Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Bekännelser var det....
Hmmm känner mig som världens sämsta mamma efter att min 10månaders älskling ramlade av skötbordet (stod framför honom och satte på strumpor och han satt upp) och bröt nyckelbenet, mår illa när jag tänker på vad som kunde hänt honom
ia7: Usch, din stackare... kan trösta dig med att jag brutit nyckelbenet TVÅ gånger och jag mår hur bra som helst. Tror säkert att du är en jättebra mamma i övrigt, ni hade otur helt enkelt.
...ja, och lite tur också.
Ja det var väl det, men så otroligt vad snabbt det kan gå..... Han började krypa igår igen så de små trollen läker fort
Värst vad många som gick igång på Gino! Ja, det är lite retro, men visst är det gott.
Nytt försök med rabarberpaj som förslag. Jag brukar ha i havregryn i pajdegen så blir det lite knaprigare. Så himla gott och en påminnelse om att våren kommer.
Håller med, Gino är grymt gott. För att inte tala om rabarberpaj!
Annars: inkokta päron, antingen med saffran, lingon eller vanilj. Till det en god vaniljglass eller en klick grädde smaksatt med kardemumma.
Rabarberpaj! Mumma! I brist på the real thing så går vi ofta till PAUL och köper, antingen deras rabarberpaj eller deras krispiga plommonpaj med kanel. Eftersom det är franska bakverk är de inte så söta, vilket passar oss.
Rabarberpaj är gott men jag tror nog blåbär slår det mesta. Har fortfarande en bytta kvar i frysen sen vårt besök i skogen i höstas.
Vilket underbart väder...Äntligen.
Fick en present av mannen imorse. En vecka i NY.Vi åker dit om 4 veckor. Jag har varit där ett par ggr, men kan aldrig få nog. I lööv it! Jag var i Miami och NY nu i december för ett frilansjobb. Men det blir inte riktigt samma sak när man vet att man har en massa möten och måste upp och jobba nästa dag.
Iza - Snart åker du dit!
Det blir inge Vapiano med pappa, de blir Sturehof istället. Han fick inte precis som han ville men nästan ;) Ikväll blir det middag på East med 2 vänninor.
Vad ska ni göra i helgen?
Goddagens,
Vilken bra present Zua! Vi åker dit i september och jag längtar som satan.
Lapinette ? massa lycka till-sparkar i ändan. Hoppas det går bra i dag!
Gemma ? när jag var i Paris och frossade i PAUL?s pajer och tarter så tänkt jag på hur lyckligt lottad du är om har det där borta på andra sidan jorden. Just att de franska bakverken inte är så söndersockrade utan mest innehåller frukt är vad jag gillar så mycket. Den här gången var jag också väldigt duktig på att passa på och äta, blev mest rabarber och plommonpajer, de är mina favoriter. Fästmannen skrattade åt mig när jag lite halvdesperat tryckte i mig en sista rabarbertarte från PAUL precis innan vi skulle gå ombord på planet, hehe.
Helgen ser ut som följer: ikväll middag ute, han bestämmer ställe så jag vet inte vad det blir. Imorgon lite bröllopsfix till pappersaffären, skulle hämtat min vigselring hos guldsmeden men han ringde precis och sa att den inte var klar. Längtar sjukt mycket efter att få se resultatet!
Kvällen kommer att spenderas först på fördrink hemma hos vänner, sen ut på lokal för att fira en 30-årsfyllande kompis, och så eventuellt en hemma-födelsedagsfest på det. Träning både lördag och söndag blir det med. På söndag har jag bokat bord på Spisa hos Helena. Kul att testa era tips!