Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Ja Gino är banan, jordgubb och kiwi med vit choklad och glass. Sist fick jag med pistageglass och det kändes väl inte helt rätt. Hade föredragit choklad. Men den kommer från Italien.
Vad är det för fel på mig som gör att jag är kroniskt kaffesugen? Kanske för att decaf faktiskt funkar som artificellt sötningsmedel, dvs ger sug efter äkta vara? Hatar för övrigt ersatz i alla former, efter år ut och in av märkliga dieter. Höjden av idioti var när jag sexton år gammal i australien förvägrade mig choklad och istället åt något som hette "carob chocolate" och smakade outhärdligt av allt utom choklad. Samtidigt undvek jag också äkta mjölk och blandade utspädd pulvermjölk till frukostflingorna. För att inte tala om alla exceptionellt feta och söta "müslibars" som vi collegekids hade med oss i lunchboxen, på grund av välmenande men felinformerade föräldrar.
Men nu kan jag inte distrahera mig genom att skriva mer. Det får bli - en decaf. Hmmm. Eller bröstmjölksersättning för monstret. Nej - inte tänka så!! DÅLIG mamma!!
Hmmm... men innan jag slutade med min trippla eftermiddagsespresso så var hon ju jättespeedad hela dagen och sen vaknade hon ideligen på nätterna... så att jag blev jättejättetrött, inte som nu när jag får hur mycket sömn som helst.. och då var det ju liksom lite mer legitimt att dricka just kaffe för att jag skulle orka hålla mig vaken...
Min inre monolog. Är så tröttsam att den borde förbli just en inre monolog. Ska försöka förskona er, sätta tejp runt fingrarna eller nåt.
KAFFEEEEEEEE!!!!!!
Hej Zua!
KAFFE.
Hello girls,
Jodå, nog gillade vi Vapiano. Nytt och lite udda koncept med ett plastkort som man får i dörren och som man sedan laddar när man beställer mat och dryck. Betalar gör man i kassan när man lämnar restaurangen. Lite som fast food, fast godare, trevligare och roligare :)
Smidigt för en enkel after work när man är ett stort gäng så slipper man hålla på och splitta på notan. Plus också för krukor med färska örtkryddor på borden som det bara är att plocka av.
Hehe Gemma, verkar jobbigt det du går igenom för tillfället :) Vågar inte ens tänka tanken.
Gemma - Jag dricker inte kaffe..har faktiskt bara provat det en gång.
På tal om artificiella grejer och sötningsmedel så säger jag bara NEJ TACK! Har alltid hatat det, både för att det smakar apa (cola light smakar rävgift tycker jag) men också för att jag tycker det är mycket märkligt att använda det som diet. Är man fet så bror det förmodligen inte på att man äter riktigt smör istället för margarin på frukostmackan, liksom. Och nu är det ju faktiskt många hälsofreaks som förespråkar feta mejeriprodukter och noll sötningsmedel, så det är en liten revansch för mig. Riktigt smör, fet mjölk i kaffet och till gröten (gärna den gammeldagsa men det vägrar mannen) och inga lightdrycker eller produkter what so ever.
Amelle - jag brukar dra det där ändå lite längre och säga till maken när och om han beställer en Cola light att man blir dum i huvudet av det. Sen brukar jag lägga till att min fd chef alltid drack Cola light .
Det låter mysigt med Vaipiano ska nog föreslå det för tjejerna någon kväll efter jobbet. Ligger dessutom på lagom avstånd från jobbet.
Zua - dricker inte heller kaffe. Gillar doften av nybryggt kaffe, luktar hemtrevligt, men tycker det smakar apa.
Okej, det var dagens predikan ifrån mig. Men jag vet inte hur många gånger jag haft den diskussionen med väninnor som försökt gå ner i vikt genom att proppa i sig massa konstiga grejer, kemikalier och gud vet vad, istället för att typ äta mer naturligt, träna och kanske bara försöka äta lite MINDRE istället.
När det kommer till fett och livets goda så anser jag att man måste NJUTA av maten och ehrm, det nyttiga fettet. När det inte är skuldbelagt så mår man så mycket bättre och är snällare mot sin kropp. Lite sunt förnuft och att lyssna på sin kropp kommer man ofta rätt långt med.