Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Haha Lapinette! Den brukar jag också köra med! Kommer ihåg att det finns en gammal seriestripp om just vad sötningsmedel gör för våra kroppar. Jag har faktiskt lyckats omvända en hel del vänner samt fästmannen som är uppvuxen med en riktig light-morsa à la 80-talsbantning.
Gillar också doften av nybryggt kaffe.
Jag har snarare problem att gå upp i vikt.
Och har svårt för allt som har med light produkter att göra. Sedan har jag en mamma som aldrig har bantat. De vänner jag har som håller på och bantar har oftast mammor som har en osund relation till sin kropp.
Det där stämmer nog Zua, hårdbantande mammor är knappast någon höjdare.
Jag missbrukar inte mat el dryck. Men jag köper alldeles för mycket skor. Det är min största last. Under 1 års tid har jag köpt närmare. Vågar nästan inte berätta..38 par skor.
Måste bara säga att jag har fått vissa i present också.
Nu har jag lagt in en bild på vår nya vagn! Är supernöjd med den (än så länge iaf! )
Den är riktigt praktiskt och behändig samt estetiskt snygg tycker jag!
Och jag har fått blomsterbud från min underbara make !
Izunia, ska genast kolla! Det är SÅ kul att köra barnvagn, jag kör rally mellan små tanter och fruktstånd och avskrädeshögar och löjliga små hundar i outfits varje dag.
Lapinette, nu skäms jag men jag har slarvat bort namnet på din klinik IGEN! Min kinesiska väninna har nu äntligen bestämt sig för att kolla upp det hela, efter en tröstlös kamp med läskiga kinesiska örter et cetera. Och hon ska vara i Stockholm i ett halvår. Fråga 2: Finns det några andra bra kliniker utöver den du gick till? Sorry sorry, jättetacksam för svar.
Amelle: Jag dricker decaf Illy och det är riktigt schysst när man gör det i moccabryggaren, toppat med fluffsigt cappuccinoskum och kanel. Faktiskt.
Lapinette - Härligt!
Gemma - no problemas. Här kommer några IVF-kliniker.
Sophiahemmet - står för "tradition" och ska vara väldigt bra men dyra. Där kostar varje försök 30 000 kronor och man kan inte köpa 3-pack.
Carl von Linné - ligger i Uppsala och det är där jag går. De står för "naturligt" dvs de vill i största möjliga mån att cykeln och behandlingen ska ske så naturligt som möjligt. Inte för höga doser hormoner, inte låta embryot stanna för länge utanför kroppen etc. De har jättetrevlig och human personal och man får eget rum (vilket vi uppskattar).
Falun - vet att det är lite längre att åka men måste nämna dem då de är kända för sin långtidsodling dvs att de odlar blastocysten utanför kroppen i flera dagar för att se om den växer innan den sätts in igen. Detta förutsätter att du får ut fler än 5 ägg annars kör de samma variant som alla andra. Här kan man även köpa 3-pack liksom på CvL.
Sen kan man även göra IVF på St Göran samt Fertilitetskliniken (Storängsbotten) i Stockholm. Vet att många som går på St Göran kör den sk korta behandlingen dvs man försätts inte i klimakteriet innan man börjar med hormonsprutorna. Vilket som är bäst finns det nog ingen statistik på än.
Råder din väninna att gå in och läsa på deras hemsidor och fundera lite på vad hon vill innan hon bokar tid. Själv valde jag Uppsala för att de hade bra pris, hade fått goda vitsord från kompisar som varit där och behandlats och att det inte låg allt för långt bort (tar 45 min med bil).