Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Och angående möhippa så vet jag inte. Eller det är väl klart att jag tror att jag får nån men jag har hitills inte fått en endaste signal på att nåt håller på att planeras. Den som lever får se
Vårt festprogram såg likadant ut som inbjudan, kyrkoprogrammet etc. och innehöll en karta på borden samt beskrivning av varje person. La ett festprogram på franska och ett på engelska på varje bord. Det blev faktiskt riktigt skoj att skriva ihop om varje kompis. Satt och läste den där bara för någon vecka sedan och maken skrattade högt åt några som vi hade snickrat ihop.
Gemma
Det smakar blä men det hjälper. Lite ont ska med ont fördrivas varning kanske på smaken men det är så värt det om man vet hur mycket bättre man mår sen.
Zua
Sorry!! Då var jag antingen i Trysil och åkte skidor eller så jobbade jag nog ihjäl mig, vet när du säger det att du varit sjuk, men nu vet du iaf till nästa gång. Självklart med förhoppning om att det inte blir en nästa gång då magsluka är en av de jobbigaste sjukdomarna jag vet. Jag blir superynklig och social är den då absolut inte!2 förkylda människor kan ses o se på tv ihop, magsjuk är jag gärna ensam.
Amelle
var glad för det! Riktigt magsjuk har jag inte varit sen jag var i Egypten när jag och mannen hade varit ihop ungefär 6 månader. Åt något dumt och sen satt jag på toa och spydde in i dushen, mycket romantisk första resa utomlands. Det positiva var väl att jag kunde trösta mig med att "Har han sett mig så här utan att springa så är han nog rätt seriös i förhållandet".
Japp nu kan våren komma för möblerna är ute, letar även efter en stor kruka att ha på balkongen för att få lite blommor. Kaninte riktigt bestämma mig för vad jag vill ha i den bara. Funderar på tobaksblommor eller lavendel eller örter för det luktar så gott.
Lapinette
Då är det inte många dagar kvar tills du åker, vad roligt!
Jag brukar också passa på att svänga förbi familjegraven när jag är i närheten av Gränna. Är det nostalgi så har jag nog varit nostalgisk sen jag var "liten".
Buljong, banan och brioche... alla goda ting är "B". Började min morgon så, tittar på cashmere mafia och bryr mig inte om hur det går för personerna, de saknar lekfullheten och charmen hos sex and the city- och Dirty Sexy Money (ni kollar väl på det??)-karaktärerna. Men det brukar förstås ta ett par avsnitt innan man kommer in i en dvd-box. Californication var den senaste jag såg, urbra!
Amelle, vi hade gästpresentationer på svenska, franska och engelska. Jag gjorde de svenska och engelska och sedan översatte mannen till franska. Han skrev om sina kompisar och släktingar; jag om mina. Ett program per person för folk brukar vilja ta med dem hem sedan, som minne. I presentationen fanns även menyn.
Omslaget hade samma grafiska element som kyrkofoldern och inbjudan, men med variation. En kompis som är illustratör, bl a i franska vogue, tecknade av oss, flygande över ett rostfärgat landskap, som någon sorts gotisk höstversion av chagalls flygande par. Slottet där vi hade festen var också med på bilden, men allt låg som olika lager i photoshop så jag kunde enkelt flytta runt de olika elementen och lägga till text osv. Väldigt smidigt! Tackkorten var gjorda efter samma grund.
Amelle
vi hade ca 80 gäster och förutom kort presentation om alla och något minne om varje person så hade vi menu, Herrgårdens historia o lite annat. VI hade inga sånger eller lekar då vi båda fått ganska nog av sånt under otaliga middagar när vi pluggade.
De var på samma tema som inbjudningarna, vigselhäften, tackkort placeringskort osv
Låter som vi allihop gjorde ett liknande upplägg gällande festprogrammet.
Själv mår jag urk idag. Vaknade med halsbränna och huvudvärk. Är det inte typiskt? Igår var jag och tränade mitt första pass på två veckor och idag när jag hade tänkt att komplettera med pump så är jag sjuk . Dessutom såg jag början på vad jag tror är min mens... så det är nog kört denna gång också.
Ja, då har jag fått klaga av mig lite men i övrigt mår jag bra !
BUS ELLER GODIS?!?!?!?!?!
mooaahahahahahahahaha
Lapinette
NEEEEJ!!! Inte kan du få mens nu heller?? Jag hade ju tagit den åt dig för säkerhetsskull! Fasiken vad orättvist om du har rätt i att den kommer!
Hur mår du? Hur mår mannen?
Skickar en kram och du ska veta att jag tänker på er.
Jag har precis tränat och nu kommit hem, ska försöka äta lite middag och sen sova. Mannen är i Ryssland och kommer hem i morgon.
satan vad jag kom out of bounds. Men Lappis känner ju mig... Kram!
Tror jag har träffat dig i någon tråd tidigare