• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Originalrosen

Gemma, du är för himla härlig! Sitter här och småmyser och läser om dina bravader. Tack för att du delar med dig så generöst.

Låter som att lillgrisen utvecklas som hon ska, dvs tillräckligt snabbt för att göra mamma stolt. *flinar snällt* (Det är självklart att hon är ett underverk!)

Vi hade också något bisarra ägg; bl a en skickligt målad Hitler. Han blev knockad så huvudet sprack, tänk så det kan gå...

...och Nej, ingen man har slagits med en annan man för min skull. Jag skulle nog inte vilja ha en man som hanterar en situation på det sättet. Däremot har min man slagits för mig med ord och då är han min riddare på sin vita springare.

• förhoppningsis

Gemma
    Du borde ha varningstext på dina inlägg, fick något vilt i blicken och förklarade för mannen att jag "måste ha choklad" - NU!
    Det är bara dig jag lyssnar på när jag försöker få en bild av mammalivet, först vilket ansvar...

Som svar på din fråga - ja det har hänt, ett par gånger. Inte alls så romantiskt som det verkar på film snarare tvärt om.

Så pyssligt med målade ägg, jag har inte ätit några ägg alls bortsett från mina frukostägg som vanligt, blev inte av i år.

Igår möblerade vi om hela vardagsrummet och nu känns det bättre, tror vi behåller det så här.

Här snöar det igen.
    Idag ska vi sätta upp gardiner men annars mest ta det lungt. Har fått upp alla lampor och tavlor och dragit alla sladdar fint längst lister osv.

• Lapinette

Morning girls,

Vad ni äter godis och mår bra. Härligt! Vi har faktiskt också snaskat lite. Köpte nämligen en massa lösviktsgodis till min brorsbarn men det var bara det att de var hos sin mamma (brorsan är skild) över Påsk så godiset följde med oss hem igen.

Annars har jag suttit och klistrat in kort hela lör-söndagen. Har nu fyllt ett stort album med foton från gästerna och vår kamera från vårt bröllop. Det blev från förberedelserna t o m bröllopsresan. Attans vad tid det tog men jag känner mig så nöjd just nu.

Idag är det jobb för maken (alltid mycket att göra i slutet av ett kvartal), lite spinning på SATS och så ska vi ha några kompisar här på våfflor. Det är Våffeldagen imorgon så vi tänkte tjuvstarta lite. Det blir vipsgrädde, hjortonsylt, drottningsylt, glass, nutella, rom, socker och bananer.

förhoppning - intressant med Riga.

Gemma - den enda gången jag kan komma på är när min fd sambo sparkade den där rånaren i Paris (som tagit min plånbok). Det tyckte jag absolut var ok!

• förhoppningsis

Åh våfflor!!
    Mannen var på Clas Olsson härromdagen och då bjöd de på våfflor, gissa om jag ångrade att jag inte följde med.
    Kanske ska bjuda på våfflor idag när det kommer över ett kompis par och deras 4 månaders son.

Mitt ex hade en dålig vana att vilja slå på alla som tittade på mig, lite jobbigt när jag råkade sommarjobba på markan där han gjorde lumpen, det var nog bara jag som var tjej o under 40 där vilket resulterade i väldgt mycket uppmärksamhet från killarna.

• klarromania

säg till din man att du är rädd för att förlora det livet ni har nu...så kanske han tar det lite lugnare! det är bäst att vara ärliga med varandra :)

• Amelle

Hej alla chicks!

Tillbaka på jobbet i ett snöigt Stockholm. Kom hem i lördags kväll, igår jobbade vi 12 timmar i sträck med att städa lägenheten från byggdamm samt flytta in igen (har dock varken kyl eller spis än så länge). Känner mig rätt sliten i dag faktiskt.

Ljuset i mörkret: fästmannens Pariskontor har avtal med en champagneproducent så att de anställda får köpa till inköpspris! En låda med 6 stycken flaskor fick följa med oss hem till det facila priset av 700 kronor. Vilken lycka!

• Amelle

Förhoppningsis: verkar som om att du och jag är i liknande fas när det kommer till barn :)
    Det har inget att göra med att jag inte tror att det är kul, mer att jag känner att det är en del jag vill ha gjort dessförinnan som kommer att bli svårare att göra sedan på några år. Resa till vissa ställen, bara kunna tänka på mig och mannen osv. Ego, javisst!

För oss handlar det också mycket om att vi vill dela ansvaret och föräldraledigheten och då är fästmannen sugen på att byta jobb. Han är inte så intresserad av att jobba monstruösa veckor när vi precis fått barn och tror inte heller att det är lugnt att dela lika på föräldraledigheten med nuvarande arbete.

• Amelle

Gemma, har vissa minnen av slagsmål ?för min skull? men det är lääääänge sedan och en helt annan sorts killar än min nuvarande. Tacka gud för det.

• Gemma

Originalrosen: En man som slåss för en med ord är inte fyskam! Tror knappt att min har gjort det, ens. Priset tog en brittisk expojkvän. Efter en konsert i Camden kom det fram en märklig mix mellan punkare och skinhead och ställde sig att stirra på honom, sedan sa han "beatlefreak" (killen hade blank pottfrisyr, utställda byxor och gul fuskpäls) varpå min pojkvän la benen på ryggen och drog. kvar var jag och punkskinheadet.

Vid nåt annat tillfälle kom en enorm, svart kille fram till oss när vi kysstes i en tunnelbanenedgång i Brixton (då en våldsam förort). "are they two girls?" funderade han högt, och lät som om han tänkte nita oss om det var så. Jag började såklart genast tjafsa (hade en del gaykompisar på den tiden och kände att jag var tvungen att försvara dem i deras frånvaro) men pojkvännen - drog.

Behöver jag nämna att vi aldrig gifte oss?

Hitlerägg. Får man planka nästa år?

Svar på tråden Bekännelser