• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Originalrosen

förhoppning,
    Tja, pendlar galet och vet inte var jag har det jag behöver när jag behöver det. Vi har bestämt oss för att sälja både landet och stan - så kan vi lägga mer tid och pengar på att resa istället!

• förhoppningsis

låter som tiden innan man flyttade ihop, allt man behövde och ville ha fanns alltid på andra stället.

• Gemma

Hej vänner, nya och gamla! Alltid lika kul att börja dagen med att läsa om era vedermödor. Originalrosen, tror inte vi stött på varann tidigare, eller?

Idag är det STRÅLANDE väder och igår var det STRÅLANDE väder, monstret hade en tuff dag med hepatit B-spruta och mycket taxistök så jag lät henne sova på uteserveringen medan jag och manhattanväninnan sladdrade, drack jättemycket cappuccino (fast jag varvar decaf med vanlig), åt ljuvliga bakverk (flourless orange cake är min nya favvo) och gjorde upp planer inför sommaren. Verkar som om de kommer till dopet - kul!!! Verkar för övrigt som om en massa andra kommer också, typ alla våra familjemedlemmar och häften av vännerna, minst. Dopet ligger i början av augusti så semestern är precis över. Det varar i 24 timmar för att vi verkligen ska ha tid att umgås och prata med alla. Håller som bäst på att boka stugor åt alla, med gångavstånd till 6km sandstrand.

Apropå vatten så simmade jag igår. Var ensam i poolen, det var hur soft som helst. Sen åt mannen och jag middag, drack vin, pratade medan ögonen sakta slöt sig och sen la vi oss vid halv tio. Jag vaknade som vanligt bara en gång i natt på monstrets begäran, sen sov vi fram till åtta där det blev cappuccino med mera i soffan, med helglyckligt monster. Hon älskar verkligen helger när vi båda är hemma, ler så att hela ansiktet skrynklas ihop och sprattlar vilt. Hon hade gått upp ett helt kilo på en månad till 5700g och mäter nu 60cm, det är långt för en tvåmånaders tjej. Om bara en liten stund, när mannen pratat klart med sin mexikanska jobbkollega, ska vi ge oss ut på promenad i solen med vidhängande kaffe och uteservering. Det är lika kul varje gång att träffa alla myriaderna av väninnor med deras olika vagnar (Bugaboos, Quinnys, Chiccos, McLarens, en och annan Emmaljunga samt en hel del kinesiska märken typ GoodBaby - yes! Kineserna har med blixtens hastighet anammat barnvagnstrenden och nu rattlar och skallrar parkerna av skramliga små trehjulingar med sportlook, plasthjul och obefintlig fjädring. Men de importerade märkena är det bara västerlänningar som har, än så länge). Idag blir en lugn dag, träning, tandvård och shopping för mannen, monster för mig.

Vad ska ni hitta på? Kram, G

• Originalrosen

Hejsan Gemma,

Härligt att se att du har blivit mamma sedan sist. Jovisst, har har sprungit på varandra här och då främst i resetrådar. Jag har varit borta kanske ett år från BT, blev aldrig att jag loggade in efter att de ändrade sajten.

Minns du hur det var i övergången? Det gick inte att komma in på flera dagar och sedan funkade det inte som det skulle i alla fall för mig, så hoppla! Nytt nick.

Din dag låter härlig och så har du ett litet troll. Tror du har bytt världsdel eller är det bara jag som minns fel?

Trodde tills för en halv minut sedan att vi skulle åka på en 30-årsuppvaktning idag men maken klev sömndrucken ut i köket och bad om huvudvärkstablett samt sa att han inte orkade åka. Trist, det är i hans familj som det fylls år. Får se vad jag hittar på efter att jag har sörplat i mig kaffet.

• Stålhandske

Förhoppning, du är ju tvättgudinnan! Jag tycker att jag är duktig när jag tvättar EN tvätt. Tycker att det är jobbigt att springa ned till den gemensamma, så jag tvättar i den uråldriga tvättmaskinen som står kvar i lägenheten sen förra ägaren, och hänger upp i ett torkskåp (Finns det någon som använder torkskåp längre!?) som också står kvar. Orkar inte köpa ny tvättmaskin och torktumlare innan vi sätter igång att renovera badrummet.

Gemma, gluttade på bilderna på Maxine på Fisbök, och hon ser så himla gosig ut. Men man ser i blicken att hon är och förmodligen kommer att vara en handfull för mamma och pappa! Får hon det från dig måntro, envisheten?

Lapinette, det är häftigt ändå, vad man kan göra idag för att hjälpa barnalstrande på traven. Förr fick man ju leva i total ovisshet. Synd att ni två inte fått någon klarhet i varför det inte vill sig bara! Men man hör ju historier hela tiden om hur en dag, helt plötsligt, så är det ett oförklarligt plus på stickan efter flera flera år, så hopplöst är det ju aldrig!

Amelle, jobbar din fästman i Paris nu, eller blir det längre fram? Hoppas ni har bra väder nu och du slipper snön!

Lapinette, lägenheten blev en två och en halva på 74 kvadrat, alldeles perfekt för oss två. Synd bara att det är så mycket kvar att göra! Har insett att vi vill byta ut golven och lägga in riktigt mörkt golv, så det kommer att ta både tid och pengar. Måla vill jag göra själv, så det blir inköp av färg idag och målande imorgon.
    Har beställt en stor soffa (3,18 lång) med en liten divan och i ljusgrått, smått melerat tyg, och ett runt, vitt matbord. Säng har vi köpt, satte på riktigt höga ben så den blir runt 70 cm hög, supermysigt! Har även köpt några hallmöbler och smådetaljer, men lägenheten är forfarande praktiskt taget TOM.

Annat som måste inhandlas är ett soffbord som förmodligen blir ett i akryl från Svenska hem, en tv-bänk och ett sideboard, matbordsstolar, gärna en ny byrå, sängbord, en garderob... ja listan kan som ni märker växa sig ganska lång!

Största problemet är tv-bänk, byrå och sideboard! Har ni tips är det välkommet! Vill ha vita stilrena möbler med finfin förvaring!

Idag kommer svärmor på besök och ska laga mat åt oss, på egen begäran (Hon är ju kock som ni kanske kommer ihåg). Undrar om hon ska tjata öronen av mig och samtidigt gå igenom, steg för steg, hur man kokar potatis på ultimat sätt?

Risken är stor.

God lördag mina vänner- njut av helgen och nära och kära!
    Annat bestämt

• Stålhandske

Vilken sött litet tillägg längst ned i mitt förra inlägg, haha!

• Gemma

Mohahaha, hörde precis I Love Europe med Krister Sjögren. Orden sviker mig.

Idag har vi suttit på uteservering heeela dagen. Först åt vi frukost och sen åt vi lunch, och sen eftermiddagsfika. Såg SEX Bugaboos komma och gå, förutom vår. Samtliga tillhörande invandrare. Å andra sidan skaffade vi knappast den för att vara originella (I så fall hade vi varit bra dumma) utan för att den är så rolig att köra slalom mellan sopor och små knähundar med.

Nu gör jag min tredje decaf och försöker förmå monstret att vakna ur sin koma. Mannen är och tränar och handlar och fixar tänderna.

Stålis, er lägenhet är rätt exakt som vår i Stockholm, fast fem kvadrat större. Funkar utmärkt för två pers men inte tre. Och japp, lilltjejen har onekligen en viss... skärpa i blicken. Samt i stämman. Hennes humör matchade knappast vårt, och vädret. "Glufs, glufs, glufs" lät det när hennes små käkar målmedvetet och mekaniskt tuggade i sig deciliter efter deciliter av min moderskärlek och sen "vrååååååål!" så fort jag försökte lösgöra mig för att peta i mig en sparrisstjälk eller saftig, dillstinn liten fiskbulle. Fast när det väl kommer till kritan är hon stencool. Som när hon fick spruta igår, då skrek hon exakt fem sekunder, tills jag tog upp henne och hon fick äta. Misstänker att jag fostrar en liten comfort eater...

Originalrosen: Vi bor kvar i Kina, men jag bytte ju från Europa för knappt två år sedan. Och trist att det inte blev några barn för er. Å andra sidan njuter jag som mest av min dotter när jag kan leva livet ungefär som innan hon blev till, för jag var väldigt nöjd. Och jobbigheterna handlar om att behöva göra avkall på saker som samvaro med mannen (det där sitter som ett stort skavsår i en hela tiden) och sömn, och en hel del annat. Så jag kan absolut inte säga att livet var sämre tidigare, bara annorlunda. Och när man nu får möjlighet att uppleva detta hisnande äventyr så är det ju bara att tacka och ta emot. Men äventyr finns det ju gott om ändå, i synnerhet om man ser till att det händer saker.

• Originalrosen

Ah, Gemma!
    Då var mitt minne inte så grumligt i alla fall.

Trevligt att läsa om dina vedermödor och äfventyr, tror jag stannar i tråden för här va' trevligt.

• Originalrosen

Stålhandske, det har sina nackdelar med kockar i släkten - och fördelar. Ignorera vad gäller perfekt kokt potatis, ingen kan koka den som Heston Blumenthal ändå!

Bah, han verkar så himla trevlig dessutom - inte bara en lysande kock. Han kanske gör sig i TV men inte i verkligenheten? Alla verkar så perfekta, men jag satsar på att han inte är så rar när ungarna har skrikit hela natten och det inte finns någon mjölk till frukostkaffet...

• Izunia

Hej tjejer!

Tittar snabbt in. Sitter i puben med laptopen innan after skin börjar. Det har inte blivit nån skidåkning för mig, mest för att jag inte vill riskera nåt och för att det har även varit dåligt väder emellanåt. Idag - strålande sol!
    Jag får njuta av mina virgin cocktails istället!

Imorgon ska jag hem och tillbaka 2 dagar på jobbet innan påsken och sen är det typ 3 veckor av arbete kvar innan jag slutar!! Och snart (2april) är det new york!

Nu måste jag återgå till apres ski!

Svar på tråden Bekännelser