på Cannes och där var det moln + sol och runt 18 grader. Längtar onekligen dit!

• Lapinette

Jag tror också dina armar domnar av för att du bär så mycket mer nu än vad du är van vid. Ska du få någon ny tid för kontroll eller tänker du strunta i de hysteriska läkarna?

• Gemma

Lapinette: Jag testar med massage + att vara rädd om händerna, i natt var det mycket bättre. Peppar peppar. Det var hysteriskt att vakna varannan timme och inte ha någon känsel alls i armarna, förutom smärta som sköt från fingertopparna hela vägen upp till axlarna. Scary stuff.

Sorglig nyhet: Manhattanväninnan var på intervju idag. För ett annat företag = risk föreligger för att hon mister sina privilegier hos Juicy Couture. Skulle ha bett henne köpa fler ställ... har bara fyra, vill ha ett för varje dag i veckan. Morr.

• Lapinette

Hon hinner inte köpa ut 3 stycken till dig innan hon slutar?

Skönt att du mår bättre idag.

• Gemma

Tack! Hur mår du själv? Inte jätteglad misstänker jag...

• Lapinette

Gemma - det är faktiskt helt ok. Jag trodde liksom inte helt och fullt att jag var gravid fast min läkare var så bombsäker så jag blev inte ens ledsen när testerna visade minus. Är så inställt på denna IVF och att försöka ta det hela med en klackspark. Inte lätt alla gånger men jag blickar framåt och är jäkligt luttrad och känslokall för tillfället.

• zua

Lapinette - Det är bra att blicka framåt. Vilka fina bilder ni har på fejjan..snacka om att man blev sugen på Sydafrika.

• Gemma

Lapinette: Ibland är det skönare att vara pessimist. När det gäller saker som vädret på ens bröllop, graviditeten, tjugoveckors-ultraljudet där varenda litet mellanhandsben mirakulöst ska ha hamnat på rätt ställe (för att inte tala om allt jox i hjärnan)... många steg som ska passeras på vägen innan man lever i perfekt, kaotisk harmoni. Jag vågar ännu inte tro på det. Och kan absolut inte förstå. Ju mer man tänker och önskar sig, desto större känns risken att allt ska fly sin kos. Så under tiden dricker man champagne och tjattrar med sina väninnor, plus skriver en och annan krönika.

• Lapinette

Zea - hamnade igår (faktiskt i jobbsyfte) på några resebyrårers hemsidor och kunde då inte låta bli att klicka igenom bilderna de hade från Sydafrika. Det är faktiskt så där otroligt vackert! Klart det bästa semestern vi har haft.

Gemma - det är på något sätt enklare att vara pessimistisk för smällen blir så oftantligt hård varje gång man misslyckas om man hoppas för mycket.

Svar på tråden Bekännelser