Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Amelle - låter som en toppenhelg! Själv måste jag ta det lite lugnt. Ingen hård träning eller vin på ett tag . Ska kompensera med promenader så jag hoppas detta strålande väder håller i sig.
Vi har varit till Kinesiska Ambassaden på morgonen så nu är våra visum klara. Två veckor kvar sen SEMESTER!!! Känns onekligen härligt. Försöker nu jobba (har inte gjort ett skvatt) för att sedan åka till Uppsala för att se vårt lilla fyrcelliga blastocyst. Maken tänker ta med sig kamera denna gång. Han tyckte det var så häftigt senast.
Ikväll kommer mamma, moster och deras män förbi. De ska på Intiman och se Footlose så det blir en snabbvisit då min moster vill se hur vi bor. När de gått kommer brorsan + flickvän. Brorsans söner är också på Footlose så medan de är på teatern så dinnerar vi här hemma.
Imorgon har vi inget inplanerat men på söndag ska vi äta brunch med vänner på Sturehovs Slott. Har precis suttit och kollat vart det ligger. Har aldrig varit där tidigare så det ska bli trevligt. Åker nog sedan förbi vår inredningstjej i Mälarhöjden för att hämta ljusstakar som jag har beställt via henne, danska Piet Hien.
Amelle - New York är så nice i September !!! Vad spännande med din vigselring. Vilken stil kommer du att ha på dina ringar?
Lapinette - Lycka till!
Om 2 timmar ska jag till frisören..Tycker att det är så snyggt med korthår. Men är för feg.
Förresten - för er som har FB så har jag under min profil lagt in en bild med min nya frisyr.
New York - vill också!!! Vet bara inte hur vi ska hinna med alla resor vi vill göra. Någon gång blir det absolut NY.
Amelle - har ni gjort era ringar, jag menar typ egen design. Behöver nämligen tips på en bra guldsmed då jag har mormors feta vigselring och en diamant från SA.
Zea - Sturehof är trevligt!
Lapinette - Jag älskar Sturehof. Är stammis där.
Vad fin du är i nya frisyren!!
Zua - tack! Fast jag lär nog bli långhårig igen...någon gång till innan jag börjar kalla mig för tant.
Tycker du passar jättebra i page Lapinette!
Det blir Sturehof ikväll, känns rätt trevligt en fredag. Gillar också det stället jättemycket, verkar som om att vi har lite samma smak här på tråden :)
Angående guldsmed så går jag till Lundbergs på Odengatan, precis vid Vasaparken. De gjorde ju min senaste ring utifrån en akvamarin som jag fått av fästmannen och jag tyckte att den blev jättebra. Sen hade de en egendesignad fattning som påminner lite om en Tiffanysfattning som jag vill ha till vigselringen, så då var valet enkelt. Så nu får jag två exakt likadana ringar i vitguld, den ena med en 0,54 ct briljantslipad diamant. Resultatet får jag se på tisdag!
Hej alla, kort bara innan jag lägger mig efter en exhausting kväll, natt och dag. Lillmonstret har växtspurt och är sjukt krävande, hon har minst sagt sugit musten ur mig. I morgon bitti tar vi alla fall tåg och taxi till bergen. Med Valhrona Guanaia och champagne i bagaget. Köpte en flarra Demoiselle som jag aldrig hört talas om, Margaux, Lapinette, ni andra, är den OK? I bagaget finns annars mest böcker och blöjor.
Amelle, vi har en PAUL alldeles runt knuten, vi går i skytteltrafik dit. Bröden är OK men inte mer, jag gillar grövre tyska bröd, men bakverken!
Lapinette, jättefin frilla under Barcelona, eller hur var det den du menade? Men "kort" är onekligen ett relativt begrepp. Själv är jag nyklippt och har typ.. 4cm långt hår, mer för att det är praktiskt än av någon annan anledning. FIN är du i alla fall!
Gemma - det kortet du menar är innan jag klippte mig. Det andra kortet ligger under min profilbild (den med badringen på huvudet). Klickar du där så får du se för (Barcelona) och efter (vilket är dagen efter bröllopet i Paris ... med jättehuvudvärk).
Amelle - måste kolla in den guldsmeden. Går ju den biten på Odengatan nästan dagligen men likt förbenat så verkar jag sova halva vägen för det dyker hela tiden upp affärer som jag aldrig sett tidigare.
I övrigt så är jag åter från Uppsala. Av 9 ägg blev 5 befruktade varav 3 topp embryon. Ett till mig och två till frysen. Precis vad jag hoppades på! Läkaren var så positiv (och snygg) att jag blev riktigt smittad av hans optimism. Han gav mig inga tillsägelser om att inte träna utan mår jag bara av det så ska jag göra det. Jag får t o m ta lite vin ikväll ! Gillar det där stället för att de är så humana.
Zua - vilken superläcker röd klänning du har på FB. Me like!
Jag tror jag får ta en runda med gucci i vagnen! Runt lägenheten! Annars tror folk jag är helt galen! haha
Fy fan vad jag har haft med köket och göra nu.... Igår morse var vaktmästaren här för att kolla in men kunde inte se tydlig orsak till översvämningen. Idag ringde de och sa att det måste komma NU och kolla. Tur för mig att min vännina sov över och var hemma. Sen skulle rörläggaren komma och de fick ringa fram och tillbaka till mitt försäkringsbolag etc etc... På måndag ska de riva loss golvet och torka. Sen blir det nog min försäkring som ska täcka återställande av golvet... pust. Bara det blir gjort!
Zea vad kul!! Jag ser verkligen fram emot det! Nu är det inte många dagar kvar. kanske ska börja packa!?
Min last är också skor... och SOCKER!!! Skulle inte ens vilja avvänja mig... I NEED IT!
Lappis, alltid bra att ev vara förberedd på adoption och se möjligheterna men ge inte upp än. För många tar det mer än 2 IVF att komma till skott. Har några bekanta som gjorde 7! till slut kom en liten flicka! Lycka till nu!
ia7, sånt kan hända alla. Tror knappast du är dålig mamma. Tur att allt gick bra till slut!