• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Gemma

Tja, de tror som vanligt det värsta, typ hjärntumör (minst). Jag tror typ barnvagnsarm. Eller amningsskuldra.

Lapinette, hatar din blödning, inte lika mycket som du gör, men hatar likafullt. Du är ständigt i mina tankar. Kram!

• Gemma

Lapinette, när det där röda bleknat lite vill jag SUPERGÄRNA höra allt om bröllopet i Paris. Speciellt skvaller om hatt-bitchar.

• Gemma

Nä, om man skulle ta och jobba lite. Typ skriva en krönika om hur man äter sig glad.

• zua

Gemma - Ha, ha. Du är bara för härlig.
    Konserten i lör var bra. Men utgången var bättre. Alicia Keys är sångmässigt helt fantastisk live. Men hon är lite för präktig för min smak. Hon var inte spontan för fem öre utan allt var i stort sett perfekt. Men ett riktigt stort + är att jag blev riktigt taggad efter konserten. Vi åkte ner till Bistro Jarl för att möta upp några vänner. Det blev ett glasvin och en vodkashot, I åkte hem för att han skulle upp tidigt. Vi gick vidare till Village där det dansades nästan non stop. Efter att en ytlig bekant sa, att han hoppades på att jag skulle skilja mig och en annan gammal killkompis hade en lång kärlekförklaring... Då tyckte jag att det var dags att åka hem till min kära man. Annars har jag faktiskt inte nåt roligt att berätta.

• zua

Lapinette - Vill höra allt om bröllopet. Säger som Gemma - Du finns i mina tankar.

• Lapinette

Vad söta ni är tjejer. Sitter helt död här på jobbet efter en välbehövlig ryggmassage. Det fanns massor med hårda knutar att lösa upp.

Gemma - vad hemskt! Är kinesiska läkare alltid så drastiska (hjärntumör)?

Zea - din lördag låter jättetrevlig med konsert och partaj. Dock undrar jag ibland hur killar tänker, kärleksförklaringarna.

Det fanns några "trögtänkta" män på bröllopet också men jag som var där med min make slapp dem gudskelov.

• Gemma

Zua, alltså på riktigt har jag skrivit en krönika om hur man äter sig glad! Men jag vill gärna höra att jag är härlig ändå hehe ;)

Lapinette: De är amerikansk-inspirerade kinesiska läkare, de älskar mediciner (ju starkare desto bättre) samt dramatiska (dyra!) undersökningar typ MRI och neurologiskt bla bla bla. Och för att egga på en så drar de till med worst case scenario, alltid.

Funderar fortfarande på att ställa in rubbet och fika med min manhattankompis istället. Allt ont har ändå en förmåga att försvinna spårlöst för egen maskin när det gäller mig.

• agni

Hejsan! har haft en riktig partyhelg med kompis som bott hos mej över helgen, hon kom fre eftermiddag och jag var helt slut när hon åkte igår kväll, vodka shot och vin två kvällar i rak gör tydligen det.

P och T.
    Gillar du att jobba med människor? Du kanske ä sugen på att utbilda dej ännu mer? eller till nåt helt annat...
    Vad gillar du att göra på fritiden?? det kanske kan sporra dig i nya banor:)
    Det är vansinnigt svårt med jobb...ibland känns det hopplöst, känner själv att jag borde följt intressen och passion före utbildning, när man va yngre skulle man ju resonera "vuxet" och tog för mycket råd av äldre som ansåg att utbildning va bra (och det är det). Men betydligt viktigare är frågan -VAD TRIGGAR DEJ! men ibland vet man ju inte ens det, nån nära kanske ser vad du lyser upp av:)

Gemma
    Vad hysteriska läkare!! Om inte annat kanske dom lyckas skrämma ihjäl dej!!

• zua

Gemma - Men du är ju härlig! Vill inte skrämma dig eller nåt. Men läs här www.prne.se/domning.htm

Lapinette - Vissa män alltså... och lite alkohol på de.

• Gemma

Idag var det sommar! Jo, säkert. Skandinavisk sommar åtminstone, med sol och tjugo grader. Skolkade helt fräckt från neurologiska testen, tyckte det kändes bra mycket mer lockande att käka sparris-parmesansallad i solen än att få nålar stuckna i olika kroppsdelar. Dessutom gjorde massagen underverk, sov riktigt bra i natt men är självklart jättetrött ändå. skulle kunna sova hur mycket som helst men det är ju så mycket roligare att hitta på annat. Tror helt enkelt att jag kånkat för mycket på vagn+bebis+jättelass med frukt+skötväska upp och ner de tre våningarna till vår lägenhet.
    Bebisarna älskade att ligga i skuggan och känna vinden på sina bara armar, kändes som om de äntligen fick vara i sitt rätta element. Och jag, likaså. Älskar våra lugna, trädkantade kvarter på våren och hösten (på sommaren vill man som sagt inte vara i Shanghai).

mamma erbjöd sig f.ö. nyss att sy en dopklänning till monstret, hon har redan börjat smygkolla på mönster visade det sig. Idag ska de boka små stugor till våra från frankrike tillresta gäster. Restaurangen vid havet är redan abonnerad för lördagskvällens middag; kyrkan är bokad på söndag förmiddagen och restaurangen för lunchen är också abonnerad. Så nu är det bara vi som ska bestämma gästlista och börja pilla med inbjudningar. Man kan inte vara ute i nog god tid när det handlar om planeringsivriga utländska gäster.

Ikväll blir ensamkväll för monstret och mig för mannen har chefsmiddag. Hur mår ni?

Kram, G

Svar på tråden Bekännelser