• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Gemma

Amelle: Mjölkchoklad visade sig vara toppen mot magsjuka, hehe! Hur går det med läskiga läckan? Och ha det så trevligt på middagen! Låter jobbigt med skrikig bebis. I övrigt - att "vara förälder" är lika jobbigt som att "vara sambo", "vara gift" eller "vara singel". Kort och gott, finns ingen generell föräldratillvaro, det är olika för alla.

Idag har jag tränat, handlat, långlunchat i solen, varit på sjukhuset med monstret som fick spruta utan att skrika! Helt enormt imponerande faktiskt. Hon gjorde bara en liten ledsen grimas, sen var det glömt. Hon väger nu 6,4kg och är 62cm lång, fast hälften är benen så hon drar numera kläder för 3-6 månader för allt annat ser ut som shorts.

Ikväll ska vi käka ravioli, fläskfilé och haricots verts. Sen ska vi kasta oss över det 40 cm höga mörka, spunna chokladägg som vi fick i present. Min medicinering mot magsjukan var ju så lyckosam igår, känns riskabelt att avbryta den för tidigt...

• Gemma

förhoppningsis, champagneprovning - så lyxigt! Vill gärna höra mer. Kram!

• Amelle

Tjenis tjejer,

har sovit hemma i natt och dessutom rekordlänge - underbart. Läckan är fixad så nu är vi på banan igen.

Gemma - tror att det var min ovana vid bebisar som gjorde att jag sov så dåligt. Varje gång hon skrek till så vaknade jag med andan i halsen helt livrädd :)

Middagen var mycket trevlig, i dag har jag varit nere på stan för att köpa pennor som vi ska skriva inbjudningskort med och råkade gå förbi galna tanten på second handbutiken Epok. Där hängde en helt underbar sekreteraraktig svart-vitblommig klänning frän 30-talet i siden. Små, tygklädda knappar vid ärmsluten vid armågarna, en liten volangkrage och så figursydd. Très chic!
    Den fick förstås följa med mig hem. Har nu en fin liten samling vintageklänningar!

Nu ska vi skriva inbjudningskort så det stänker om det, kram så länge.

• Originalrosen

Amelle,
    Åh vad jag önskar att jag hade figur att köpa sådana klänningar men tyvärr är min kropp mer för Marimekkotältliknande saker. I sinnet är jag dock en Grace Kelly-flicka.

Låter jättefint, grattis!

• förhoppningsis

Gemma

Chamangeprovningen igår var verkligen trevlig.
    Den var på the lobby, kul och annorlunda ställe med eget lönnrum och en walk in humidor.
    www.thelobby.se

och vi blev dessutom medlemmar i Richard Juhlin´s champange club i 6 månader gratis, det kostar annars 3600 kronor för ett år.

Drack lite olika sorters champange från 2 olika hus och fick en liten föreläsning om champange. Jade ingen aning om att det fanns champangeflaskor som var på 16 liter, eller om det var 12, låter galet stort!

Oj Maxine börjar bli stora tjejen nu!

Amelle
    Skönt att läckan är lagad, fick de ordning på köket igen?
    Lägg ut en bild på klänningen om du kan, vill gärna se. Härligt med en samlig med vintageklännigar. Lycka till med inbjudningskorten.

• Originalrosen

Förhoppningsvis,

Jag var på The lobby när de öppnade - åren rinner undan men det var väl en 5-6 år sedan tror jag. I humidoren har de en del märken som jag inte tror finns någon annanstans i Sverige. Trevligt, tycker maken.

Jerobeam, Methusalem och allt vad de heter - men hur i herrans namn öppnar man dem? En kollega har lovat att lära mig hur man sabrerar en flaska (heter det så?!) - det kanske är modellen för dessa stora flaskor?

Nä, jag är inte avis på Champagneprovning. *korsar fingrarna bakom ryggen*

• förhoppningsis

De har kurser i sabrering, låter lite kul! Sen ska man bara komma ihåg att ta med sig svärdet när man går bort på middag.

Jag var mer nyfiken på hur man hällde ur dessa jätteflaskor, visade sig att det var hävert som gällde, känns inte så glamouröst kanske. Gillar iden om att man med dessa jätteflaskor får en speciell ishink modell jättestor så att det går att kyla flaskan, kan nog bli lite svårt annars.

• Amelle

Gud vad roligt med champagneprovning! Har haft lite kontakt med Juhlin å jobbets vägnar, han verkar vara rätt driven och passionerad.

Har någon av er varit på den nyöppnade www.primewinebar.se/ ????
    Jag har läst om den överallt och fick höra att de har en stor parmesanost på bardisken som man får karva av :)

Måste testas snarast!

• Originalrosen

Nej, jag har inte varit där ännu men det lockar.

• Lapinette

Och har inne ar allt som vanligt ser jag. Har sjal varit pa vag till Juhlins champagneklubb da en av mina traningskompisar ar medlem dar men sa har det alltid kommit nagot i vagen. Hoppas pa att det nagon dag klaffar med tid och plats.

Ska kolla upp Amelles tips nar jag ar hemma igen men det later onekligen intressant. Har varit pa vinbarer nere i Palermo dar det just ligger parmeggianobitar pa bardisken samt oliver i alla dess smaker. Jattetrevligt!

Har i HK ar det massor av frammande ljud, dofter och hoga, hoga hus. Tyvarr sa borjade semestern inte sa bra med att jag blev dunderforkyld pa planet hit och sen blev vara vaskor kvar i Amsterdam. De dok precis upp men jag har gatt omkring i en vit t-shirt med en silvrig panda i tva dagar, skitiga jeans och gympadojjor. Ska bli sa skont att fa svida om till kvallens middag.

Tur i oturen sa ar vardinnan ocksa dunderforkyld sa vi har bada gatt omkring som i koma och ingen protesterade nar jag helst ville ata middag hemma igar kvall. Killarna fixade hamtmat och sen sjonk vi ned framfor en film. Sov sedan i 12 timmar och idag har vi varit i de centrala delarna av HK-on dar alla expats haller till. Massor med restauranger och shoppingcenter.

Svar på tråden Bekännelser