• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Lapinette

Amelle - ha det så skönt i Paris trots vädret! Vi hade tur för de hade förutspått regn förra helgen men regnet kom inte förrän vi hade checkat in på CDG. Gick omkring i min tunnare vinterkappa den helgen och det funkade utmärkt.

• Lapinette

Stålis - härligt att se dig här inne igen! Kommer inte ihåg, vad blev det för lägenhet och vad är det för möbler ni väntar på. Tell us more!

• Originalrosen

Lapinette,
    Det var faktiskt jäv...igt när vi var mitt uppe i det och helt okej när vi gick vidare utan barn. Ni är mitt i det nu och ha fokus på det. Du är yngre också - och förhoppningsvis smalare än jag så förutsättningarna är nog bättre för er.

• förhoppningsis

Amelle
    Garderobskupp tycker jag var en bra beskrivning för det var verkligen det jag gjorde.

Idag har jag tvättat 8-10 maskiner och plockat lite hemma, avnjuter nu en stor kopp med champange & fläder te och läser senaste Elle som damp ner i brevlådan idag. Måste få ta en paus innan slutspurten på uppackningen. RIngde Ikea och kollade att de verkligen hade de garderoberna vi ville ha på lager, vill inte åka dit i onödan! Lunchade med väninnan och hennes 4 månaders son här i Sjöstaden - oj vad mammor och barnvagnar det är precis överallt!!

• förhoppningsis

Amelle ha det jättebra i paris, även om det är tråkigt väder där så är det garanterat roligare att vara ute i tråkigt väder i paris än i ett regnit stockholm.

Gossip Girl fråga
    Hur många säsonger har ni sett??
    Jag hittar bara den första och nu när vi börjat komma i ordning vore det väldigt trevligt med en till.

• Lapinette

Rosen - känns bara så jäkla trist och svårt att ta emot när det inte finns något som säger att vi INTE kan få barn. Inget fel på mig och inget på maken. Sen är det en psykisk stress vare sig man vill eller inte. Men jag har faktiskt varit lugnare nu än på mycket länge. Börjar istället bli jäkligt uppgiven och kall.

förhopning - kan tyvärr inte hjälpa dig med Gossip girls. Följer den inte men kanske något att köpa in när man vill fördriva lite tid? Vi har fortfarande några filmer kvar sen vårt stora inköp efter jul samt en box med 24.

• Originalrosen

Förhoppning,
    Otroligt vad du har varit duktig idag med alla tvättmaskiner!! Kan du inte komma hit och tvätta också? *ber snällt och blinkar fint*

Jag försöker förtvivlat få till en tvättmaskin i lägenheten, är så himla bortskämd med det på landet och i stan. Nu samlas allt på hög istället - behöver åka till landet och tvätta! =sant - sist hade vi med oss tvättkorgen till landet full med smutstvätt.

• förhoppningsis

orginalrosen
    Jag har också haft tvättmaskin i lägenheten de senaste 4-5 åren och tycker att det har varit perfekt. Har inte använt de gemensamma tvättstugorna alls under den tiden förrän vi skulle flytta hit och hade massor med "tvätta första gången plagg". Tar evigheter att köra dem ett och ett i egen maskin så jag bokade tid och med 3 maskiner samtidigt gick det så mycket fortare. Nu med alla lakan, handdukar, kläder för 2.5 vecka och dessutom passar jag på att tvätta madrasskydden och alla de lakan vi la över möblerna när målaren var här så gissa om det var ett tvättberg! Inser att det är otroligt smidigt med stortvätt, här är det dessutom 4 maskiner!! Det skulle ju ha tagit evigheter för mig annars att se botten på tvättkorgarna!

förstår inte riktigt, om du är van vid att ha det både på landet och i stan, var bor du då nu om du inte har någon??

Lapinette
    Den är väldigt bra som tidsfördriv! Relativt okomplicerad handling så det är lätt att följa med även om man har tankarna någon annan stans.

• Originalrosen

Förhoppning,
    Jag bor vid jobbet för att slippa pendla så himla långt. Det är en ny lösning sedan en tid tillbaka och vi är inte riktigt iordning heller vilket gör att vi knappt vet om vi har rivjärn eller ej. (Hjälps inte att jag är ett om man ska riva parmesan!)

• förhoppningsis

Stålis
    Kul att du trivs på jobbet, förstår att du har fullt upp på dagarna. Bara för att mannen jagar betyder det tyvär inte att det blir rådjurssadel varje helg har jag insett. Inga pälsar heller... Försöker uppmuntra honom att delta i några andra jakter än kråka och hare för att förbättra ddsen lite, senaste rådjursjakten fick ingen i laget något.

orginalrosen
    Aha så du veckopendlar eller så

Svar på tråden Bekännelser