Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Izunia - vi kommer bara att göra dessa tre. Har inte den ambitionen ...men så har vi ju 5 ägg i frysen så vi kan ju göra sk några FET (frozen embryo transfer).
Tror inte jag känner till FET.. is that for later?
I helgen?
Ikväll väntar en trevlig middag med maken. Han pysslar som bäst vid spisen. Stönar lite så där lagom bara för att jag ska ge honom några uppmuntrande ord. Det blir stekt entrecote, rösti, tsatziki och rostade körsbärstomater med olivolja och balsamvinäger. Det blir ett glas rött till, eller rättare sagt en massa olika röda viner. Maken kom hem med rester från en provning igår. Hurra!
Imorgon ska vi ta en långpromenad med vovven. Om solen skiner så packar jag kaffe och bullar. Sedan ska vi faktiskt jobba några timmar på eftermiddagen så att vi slipper stressa på söndag morgon. Till middag blir det amerikanska revbensspjäll med coleslow - mums!
På söndag jobbar vi bägge två, men bara fem timmar.
En ganska lugn helg, borde nog tvätta också och det känns som ett projekt för jag har aldrig tvättat i den tvättstugan ännu.
Hejsan, nu är jag hemma igen från Trysil. Längre redogörelse kommer senare men lite kort så var temat för resan nederbörd...
SKa nu försöka läsa ikapp alla era sidor så det kommer nog bli ett par inlägg i rad från mig, ca 6 sidor att ta igen.
Lapinette
9 ägg låter bra! Kul att bli så uppmärksammad med bubbel mm förstår att du sov gott sen. Håller tummarna superhårt för er. Hoppas du kryar på dig!
Gino tycker jag är en jättetrevlig dessert, väldigt enkel att förbereda i olika delar och sen bara stoppa in i ugnen när det är dax. Har dock inte ätit den varken på Gino eller på andra restauranger bara som hemma dessert.
Håller med om att ostbricka utan vin inte verkar lika lockande.
Gemma
Har jag missat något, har du slutat med kaffe helt? Låter inte det lite väl drastiskt, en kopp på morgonen ska väl gå bra för monsterts nattsömn eller provar du någon "metod"?
Vad det gäller dieter har jag provat massor men de funkar inte! Tror mer på att göra små men hållbara förändringar i sin livsstil. Inte för att jag dricker kaffe alls men mängden latte som vissa stoppar i sig är helt galen! Äter väldigt få lightprodukter men försöker göra klokare val, skinka istället för salami på mackan, smaksatt ramlösa istället för läsk osv. Sen det viktigaste av allt - när man unnar sig något extra så måste man göra det helhjärtat! Halva njutningen med en chokladbit försvinner ju om man ska ha dåligt samvete sen.
Hemligheten med att gå ner i vikt är egentligen enkel, och nu kommer ett faktum som alla troligen har hört till leda, ät mindre kalorier än vad man förbrukar så går man ner i vikt. Tyvär är det inte lika enkelt i praktiken har jag insett men det är en annan sak.
På tal om kalorier och förbruknig, givk in på amerikanska glamours hemsida där de hade ett kaloritest där man kunde räkna ut hur mycket man egentligen behöver per dag. De hävdade att 2000 kalorier/dag var en myt. Enligt detta hemska test skulle jag äta ca 800 kalorier per dag! Ville jag gå ner i vikt skulle jag äta ungefär 250 kalorier mindre per dag. Låter helt galet men jag är rätt säker på att jag inte missuppfattade något.
Izunia
har du bilden här eller på FB? Kul att du hittat en vagn du gillar, det är ju verkligen något man ska ha en tid.
Lapinette
vad gulligt av din man att skicka blomsterbud till dig!
Hårdbantande mammor kan aldrig vara bra för deras döttrars ideer om kroppen, många familjer bantar mamman dessutom hela familjen varje vår när hon själv bantar då det är hon som lagar maten.
Sista inlägget innan jag stupar i säng
Lapinette
GRATTIS! Vad roligt att dina ägg verkar må bra.
Antingen strular min FB eller så har jag varken Lapinette eller Izunia där
Trevlig resa Gemma
natti natti på er alla
Vovven sover helt utslagen i sängen, maken likaså. Promenaden igår blev en tvåtimmars lekstund med 40 andra hundar. Han må vara gammal men betedde sig som en unghund. Han gick in i en andra andning och sprang med valparna och unghundarna i säkert en timme.
När andra hundägare frågade hur gammal han var och jag svarade så trodde de att jag svarade i månader och inte år. Pigg gammal gubbe, jag har! (Den fyrbenta.)
Den tvåbenta gubben snarkar helst och gör så lite som möjligt.