Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
ååå, tusen tack! Jag hoppas sååå att det går bra för er båda.
Izunia, vilken tuff vagn! Perfekt att köra rally mellan Lunds cyklister.
Alla: Jag är så äckligt utvilad. Fick tio timmar i natt men sov bara sju. Nu är klockan halv tio och jag är -tada - inte trött! Helt osannolikt. Eller så är jag så trött att jag är hyper. Ja, så är det nog.
Lapinette igen: Alltså verkligen verkligen jättebra info.
Gemma - börjar bli lite smått "expert" i ämnet. Vi får se ska nog så smått börja läsa på om adoption om denna omgång inte heller funkar.
Lapinette, sista: Vad kostar ett trepack på Carl Von Linné?
Det kostar 44 000 om man gör hela behandlingen hos dem. Vi betalade 34 000 och sen 5 000 till min läkare här i stan vid varje behandling. Ska även tillägga att vi har dragit av kostnade på makens bruttolön dvs "tjänat" in skatten.
Här är hemsidan: www.linne.se
Lite text om bruttolöneavdraget som kan göras: Om en arbetsgivare däremot betalar för privat sjukvård för en anställd, dvs. vård som inte är offentligt finansierad, är detta en skattefri förmån. Arbetsgivaren har å andra sidan ingen avdragsrätt för kostnaden. En arbetsgivare kan alltså betala för en läkarbehandling hos en privat läkare eller ett privat sjukhus utan att den anställde beskattas för denna förmån. Här finns inget som hindrar att arbetsgivaren efter överenskommelse gör ett bruttolöneavdrag för den anställde för att kompensera sig för kostnaden.
Jättejättetack Lapinette, nu blir min väninna superglad.
Och lyckliga ni med sunda mammor, min har bantat så länge jag kan minnas och alltid skämts för sin kropp. Tror inte jag sett henne naken sen jag var spädbarn. Det var sådär kul att käka köttbullar med gräddsås till middag när hon satt och petade i någon äcklig pulverdryck.
Har aldrig förstått det där med pulverdryck. Hur kan man välja bort en måltid mot att dricka pulver??? Älskar mat aldeles för mycket för att kunna avstå. På tal om det vad blir det ikväll?
Här något så enkelt som fiskpaket dvs folie med torsk, tomat, purjolök, persilja, dill, lök, potatis och så in i ugnen. Till det blir det en sås på creme fraiche, rom och rödlök.
Tycker vi äter fisk aldeles för sällan, även om lax hamnar på matbordet lite titt som tätt.
Lapinette, nu har jag översatt hela IVF-texten och mailat min väninna. Hon kommer att bli jätteglad.
Åååå fisk i folie, SÅ länge sedan! Måste göras.