• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Lapinette

Mattias Dahlgren fick ju en stjärna i Guide Michelin och dessutom en rising star. Väldigt snabbt jobbat då de bara har haft öppet i ca 1 år. Har för mig att någon av tjejerna här, Amelle eller Zea, har varit där?

Zea - det låter som du har hunnit uppleva en hel del glamour i ditt liv!

Nej, nu kallar chefen, dags för måndagsmöte.

• zua

Nej, nu blev det missförstånd.Det var Inte självaste Mattias Dahlgren som var vår kock på båten utan en annan av hans kockar från Bon Lloc tiden.

• förhoppningsis

Era helger lät klart mer avslappnade än min!

Nu är inte jag någon expert på vin som vissa andra i den här tråden, men Eriks vinbar, den under gondolen har ett stort sortiment av vin på glas.

Jag har aldrig ätit på F12 utan bara druckit drinkar, vi har länge funderat på att gå dit men av olika orsaker har det inte blivit av.

Gemma
    Är cachmere mafia bra? Jag missade första avsnittet och funderar nu på om jag ska se ikapp det innan kvällens.

Zua
    Det låter super glamouröst! Vilken resa, var det bara ni eller var det många resenärer?

• zua

Det var bara vi vänner på båten . Det första 5 dagarna var vi bara 6 personer. Sedan kom det vänner från London och Paris som anslöt sig. Vi var väl tillslut 10 personer på båten.

• zua

Lapinette- Det var en lång tid, då jag hade problem med orden glamour och glamouröst. Ville bara ha en vanlig skön kille och längtade efter ett vanligt skönt liv. Kommer nog aldrig leva ett riktigt normalt.Men idag vill jag ha både slott och koja.

• förhoppningsis

Margaux
    Din middag lät verkigen läcker! Hur stora är deras portioner? Jag brukar bli jättemätt på avsmakningsmenuer med 5 rätter eller fler. Med allt ditt hoppande mellan länder måste det rasa in flygpoäng.

Mina planer för dagen blev lite ändrade. Tanken var att jag skulle luncha och sen ta en mycket långsam promenad med min ytterst höggravida väninna i solen. Hon var helt övertygad om att hon skulle gå över tiden och var beräknad till idag. Igår hade bebin fått nog av att ligga i magen och kom ut 3 timmar efter att de åkte in. SÅ nu får jag hitta på något annat att göra idag istället.

Mannen åker till Ryssland i morgon så jag funderar på att laga en god middag till ikväll.
    Tänkte shoppa men då 5 kilo kommit från ingenstans så är det inte roligt med kläder nu så istället blir det gardinjakt, letar efter något chokladbrunt och ev med vita mönster. Det viktigaste är att de är riktigt tjocka så de inte släpper igenom ljus.

Zua
    Det låter som en riktig semester i lyxväg! Väldigt svårslaget.
    Härligt att semstra med vänner och god mat och bara ägna sig åt att ha trevligt och äta gott. Dessutom så kan man umgås mycket mer om man åker båt eller på annat sätt är på samma ställe än om man är på ett vanligt resmål där alla kan ha olika ider om vad som ska ses och göras.

Lapinette
    Brukade äta på Süd när vi bodde på söder, tycker det är mysigt där och väldigt god och absolut prisvärd mat.
    Hur känns väntan, måste vara väldigt påfrestande. Om det är någon hjälp så blödde jag mycket mer än vanligt så jag hoppas att jag "snodde" din.

• Lapinette

Tackar och bugar förhoppning men jag har nu alla premenstruella symptom man kan ha . Var jättedeppig igår så maken fick ta emot flera gråtattacker. Hatar att vara ömklig men varje gång kommer självfallet det där upp med att "du kanske skulle hitta någon annan som kan ge dit ett barn". Maken är supergo och tröstande men det är i slutänden jag som går omkring med alla tankar. Försökte verkligen skuffa undan dem igår med att slutlägga rutten inför sommarsemestern (Portugal), jag började packa inför Kinaresan samt att jag googlade en massa på en födelsedagspresent till maken ... han fyller inte förrän i början av augusti men här görs allt för att fördriva tankarna åt annat håll. Som sagt, mår allt annat är bra psykiskt just nu och tiden går så jääääkla sakta.

• förhoppningsis

Skickar en kram till dig Lapinette låter som att du har det riktigt jobbigt nu!
    Låter som en bra plan att hålla tankarna på annat håll och att försöka göra annat även om det kanske är svårt att koncentrera dig. Inte ens träna får du ju göra, vilket annars brukar vara en mycket bra "tankedödare".
    Låter som att du har en kanonbra man som tröstar dig! Du får inte tänka så, det är ju dig han vill ha och ingen annan - men även om man vet det egentligen så är det klart att de funderingarna kommer.

Vad har du funderat på för present då?
    Vilken dag är det ni åker?

• Gemma

Käraste Lapinette, jag skickar en JÄTTEKRAM till dig, önskar dig än en gång all lycka i världen. Tills den anländer, njut av din man, tillsammans.

Jag är monsterlycklig, men annars olycklig, magsjuk som f-n i alla tänkbara ändar (tips: Om det händer er, håll er nära en toalett och inte som jag, i en bensinstinkande kinesisk taxikö...). Mannen ska komma tidigare än tänkt idag, halv åtta, och bada monstret för hon har varit SÅ snäll hela dagen och hon förtjänar verkligen nåt roligare än mig, just nu. För det första sov hon tolv timmar, drömgränsen, men planerna på champagne fick jag lägga på hyllan, Resorb blir det bubbligaste jag kommer i närheten av.

Annars var helgen helt okej. Varmt härligt väder, en del dispyter med surt monster som vägrade flaskan (men jag vann till slut, eller rättare sagt hittade en kompromiss, övertygade henne om att det är bra mycket roligare att käka sittande i knät än att ligga och stirra in i mammas armhåla så nu kan hon förena sina två största intressen, stirra och käka... och idag glufsade hon såklart glatt i sig en stor flarra OCH satt i sjalen, framåtvänd, utan att gnälla, wowee!)
    Var också en sväng till Pudong, öster om floden, i motsats till puxi, väster om den, i det fruktansvärt vulgostora Super Brand Mall för att köpa ett nytt badkar till monstret (det gamla är redan för litet, hon sparkar upp huvudet i kanten när hon sprattlar). Passade också på att köpa fyra kjolar på trettio minuter, men nu är jag nog lite snurrig, för visst har jag berättat det innan? I alla fall lever jag åter i minijeanskjol precis som alla tidigare vårar, fast de tenderar att bli en storlek större för varje gång... Igår var vi på ännu ett av alla de sagoställen som döljer sig alldeles runt knuten. En prunkande trädgård med välvda små boar, guldfiskdammar, körsbärsblom och magnolia: Runtom ringlar ett märkligt staket, fjälligt och fult; nu fick jag för första gången följa det hela vägen till början, ett drakhuvud i rött och guld.
    Parken är off limits för alla utom pensionerade militärer, som stod och gjorde tai chi på gräsmattan. Vi fortsatte längst in, till dimsun restaurangen, för praktlunch med manhattanparet.och deras coola lilla dotter.
    Avslutade med en kaffe på favvofiket.

Buuuuh, kan inte ens behålla vatten nu, mår så himla kass, käkade en chupa chups för att få lite socker i mig och det räckte för att, ja. Usch, pyton. Tror att jag väntar med att joina era matdiskussioner tills jag mår lite bättre.

Cashmere mafia... kom aldrig så långt, vi såg en JÄTTEbra film istället, som heter Lars and the real girl eller nåt sånt, om en snubbe som lever ihop med en porrdocka. Låter skruvat jag vet men det kändes som en modig film. Och underhållande såklart. Men Cashmere Mafia känns klockren ikväll, en liten pick me up.

Svag kram på er, G

• Lapinette

Gemma - låter jobbigt, krya på dig!

Såg bara några minuter av Cashmere maffian när det sändes i förra veckan. Kändes lite som en ny variant av Sex and the City. Kul för mig men maken var inte ett dugg intresserad.

förhoppning - jag ger alltid upplevelser till maken. Han har redan allt han vill ha och är petig så jag väljer upplevelser istället för hårda paket. Eftersom vi troligen kommer hem från Portugal ett par dagar innan hans födelsdag och har ytterligare 4 dagar av semestern att slå ihjäl funderar jag på ett mysigt hotell någonstans inom rimligt avstånd. Först var jag inne på Västkusten men det känns långt att sitta i en bil 6 timmar för att spendera 3 nätter. Nu är jag inne på Tällberg och Dalarna.

Vi åker till Hong kong på fredag!

Svar på tråden Bekännelser