Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Margaux (och ni andra)
Jag var ju ute och lunchade idag med "farbrorn" som ringde i söndags, mycket riktigt ville han ge mig ett stipendium!!!
Det delas ut på promoveringen den 30 maj, framtills dess hade jag inte riktigt tänkt gå men nu kan jag inte låta bli. Tyvärr är min bror och hans sambo, dvs min enda familj, inte hemma den dagen. Jättetråkigt då jag så gärna hade velat ha dem där den dagen.
Vet inte om jag vågar skriva det här efter er miljödebatt idag.
Råkade hitta en superfin vit väska på vägen till bussen hem, farligt farligt att gå biblioteksgatan 2 gånger per dag. Letade i fredags efter en fin vit sommarväska att ha till min nya otroligt söta klänning jag köpte i fredags. Hittade bara stora väskor och i fel vit färg men idag gick jag in i Romani butiken där och de hade massor! I morgon tänkte jag köpa en, hann inte bestämma mig idag då bussen gick.
Kom hem och tog tag i min deklaration och inser nu att jag inte borde köpa en ny väska nu men jag tycker att jag förtjänar det nästan dubbelt nu, dels för att fira stipendiet och dels som tröst för den enorma kvarskatten som ska in.
Platt-tv/tjocktv så har jag hört att de platta drar mindre energi så det är inte fel att köpa en. Vad som däremot är fel är reklamen för lågenergilampor. Byt nu! uppmanar reklamen, men att skruva ur välfungerande glödlampor och slänga för att skruva i en ny lågenergi känns lite bakvänt. Är för övrigt helt emot att slänga fullt fungerande saker, det orsakade lite problem när vi skulle rensa ur mina föräldrars hus.
Gemma
Skönt att ditt monster mår bra igen. Behöver inte din manhattanväninna sin Ayi då, eller jag har för mig att det var hon som skulle åka hem igen.
Ankan
Vist är det klart mysigare att sova hemma med mannen, spec om det är möjligt att smita från något och på det sättet få en bonusnatt ihop. Jag har fått två nu, mannen skulle eg varit i ryssland nu men av olika orsaker så åkte han inte.
Håller med om att det är roligt med fina väskor, även om min Mulberry Bayswater inte kommer i närheten av Gemmas Birkin. Det är kul när man träffar tjejer med en likadan älskling på armen, eller när jag ser en väska jag vill ha. Jag går inte så ångt att jag frågar om jag får klappa på dem, det gör jag i smyg i affärerna istället. Det är därför jag skulle ha så svårt att köpa fina väskor på nätet, jag vill känna väskans "själ".
Förhoppningsis,
Grattis till stipendiet! Vilken rolig uppmuntran att få.
Ankan,
min fästman är också helt galen i SATC och har sett hela boxen i sträck.
Majs,
hmmm, man kanske skulle kunna sammanfatta det som "bonnabröllop med en glamourös twist"
Klänningen och skorna är nya, väskan är gammal och senaste inköpet är ett pärl- och kristallhalsband från Myrorna för 35 spänn som jag trätt om till ett armband. Så det är gott och blandat, kan man säga.
Nu har inbjudningarna landat hos gästerna och det är så kul att få respons!
Nä nu ska jag krypa ner i sängen med nya Elle som substitut för mannen som är på resande fot, som vanligt.
Natter!
Förhoppningsis - Stort grattis. Gud vad kul!!
Izunia - Härligt att höra att du är så positiv. Rätt inställning!
Amelle - Du kommer att var så fab på ditt bröllop! Visst är det kul när de första gästerna börjar osa. Vi fick en inbjudan igår till ett 4 dagars bröllop som ska hållas nere i Marbella. Har sett många fantastiska inbjudningar tidigare. Men detta var något utöver de vanliga fast å andra sidan kommer bröllopet också vara extravagant. Sov gott!
Många bröllopsinbjudningar cirkulerar nu, jag fick också en igår till bröllop i Augusti.
Amelle
pysslig du är som gör sånt!
Om smärta: Izunia och förhoppningsis, jag fattar absolut hur ni tänker. "Varför ha mer ont än nödvändigt? Och klart man ska unna sig smärtlindring när det nu finns." (Epidural lär dessutom vara skitbra). Men värkarna kommer att kännas ändå så det är lika bra att skaffa sig en schysst relation till dem redan från början.
Jag gillar inte smärta mer än någon annan och heja er - viktigast är att ni får som ni vill! Jag andades som sagt fokuserat + fick massage vilket gav mig en jäkla oxytocin-rush (samma hormon som man kan få i droppform), vilket i sin tur minskade min smärta med ungefär 40%, skulle jag tippa. Så det är inget hokus pokus.
Så för mig - hur otroligt det än låter, så gjorde det inte särskilt ont att föda barn. Brukar förklara såhär: När man slår lilltån i bordsbenet och det gör så ont att man bara vill mörda nån - INGET under förlossningen gjorde i närheten lika ont! Det är dessutom en positiv smärta med betydligt fler dimensioner än meningslös "slagit stortån"-smärta. För varje värk är som en bergstopp som man måste ta sig över, och när man gjort det så har man tagit sig ett steg närmare bebisen. Verken är ju kroppen som jobbar för att trycka ut barnet, och det är något bra! Man kan - faktiskt - använda den som motiviation. Om det inte gjorde lika ont så lovar jag er att man inte hade jobbat så hårt för att få ut den. En annan viktig grej att komma ihåg - mellan varje verk följer någon eller några minuters vila, då gör det inte ont alls. Då ska man slappna av för att få energi att ta sig över nästa bergstopp. De flesta är rädda för smärta för det betyder att något är farligt, men här gäller det att tänka om. Vill bara inte att ni ska vara rädda i onödan kära chicks.
Liiite bättre väder idag och MYCKET bättre monster, hon är så sprillande sprallande glad som man bara kan vara när fem sorters läskiga virus bedrivit krig i ens lilla kropp i tre dagar, och man kommit ut på andra sidan. Väckte henne med en smackande magpuss och då log hon i sömnen. Vill alltid att hon ska vakna så, översköljd av pussar. För jag har själv ett rysligt morgonhumör om jag inte får vakna mjukt och jag inbillar mig att vi är lite lika... men hon är nog aningen mer åt fördragsamme mannens håll, och då är det ju bara att gratulera. Hans sinnelag är onekligen lättare än mitt, oavsett om han för dagen bäddat in sig i dunbolster eller svinto. Jag har ibland svårt att fatta hur man kan välja att dela sitt liv med någon som är så kräsen, kinkig och dyr i drift som jag men... ja, jag har i alla fall vett att inte ställa honom frågan alltför ofta, då skulle han kanske tänka om ;) I gengäld är jag ju full of surprises. En berg och dalbana som alltid avgår och anländer på utsatt tid, that's me.
Amelle, tidingssubstitut för män är jag väl förtrogen med. Och det är verkligen inget dåligt substitut... ibland väcker jag inte mannen som somnat på soffan för att jag har en ny tidning och låtsas att han är borta, för det är ju så mysigt. Här prenumererar jag på svenska Elle och Mama, lyxetilyx.
Amelle, Ankan, min metroman gillar också SATC jättemycket! Det är så kul att kunna göra även sådant tillsammans med sin man, plus shoppa. Om allt klaffar med ayin så ska vi även se till att få några lördags-dagar fria, så att vi kan träna, shoppa och luncha sådär som vi alltid gjorde förr.
förhoppningsis: Bayswater är ju jättefin och min Birkin existerar ju inte ens så... den känns alltjämt som en ouppnåelig väskdröm. Och så mycket som jag älskade min första "riktiga" väska, min Mulberry Gerlinda, kommer jag nog aldrig älska en väska igen. Första gången är alltid speciell. Jag hade den bredvid sängen och klappade på den och pratade med den... fånigt va? Min lilla svarta Prada med stort metallås är för övrigt min favvo för den är mest användbar. Tycker att man ska lägga mest pengar där, på vardagsprylar. Manhattanväninnan ska inte åka hem, tvärtom har de nyss köpt lägenhet här, ett stenkast från vårt hus. Däremot behöver hon bara ayin på eftermiddagarna eftersom hennes man jobbar hemifrån.
zua, fyradagarsbröllop låter onekligen extravagant, även med dina guldströsslade referensramar. Ser fram emot rapporten så småningom!
Själv ska jag även detta år gå på NOLL bröllop. Eller rättare sagt jag gick ju på ett kinesiskt förra året men det var mer bisarrt än glammigt (även om det var skitdyrt och gjort för att imponera på de högt uppsatta gästerna från diverse myndigheter).
Om bara någon minut kommer ayin som jag ska intervjua, spännande! Och när hon gått ska vi bege oss iväg på lunchdate med min svenska fabulousväninna och dottern, som hunnit bli hela nio månader. Och ikväll så har mannen LOVAT att komma hem klockan sex så att jag kan gå och träna. Yes!
Kram, G
God morgon
fortfarande inte riktigt fattat att jag ska få detta stipendium, sorry om jag är tjatig men det är stort för mig. Under hela tiden det har funnits så är det bara en enda jurist som har fått det före mig.
Zua
fyradagarsbröllop i Marbella - wow! Vad står på schemat då?
Gemma
Att det gör ont trots epidural vet jag så jag kommer att ta alla andningskurser som bara går.
Elle är verkligen riktigt bra vardagslyx, lika glad varje gång den kommer i brevlådan. Bara krypa upp i soffan med en stor kopp te eller ett glas vin är den perfekta avslutningen på en dag.
Min man gillar inte SATC, han ser det ibland med mig men inte om han får välja. Jag har också boxen men då låste mannen in sig i arbetsrummet framför datorn istället.
Apropå det, så läser jag just nu nya svenska Elle! Och ayin verkar super, lågmäld, inkännande och kärleksfull; hon börjar på måndag, kommer inledningsvis tre förmiddagar i veckan plus en och annan helg och gosar och leker med monstret så att jag kan vara friiiii! Tjugo spänn, knappt, i timmen kostar det. Hoppas de trivs ihop.
Nu är jag hemkommen från KK efter ett förlossningssnack. Jag ska gå regelbundet på sådana nu varannan vecka fram till födseln. Det kändes ganska bra, Vi pratade mkt om bedövning och just andningen. Jag håller med dig absolut Gemma! Jag ser det som du förklarar det. Men jag vill bara vara säker på att jag får allt knark sjukhuset kan erbjuda!
Zea, jag vill också på 4 dagars bröllop!! wow!! Vad ska man ha på sig!??
Jag ska på ett bröllop i sommar. Köpte en fin klänning i New York. Ska bara se till att komma in i den till dess. Men på ett 4 dagars bröllop behövs massor av klänningar. Kul!!
Min man klagar alltd då jag kollar gamla avsnitt av SATC eller vänner. Han påstår ju att jag redan sett dem.... och????! Lika kul ändå!
Ang väskor.. köpte även en sådan i NY.. fast i chinatown! Men den är supersnygg i brunt läder. Inget märke, men perfekt i storlek!