• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Lapinette

Yasuragin har ett erbjudande just nu. Fick ett mail från dem imorse. Vi var där i höstas. Jag blev lite besviken då det var knökfullt med folk och inte alls så bra som jag mindes det (var där när de öppnade).

• Amelle

Hmmm, svårt. Vad var det som var sämre Lapinette? Maten?

• Amelle

Stackare med träningsabstinens, det är verkligen för jäkla surt när man bokat pass och sen åker på en fökylning. Jag är skönt trött i kroppen efter styrketräning plus spinningpass, hade verkligen noll lust att gå i dag men vet ju hur skönt det känns när man väl är där. För att inte tala om efteråt!

• Lapinette

Tror jag hade för höga förväntningar och så var det verkligen knökfullt. Var svårt att vara med på deras klasser då man stod som packade sillar och alla härliga avslappnande stolar var upptagna. Vi hade bokat in den sista teppanyakin för kvällen vilket var bra för vi gick och badade när de första började äta dvs vi behövde inte trängas på badet.

Som sagt, hade nog trissat upp förväntningarna och hoppas på lite mer "rum".

• Lapinette

Jag som är van att alltid tränat har inte tränat ordentligt den 24 mars (kollade i kalendern). M a o blir det ca 1 månad (kommer hem från Kina den 21 april) utan riktigt hårda träningspass för mig. Undantaget ett spinningpass i måndags, promenader i förra veckan och ett yogapass. Snacka om abstinens!

• Amelle

Haha jag förstår det! Du får göra som operasångerskan Malena Ernman som jag läste en intervju med. Hon är sjukt biffig och tränar jämt men när hon reser brukar hon dra på sig sport-BH, sätta på hög musik och bara shejka loss för sig själv på hotellrummet.

Din man skulle nog tycka det vore kul om inte annat

• förhoppningsis

Amelle
    Jag håller med Lapinette! Första gången vi var där var det supermysigt, kommer inte ihåg exakt vad som gjorde det lite mindre bra gången efter men jag kommer ihåg att jag blev lite besviken. Tror att det beror lite på att jag hade idealiserat mina minnen därifrån.

Bruten nagel på toppen av allt detta! Om jag vore du skulle jag försöka boka in en manikyr i morgon, ev med fix av tip till den brutna nageln. Sitta och känna sig lite ompysslad låter som något du verkligen förtjänar nu. Dessutom är det kul med fina naglar när man reser bort.

• Lapinette

Amelle - jag funderade på det idag men samtidigt är det den enda gången jag verkligen struntar i träning, när jag har semester. Annars är det ju helt ok att ta på träningskorna och springa en runda. Det kan man ju göra i princip var som helst.

Ja, maken skulle absolut så sig ett gott skratt. Se mig hoppandes i sport bh och underbyxor.

• förhoppningsis

Det är nog inte riktigt den sortens dans på rummet som han helst föredrar på kvällskvisten

• Lapinette

förhoppning - har normalt alltid långa naglar men är inte mycket för fejk. Kvalitén är säkert bra mycket bättre idag än de lösnaglar man hade på den tiden jag tävlingsdansade. Använde dem en gång och inom 10 min hade min partner vikt allihop genom att sin hand rakt över (svårt att förklara men han "skrynklade totalt ihop naglarna). Nej, tacka veta jag äkta vara. Jag åker iväg på semestern otränad, utan en tumnagel och finnig efter alla hormoner som jag har sprutat i mig den senaste månaden (vet inte vilket som är värst...jo tonårsfinnarna). Men attans vad skönt det kommer att bli med semester!

Svar på tråden Bekännelser