Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Efter en natt nästan helt utan sömn (vet inte varfr kunde bara inte somna) kommer jag upp till SNÖ! Det är vitt utanför fönstrena åt alla håll och det ser inte ut som att det tänker sluta heller, tur att jag inte plockade ner alla vinterstövlar och jackor i källaren igår som jag tänkte.
Gemma
Vad skönt om era nya rutiner funkar, bådar gott inför semsetern.
Tror att era nya tåg går bra att resa i med barn, hur lång tågesa är det? Det är något speciellt med hotellrum med en historia tycker jag, er tripp låter väldigt mysig.
Staden ni åker ifrån låter lite engelsk ev fransk, eller har jag fel där? Näckrosor, små slott och fina parker osv.
Gemma - härligt med en tur upp i bergen, andas frisk luft och ta det lugnt! När åker ni?
Iza - förskräckligt med översvämning! Hur kunde det gå till och hur går det med försäkringen? Trist med mobilen också, tappade du den i backen? Själv har jag mobil via jobbet. Fick en ny bara för några veckor sedan, en svart SonyEricsson. Maken fick bestämma modell då han är den i familjen som är prylgalen. Fick även en GPS till bilen samt ett headset.
Gällande snön säger jag bara TYPISKT! Varje gång vi ska till Uppsala (senast var i början av november) så snöar det!!! Vi har bara sommardäck på bilen. Än så länge ser gatorna snöfria ut och jag hoppas det inte blir värre än så här för det är så attans mycket skönare att ta bil än tåget till Uppsala. Speciellt vid äggplock då jag är drogad.
Annars så har det inte hänt så mycket i mitt liv. Har det superlugnt på jobbet för första gången på mycket länge och jag tycker det är aptrist. Fast samtidigt bra då det troligen blir några dagar ledigt i nästa vecka pga av IVF'n. Själv är jag jättetrött utan någon som helst anledning. Igår åkte jag direkt hem från jobbet och tappade upp ett varmt bad. Lullade därefter ut i köket och lagade middag och sen slängde jag mig i soffan. Vid 21-tiden ryckte jag upp mig och började sortera och klistra in lite kort från vårt bröllop (fotografens album har jag gjort klart, detta är gästernas kort). A never ending project!
Lapinette
Det är fortfarande plussgrader ute, när ska ni åka?
Jag har bara gjort ett enda album, fotografens, och jag tänkte göra 3 då jag tycker att du är duktig. Mitt nya mål är att de ska vara klara innan den 1 åriga bröllopsdagen.
Såg på aftonbladet att vårt bröllopsvin fick 4+, lite kul tycker jag. Nu ska jag kracha i soffan och försöka låta bli att äta upp den stora chokladbiten som ligger i skåpet.
choklad..det har jag ätit mkt av precis! Det får snart inte plats mkt mer i magen!
Var hos barnmorskan idag och hon tyckte det var så roligt när hon skulle lyssna på hjärtljuden, då hon hela tiden blev störd av den lilla akrobaten som ligger i magen!
Har även varit his frisören och blivit ännu mer blond. Nu ser det lite bättre ut. Trivs ju klart bäst som brunett men man måste ju ha lite förändring..
Jag orkade aldrig klistra in några bröllopsbilder så jag tryckte en bok med bilder från gästerna. Blev riktigt bra! Men den 26e ska jag med några BT-vänner ha scarpbook kväll.
Försäkringsbolaget har inte hört av sig så jag får ringa igen imorgon. Bäst att allt löser sig.. jag hatar sånt här.
Lapinette... vågar ni åka på sommardäck? Jag blir nervös.. vintern kommer ju ganska spontant i detta land nuförtiden! Igår var här snöstorm och idag allt smällt igen..
Gemma.. det svänger!!
Hej go vanner!! Tankte sanda en liten halsning fran ett fantastiskt Argentina och en sliten Margaux!
Jag jobbar ganska mkt(men det var ju precis det jag ville..) och pa natterna soves det inte sa mkt har. Allt sker otroligt sent med middagen oftast vid 10-11 tiden pa kvallen for sen lite mer vin, snack och annat. Det hor till undantagen att sova innan 2 och sen upp igen kl. 8. pust!
Har inte den minsta chans att lasa ikapp allt ni skriver, min datatid gar oavkortat till jobb och ett och annat besok pa facebook.... I huset dar jag bor finns det inte internet och det ar generellt lite si och sa med kommunikationen i detta landet. Inte som hemma direkt!
Idag sitter jag grann och rod med en foredetta vit t-shirt, rodflackiga jeans och tatuerade hander... MAlbec sitter som berget!!! Men sa ska det ju vara i vinlandet....
Alla ar otroligt snalla och sota och det enda jag onskar ar att jag kunde mera spanska, det ar otroligt daliga engeskakunskaper ute och gar har. Efter ett par veckor nu forsar jag mera men pratet ar det ganska knaggligt med. Nasta ggn ska jag prata flytande..
Idag har vi patt paskagg att smaska pa och jag vill garna skicka en extra mor argentisk biff till er alla och med den foljer naturligtvis en flarra Malbec!! Saludos Chicas!!
Tjillevippen! Mår tjyvens idag (för er som inte är så hemma i femtiotalsargot = inte alls bra). Påbörjade en test i morse, bestämde mig helt enkelt för att kolla om monstrets hyperaktivitet beror på mitt överdrivna koffein-intag, eller om det bara är åldern. Eller så är hon inte hyperaktiv alls utan bara en normal, vilt viftande tvåmånadersbaby (fast jag har ju inget att jämföra med så jag vet ju inte). Insåg vidden av mitt beroende när jag gick omkring i en dimma av huvudvärk, grus i ögonen och YRSEL. Klockan fem på eftermiddagen stod jag inte längre ut utan vräkte mig på kaffeburken och gjorde en jättekopp trippelshot cappuccino. Direkt försvann huvudvärken och jag känner mig åter som mig själv.
En annan grej som bidrar till tröttheten är att monstret fick en backlash i natt, vaknade klockan ett och åt fram till två, vaknade sedan klockan sex och ylade, lindningen gjorde bara saken värre (om de är hungriga funkar inte lindingen, bara om de har svårt att komma till ro) så då fick jag mata henne igen. Tre nätter i rad har hon sovit som en liten stock, men jag antar att det är normalt såhär - två steg framåt, ett tillbaks. Grejen är att jag haft lite dåligt samvete för att jag släpar runt henne på en massa aktiviteter hela dagarna, så igår bestämde jag mig för att vi skulle stanna hemma och ha tråååkigt, sådär som det står i böckerna att bebisarna vill ha det. Tryggt och förutsägbart. Följden blev att jag satt och tuggade på naglarna och kände mig rastlös, medan monstret var hyperaktivt och inte särskilt lyckligt alls. Idag sken solen och vi begav oss ut för att käka med manhattanväninnan på vårt favvoböghak (där jag inte varit sedan innan födseln!). Mitt monster låg lyckligt gläfsande och sparkade i soffan, väninnan och jag pratade och pratade, sen sov monstret en stund, sen ville hon sitta i knät och titta på folk, sen åt hon lite, sen sov hon lite igen. Idag har jag lärt mig två viktiga saker:
1. Om jag inte får kaffe så är jag en olycklig mamma.
2. Om monstret inte får gå på kafé minst en gång om dagen så är hon ett olyckligt monster.
Visst är det härligt när man kan förena sina intressen?
Kram, G.
Gemma - såg ditt inlägg i FB angående RES. Är det numret ute nu eller är det kommande nummer? Skulle absolut vara skoj att läsa vad du har skrivit.
Oj, är du så beroende av kaffe. Kanske försöka dra ned konsumtionen lite? Själv tror jag inte jag har något beroende alls förutom av träning (adrenalinet). Jag dricker inte kaffe då jag tycker det är äckligt, vin vet jag att jag kan vara utan, sockerbegär har jag inte heller. Kanske skulle det då vara te men jag tror jag skulle klara mig utan te också.
Margaux - låter härligt och intensivt i Argentina. När åker du hem igen...eller tänker du stanna !?
Bonjour!
Pustar ut på hotellet efter ett studiebesök i en Parisförort. Hängde med ett gäng killar som alla var stora, svarta och snälla :)
Hoppas att mannen inte bli långrandig på jobbet och sen ska vi ut och äta. Lite väskhopping har det hunnits med också, har letat och letat i flera månader efter en av typen messengerbag, fint svart skinn, med lång axelrem och som rymmer både jobbgrejor och dator om det kniper. Blev så glad när jag hittade den och slog till direkt. Ibland kan det löna sig att vänta lite och inte nöja sig med nåt halvbra.
Har precis satt i mig en ljuvlig liten plommontarte, till lunch blev det en stor sallad, frites och grillad kyckling med rosévin på favvorestautangen. Tur att jag går flera timmar om dagen så att alla kalorier får en chans att försvinna, hehe.
Solen skiner över den franska huvudstaden men det är KALLT.
Gemma - du och jag är slavar under koffeinet :) Jag blir helt omöjlig att vara i samm rum som innan jag fått mitt morgonkaffe. Ungefär som att knarka, fast inte lika destruktivt. (Eller kanske inte, om ni frågar min kille som med fasa minns den gången vi skulle med ett plan och jag fick en alldeles för svag morgoncappucino på flygplatsen. Han fick en utskällning och jag ställde mig än en gång i den långa kaffekön för att få en ny fix och så var vi en sekund från att missa planet).
Margaux! Du verkar ha fullt upp! Jag har också smaskat (glupskat) på påskägg och fick ett fint på jobbet idag också! Tackar man ju inte nej till!
Själv klarar jag mig utan kaffe/koffein, men det är så gott emellan åt. Annars är jag temänniska. Jag skulle iaf inte ett plan pga kaffe.. men kanske för att jag shoppar för länge i tax free!! Det har nästan hänt.. flera gånger!
Idag har jag handlat lite..! Köpte täckte och kudde till vagn samt påslakan till dessa. Sen köpte jag ett spjälskydd som jag varit ute efter. Måste säga att för att vara en så stor butik som Babyland i malmö är.. är utbudet riktigt dåligt! Allt är alltid slut.. Den skötbädd och amningskudde jag ville ha, har jag nu beställt på nätet. Tur att jag hittade!
Fick reda idag att min vagn som jag beställt från Tyskland skickades idag! Tycker det är riktigt roligt att handla nu. Medan energin är på topp.
Gemma jag är för lat för att bläddra i sidorna här.. Ammar du närsom, eller följer du nåt "schema"? Finns det böcker/beskrivning på internet om lindning?