Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
God kväll govänner!
Helt skakis efter det första body pump-passet på ett par veckor. Efter en yakiniku, en dusch och lite mörk choklad känns det bättre.
Välkommen tillbaka Margaux, det låter onekligen lockande med Argentina, inte minst Buenos Aires som alla snackar så väl om. Såg också bilderna på FB, härligt med massa folk från olika länder!
Gemma, såg även dina bilder och vad mysigt det såg ut i grönskan med all dimma och blöta.
Jag har galet mycket på jobbet just nu så jag är inte mycket till glädje här, haha.
Var och hämtade min vigselring hos smeden i dag och den är så fiiiin! Vill inte ta av mig den igen (man måste ju kolla så att den verkligen passar, eller hur?).
Zua: makens bröllopskostym blev en ljusbrun sak i tunn ull från Rose & Born. Mycket snygg!
eeeh, ska förstås vara BLIVANDE maken där. Kanske borde ta av mig den där vigselringen nu i alla fall.
sitter på jobbet Och längtar till min säng. Hade inte varit dumt att sovit nu. 1. Jag hatar att jobb natt. 2. Jag är as trött. Får INTE sömna. Har 3 timmar kvar på jobbet. 3. Hur varlig får man vara som kompis? Får man säga precis vad man vill utan att tänka sig för. Skulle du tänka dig att bli ihop med en kille som har 20kg över vikt. Jag vet inte. Tror inte det. Vad då då? Men din sambo är ju det. Fet! Jaha! Men allt beror ju på hur han är. Är han tjock och smäll så varför inte. Men din sambo är det-
Hej darlings! Vad ni skriver snälla saker.
Jahapp. Hon älskar Baby Björnen, men bara när hon tittar framåt och har händerna helt fria. Ville nästan gråta när jag såg den smala sittytan, helt fel ställning för bäckenet, men perfekt för mitt vilda monster som bara bryr sig om en sak - att kunna sparka med benen och vifta med armarna och snurra med huvudet så att hon har full koll. Lindar man henne så somnar hon ju direkt, men i vaket tillstånd hatar hon uppenbarligen att känna sig instängd. Så nu blir det en baby björn Synergy för korta shoppingturer, och på helgerna tjatar vi på med sjalen tills vi hittat en ställning som hon gillar (finns ju tusen olika, från "ryggsäck" till "vagga"). Testade också väninnans Ergo, som i princip är en Baby Björn men där hon sitter bredbent och ergonomiskt, men de funkar bara från 5 månader. Tids nog får jag kanske skaffa en sån också... blir helt vimmelkantig när jag tänker på att vi snart pungat ut med 15.000 på fortskaffningsredskap åt monstret men whatever makes her happy... Pust. Ringsjalen är den jag gillar minst. Ångrar att jag skaffade en sån och att jag självklart valde den dyraste, en Looma ringo. Får väl sälja den i sommar, de lär ha bra andrahandsvärde.
Nog om detta! Idag skiner solen, som vanligt. Ska ge mig ut på promenad nu, efter frukost. Livet leker, utom för mannen som aldrig är hemma. Har fått ungefär tio myggbett - nu är våren här.
Margaux - varje gång jag ser ditt nick blir jag hungrig. Amelle, varje gång jag läser dina inlägg blir jag sugen på kaffe och mörk choklad. Det är inte alls graviditeten utan bara ert fel att jag väger fem kilo mer än för två år sedan, haha. Men jag är onekligen MYCKET nöjdare med livet! Hänger säkert mycket på er, det också.
Amelle: Kostymen låter ursnygg! Rose & Born har jag hört talas om, varför..?
Och Margaux igen, får känslan av att jag kanske snart kommer att få sällskap, i en annan tidszon än den svenska..? Sydamerika ligger HÖGT upp på vår wishlist, det kommer säkert att ske snart. Har absolut inte känslan av att något är omöjligt när man har barn. Men närmast blir det Peking och muren och det sagolika hotellet.
Kram, G
Hej!
Mulet i dag när man precis fått smak för våren. Har helt fastnat i den nya boken ?No kid. 40 skäl att inte skaffa barn? av Corinne Maier (hon som skrev den mycket uppmärksammade boken om att alla bör maska på jobbet).
I alla fall, den är sjukt rolig! Vi har haft högläsning här och de som inte har barn ser mest skräckslagna ut (de som tänkt att de ändå vill) medan de med egna ungar nickar instämmande i det mesta alternativt blir förolämpade. Kort sagt kan den sammanfattas med att barn är erotikdödare, tvingar dig att äta skräpmat på hamburgerkedjor, innebär slutet för varje kvinnas självständighet och karriär, kostar en förmögenhet, är en ekologisk katastrof samt ALLTID kommer göra dig besviken. Hon vet vad hon ska säga för att provocera i alla fall och hon har själv två barn (som hon påstår att hon ångrar)?.
Amelle - min 40-åriga fd partyväninna har 3 tonårsbarn (ja, en har nu lämnat tonåren t o m) sa ofta till mig. "Känn dig inte tvungen att skaffa barn. Hade det varit av idag (hon blev ju gravid som ung) så hade jag själv aldrig skaffat mig några". Och så blev hon gravid! M a o det hon sa till mig gällde helt plötsligt inte alls! Hon började om och har idag en söt liten son på snart 2 år.
Margaux - välkommen hem! Funderar (är något glömsk dessa dagar) har jag dig på FB? Jag tror inte...? Måste in och leta upp dig för bilder från Argentina vill jag se. Är själv sugen på att åka dit och hittade en rundresa som jag tycker att maken och jag ska hoppa på över jul och nyår.
Annars undviker jag fortfarande träning och promenerar hem (40 min) varje dag. Så härligt nu när det är ljust och sol! Har gjort nödvändiga saker de senaste kvällarna som storhandlat och en tur till IKEA. Ikväll blir det däremot inga nyttigheter då vi ska gå och se Footlose. Någon som har sett filmen när den kom typ på 80-talet? Jag såg filmen och har t o m skivan. Absolut inget innehåll men gillar man dans så är det underhållande ändå. Ska sitta där ikväll och vara nostalgisk.
Amelle: Lägg till listan att en tidigare värdig kvinna med distans till det mesta, faller i hysterisk glädjegråt av att en liten korvformad varelse ligger bredvid henne i soffan och tuggar på sina händer och säger "gääääh, gääääh!"
Att man refererar till den beställda Birkinväskan som "skötväskan".
Att aaaaaalla små ord fått så många vokaaaaaler, och allt är så fiiiiiint och så myyyyysigt numera.
Att man refererar till sin man som "pappa" och pratar om honom i tredje person, trots att han sitter bredvid.
Att man har kräksfläckar på pradakjolen.
Och sist men inte minst, att man nästan bara kommunicerar med den där "löjliga rösten" som man för ett knappt halvår sedan svor på att aldrig, aldrig hemfalla åt.
Och det är så alldeles, alldeles underbart.
Hola Chicas!!
Vilket trevligt välkomnande!! Ja, då är man tillbaks i verkligheten en regning onsdag.... Gaah!!
Packade upp en del trevliga saker igår i alla fall även om middagen blev lite sen... Har mist en del vin under flygfärden så eventuellt blir det ersättnignskrav att roa sig med...
Jag hade hjärtat i halsgropen om utifallatt min nya måttbeställda pälsjacka skulle komma bort, men den kom fram hel och fin och sååååå mjuk!
förhoppningsis, din skidresa lät inte alls dum den heller, jag har "nästan" läst ikapp nu men framöver kommer ni nog få en del upprepande frågor från fröken Margaux! Jag är lite halvledsen att jag missat vintern men har å andra sidan en liten solbränna att skryta med! Den blev eg inte det helt stora då mina tre veckor i Mendoza tillbringades mestatiden inomhus, men sista veckan i BA blev det shorts och linne.
Gemma, att kalla sin Birkin skötväska är så extravagant att jag bara dööör.... Ungefär som att använda en av sina 100 Hermès sjalar till axelskydd.. hehe.
Lappis, hur går det i ugnen? So far so good?
Ps. jag laddade med riktigt vass Choklad både i BA och i Paris. I paris blev det Valrhona och i BA två märken som det kommer en recension på senare...
Och Gemma, ja sydamerika är jag inte klar med, men om det blir vinliv på mig tror jag knappast det blir där. Sydafrika känns närmare om jag ska dra så långt bort! Och Spanien känns verkligen aktuellt om jag ska till Europa. Detta beror naturligtvis på vem som ska lära mig laga vin...
Nästa tur till Sydamerika ska jag resa runt mer och jobba mindre...
Margaux, vill veta mer om den där chokladen! Käkade Valrhona guanaia idag och tryfflar från Leonidas (de enda OK som finns att köpa här).
Oslo och Sydamerika... finns det några mer olika ställen? Eller ja, Stockholm och Shanghai är rätt olika också.