• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Gemma

...och jag och Lapinette har gått på Body Pump tillsammans! Alla vägar till Lapinette bär till SATS hehe.

• Gemma

zua, klart att du bara ska berätta precis så mycket som du är bekväm med! Och även om mina vänner inte är så celebra (med några få undantag) så är ju Sverige trots allt väldigt litet.

• Gemma

Och Ps zea om du på allvar gillar att lyssna på väninnor som nyförälskat berättar om sina kärlekar så begriper jag ju ännu bättre att du har tusen kompisar som vill bjuda dig på sina bröllop ;) Känner mig ofta monstertjatig men det är tyvärr lite oundvikligt eftersom mina dagar är så färgade av alla hennes små tilltag.

• Gemma

Har f.ö. lagt in en bild på mina nya jeans i galleriet! Blev lite skraj när jag kom på att jag nog beställt för små, samma som min pre-pregnancystorlek (27), jag kommer ju i mina gamla jeans men det är på håret och jag vill helst inte ha några kläder som uppfordrar till att hålla igen, nu när jag måste producera mat till världens tjockaste och finaste monster. så jag försökte byta storlek men de var dessvärre (dessbättre) redan skickade. Nåja. Får hoppas att de inte är trängre än vanligt... svårt med jeans, helt otroligt korkat egentligen att beställa på nätet. Håller tummarna...

• Gemma

Om vänner som vet eller inte vet att man hänger här: Har en diffus misstanke om att en väninna som heter Carolin läser mina inlägg, på något vis känns det bara ännu mysigare och hemtrevligare så.

• zua

Har en tedens att vara lite otydlig ibland;) Det är långt ifrån alla mina vänner som är celebra..Men som sagt Sverige/Stockholm är litet.

• zua

Har en tedens att vara lite otydlig ibland;) Det är långt ifrån alla mina vänner som är celebra..Men som sagt Sverige/Stockholm är litet.

• zua

Gemma - Våra föräldrar verkar ha haft nästan samma inställning. Men mina föräldrar tyckte att man skulle försöka mixa de bästa av både kulturer. Så jag talar mitt ursprungsspråk flytande men har tyvärr bara varit där 2 ggr då jag inte kan besöka landet längre. Ja, det är kanske därför vi blir bjudna ;). Fast i år är det bara 2 bröllop iallafall som det ser ut nu. Nej , nu blev jag nyfiken måste titta in jeansen.

• zua

Gemma - riktigt snygga! Vad är det för märke? Ska passa på och köpa jeans när jag åker till NY.

• Izunia

Har du köpt jeans utan att prova...? Det skulle jag aldrig våga! Måste kolla in.

Jag har BF den 30 juni förresten.

Min man vet att jag skriver här. Han skrattar ibland fortfarande varför jag gör det, men vi har ju kontakt med 2 andra par här på bt som vi ibland träffar, så han förstår att det inte bara är bröllopssnack.
    Sen skriver jag inte i en massa trådar, utan har bara 2 som jag kollar. Jo jag hade ju min fotograftråd också. Men det var viktig informastion till blivande brudpar. Sedan har jag märkt att vänner och bekanta "sett" mig på bt och kommit fram till vem jag är... sneaky!

Mina föräldrar har alltid tyckt att det varit viktigt /livsnödvändigt att anpassa sig till nya samhället. Precis som du Gemma var vi inte många invandrare i skolan på¨den tiden. Jag skickades på extra svenska bara för att föräldrarna var utlänningar även om min svenska var perfekt. Jag har växt upp tvåspråkig och fortfarande intakt med kulturen, men inför andra har vi alltid pratat svenska för att ingen ska känna att man pratar bakom ryggen på dem. Det är en sak som jag tycker är såå viktig. Hatar när andra pratar sitt språk inför mig och jag inte förstår. Det är respektlöst.

Svar på tråden Bekännelser