Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Förhoppningsis: Sjalen är faktiskt väldigt bekväm för mig eftersom den ligger så brett över axlarna, plus att den är elastisk. Ska också vara mycket bättre för bebisen som behöver sitta mer bredbent än i en BB. Nåja, går det inte så går det inte. Mannen får öva med henne på helgerna för han är mycket mer positivt inställd än jag. Oj så uppenbart att bebisar är olika.
Fast jag har hört att när barnen blir tyngre så får man inte lika bra stöd av en sjal som av en BB, men det kanske är en smaksak. Perfekt att låta mannen öva så slipper du höra de vilda protesterna.
förhoppningsis:Till sjalens försvar kan jag säga att man till större barn använder en vävd icke-elastisk sjal. I en sån kan man bära barnen bra mycket längre än till 12 kg (10-12 är max i BB). Man kan knyta på tusen sätt och om man är duktig är de hur bra som helst, både för barn och bärare. Men just nu funkar det inte. Kanske sen, när jag inte behöver knyta in huvudet, eller när hon kan sitta på ryggen osv.
Aha hade faktiskt inte en aning om att det fanns olika sjaltyper för olika tyngd, men det låter ju rimligt när jag tänker efter.
Tjenixen!
Gemma och förhoppingsis, roligt att läsa om era helger. Min har varit något mindre äventyrlig. I fredags mat med mannen på Sturehof, i lördags bröllopsfix, köksmeckande och inköp av bröllopskostym, samt lite annat smått och gott. På kvällen indiskt och fördrinkande hos vänner innan vi gick till Rival för att fira födelsedagskompis. Och så igår, överjävlig bakfylla, pizza, mer sömn, tvåtimmarspromenad framåt eftermiddagen samt toppenmiddag på Spisa hos Helena. I morse stack fästmannen iväg till Arlanda tiiidigt och kommer inte hem förrän på fredag :(
Rosen: Jag älskar labradorer och en chokladbrun dito är en het kandidat vid framtida hundköp. Det är ju mycket roligare att gå ut och promenera om man har djursällskap!
Lapinette: vad härligt att embryona såg lovande ut! Och en snygg läkare låter inte helt fel (sexigaste yrket om ni frågar mig).
Jees, har varit så intrasslad i min bärsjal att jag inye kollat bakåt i tråden. Gör det nu.
Gemma & Förhoppning - Vilka härliga helger ni har haft.
Amelle - Min helg har nog varit mer som din. I fredags var jag på East och åt middag som slutade med tokparty. En trött z hade bokat upp sig på brunch ute på Källhagen sedan hem och svida om för middag med pappa på Sturehof. Sedan gick jag, mannen och pappa på bio och såg Kite Runner. Vet att den har fått dåliga recensioner. Men jag grät mig igenom nästan hela filmen. Igår var det häng med hela släkten. Eftersom jag är ett fotbolls freak. Blev jag lite sur att jag missade Aik matchen på Råsunda igår. Men min man tröstade mig med att vi ska gå på massa matcher nu under våren.
Lapinette - tack! Jag passar alltid på och köpa klänningar när jag är utomlands. Tycker att det är svårare att hitta fina klänningar i Sverige.
Jag blev inte korthårig den här gången heller ;) Hon tunnade ut klippte upp men behöll längden. Over all så blev jag nöjd.
Hundar är inte något som känns så aktuellt. Men kanske i framtiden.
Amelle - Vad blev det för kostym till fästmannen?
Lapinette - Jag fortsätter att hålla tummarna!
Lapinette, sänder en massa kärlek till dina små embryon. Och Monstret säger gäääääääöööööh! till dem. Hoppas de klarar sig.