• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Gemma

Nämen näe, Kite Runner är ju jättebra ju. Hr de inget hjärta i kroppen de där rescencenterna?

• Lapinette

Jösses vad ni skriver tjejer. Ska absolut läsa ikapp när jag får tid. Hann dock läsa om Gemmas underbara helg i klorofyllet. Härligt!

Själv har jag tagit det jättelugnt i helgen. Svullen och öm mage är ingen hit. Igår var vi ute och åt lunch på Sturehovs Slott med några vänner. Tog fika ute i solen. Vilket underbart väder! Åkte sedan till vår inredningstjej för att hämta våra ljusstakar som hon köpte nere i Skåne (japp, en till skånska). Som vanligt var det inte bara att säga hej och hejdå utan när man pratar/träffar henne går det åt tid. Vi blev kvar i 2,5 timma. Förresten vad skönt att se att en inredningstjejs hem faktiskt inte är perfekt! Sen åkte vi över för att titta på nyinköpt soffa hos samma vänner som vi lunchade med. Blev kvar på middag så vi kom inte hem förrän vid 23-tiden. Det blev en lång och härligt social dag.

• Gemma

Buhu, mannen kommer hem typ elva i kväll. Monstret sover. Middagen är uppäten. Jag tror att jag går och lägger mig och väntar på bättre tider. Klockan är 21.17. Festligt va?

• Lapinette

Stackare...inte ens någon bra dvd att fördriva tiden med?

• Izunia

Gemma det finns en active-BB som typ är gjord av tyg som "andas". Det kanske kan vara nåt? En sportversion.

Härlig helg by the way!

Bara 1 dag kvar på jobbet sen är det NY som väntar!! Måste hitta lite bra babyaffären på nätet.

Mannen kommer dessutom hem i natt! =) Äntligen.. men vi ses bara 1 dag innan jag sticker, sen kommer jag hem den 7e och han sticker några dagar efter det. Men han blir ju inte borta så länge!

• Originalrosen

Jag är så himla imponerad att jag bara sitter platt på stolen! Gemma, du är fantastisk på att skriva. Jag vill läsa mer - och mer! Det är så måleriskt att jag känner det som att jag var där, hörde, såg och kände värmen/kylan, dofterna och skriken.

Allvarligt talat, jag hoppas att du sparar dina texter. Om inte annat för att lillskrutt ska få läsa senare i livet.

• Gemma

Originalrosen, vad söt du är! Jättekul att du gillar mina långa haranger. Jag misstänker att det kommer fler. Är dålig på att spara men jag vet att jag borde det. Tänker att jag någon gång ska copy pasta rubbet in i ett worddokument, det är bara så jobbigt. Plåtar massa hela tiden, plus att jag nog är en av få som verkligen framkallar digitalbilder och sätter in i album. Dokumenterar du på något vis ditt liv?

Klockan är nu 04.49, monstret skrek hugerskrik men det tycks ha varit falskt alarm. I vanliga fall håller hon inte mycket längre än såhär, räknat från läggdags (klockan åtta). Så... vad gör Gemma istället för att sova?

Stackars mannen kom klockan 1. Den grillade laxen + grönsakerna + dillsåsen smakade antagligen inget vidare efter fyra timmar, men det stod ändå ett tomt vinglas framför teven och långpannorna var barskrapade. Tur att han ser till att njuta lite ändå.

Izunia: Jag är lite sugen på BB Synergy som har nät som Active, plus svankstöd. Min väninna SMS:ade mig igår att jag jättegärna får testa hennes Original, men att hon dessvärre inte kan rekommendera den eftersom hon får sjukt ont i axlarna efter bara en timme. Och hon är stark!

Jag skulle bra gärna vilja veta om det kommer någon BB där barnet faktiskt har en vettig sittställning, dvs inte hänger i grenen vilket lär belasta bäckenet helt fel utan sitter bredbent, med tyg från knäveck från knäveck. Finns en massa ergonomiska bärselar numera, typ Ergo Pro och Manduca, som är en direkt kopia på BB, snygga och sportiga, med den enda skillnaden att de har en bred, fin bas. Ska testa både BB och Ergo i morgon hos väninnan och se om monstret accepterar någon av dem.

Nä, nu går jag och lägger mig igen. Hon vaknar ju inte.

• Originalrosen

Hejsan Gemma,
    Jag dokumenterade upp ganska bra när maken och jag träffades. Det är jag glad för idag. Vi träffades över nätet och jag har kvar mycket av våra diskussioner.

Du ger sådana ögonblicksbilder som kan vara kul att ha kvar framöver eftersom det är så välbeskrivet.

• Gemma

Originalrosen, det där är bara en av alla bra grejer med att träffas över nätet. Ett mer laddat och spännande sätt att dejta finns knappast. Träffade också mitt ex via nätet, dock var det komplicerat när vi väl träffades. Det visade sig, lite överraskande, att det inte räcker att vara själsfränder. Eller rättare sagt man kan funka ihop trots att man inte är själsfränder (jag och mannen är inte det, kanske till 70% i så fall men inte fullt ut) om man bara älskar varandras röst, doft och dynamik. Blicken, baken, eller vad man nu råkar ha en hangup på. Saknar fortfarande mitt ex och våra konversationer, det hettar aldrig till på det sättet med min man, kändes helt enkelt en smula neutralt och "hemtamt" redan från första mötet, däremot är vi uppenbarligen en genetisk match in heaven, vi har ju till och med samma blodgrupp. Plus att vi är väldigt avslappnade med varann (på gränsen till FÖR avslappnade, vi måste hela tiden pigga upp förhållandet så att vi inte blir för vanliga för varann). Det optimala vore väl att träffas på nätet och sen i verkligheten känna att det där andra också stämde, men det är väl en chans på miljarden ungefär. Hur gick det till när ni dejtade, online och irl?

Svar på tråden Bekännelser