Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Igen, suck. Nu har min dator fått spel. Godnatt!
Amelle - skoj att läsa dina dubbla inlägg ! Sov gott och det verkar som din dator behöver lite sömn den med.
Så knökfullt med folk och kocken borta, tur att vi var där i början då allt var bättre.
Tja, chefskocken var mycket mer än så - det var han som byggde upp konceptet på hela service och matsidan, även konferensdelen. Att Choice hotel strömlinjeformar och har sin väg till framgång förstår man med alla hotell de har. Yasuragi var väl liksom mer än ett konferenshotell...
Trist, jag som inte ens har hunnit testa deras Teppanyaki ännu. Kan man sluta sin dagliga gärning och bara resa, testa viner, restauranger och hotell? Det skulle jag nog göra om jag vann 18 miljoner eller så. Eller så kanske man kan ta jobb för Guiden...
Hej tjejer jag är tillbaka från NY och är ledig nästan hela nästa vecka innan jag börjar jobba. Fast jag har bara totalt 9 dagar kvar att jobba så det känns som en lättnad!
I tisdags var jag på glukosbelastning.. tyvärr låg mina värden för högt så jag ska till sjukhuset nästa vecka för omprover. Jag har fobi för sprutor så det kändes inte alls roligt.
Så nu ska jag till spec-MVC på fler prover...fler sprutor.
Jag måste också köpa toning och färga håret idag. Jag ser inte klok ut! Tänkte färga hela håret i en mellanblond färg. Hoppas det blir bra...
Hej Gemma, Lapinette och övriga som jag kanske någon gång haft kontakt med! Då hette jag Roslagsbruden och jag minns inte när jag var inne senast. Fick plötsligt ett ryck och skulle se om BT fortfarande kändes som en rolig grej - det gjorde den inte... Jag är nog för gammal, för gift och för upptagen för den numera. Men så hittade jag den gamla lyxtråden och då blev det roligt igen!
Tänk Gemma att du är kvar i Kina, och med en liten unge dessutom. Och du Lapinette fortsätter med dina resor och verkar nöjd med livet, trots att du och O kämpar med att bli föräldrar.
Själv sitter jag på jobbet och har absolut inte tid med detta så inlägget blir kort. I morgon åker jag på konferens utanför Nice - var ett tag sedan jag var där så det ska bli roligt att återse min födelsestad.
Annars ligger Kroatien på min reselista (vi var i Goa över Påsken) fast det får bli nästa år tror jag. Denna sommar ska som vanligt tillbringas på det bästa stället av alla - i Roslagen. Jag ska ha 6 veckor ledigt på raken - det ni - och njuta av varje sekund, även om vädret är grinigt!
Och träna - nej, det gör jag bara inte. Kan inte, hur jag än anstränger mig, tycka att det är roligt! Så jag hänger på mig en stegräknare istället och låtsas som att det räcker.
Lyxig är jag inte så mycket (senaste inköp är en mockakjol från HM), inte om man jämnställer lyx med pengar. Däremot är mitt liv en enda lång lyx i sig - jag har väl aldrig mått så bra som jag gör nu.
Så någon bekännelse blir det inte - skulle vara den att jag bara blir alltmer förtjust i njutning ju äldre jag blir...
Nejmen det var det värsta!
Hej Roslagsbruden... och välkommen hem till Izunia!
Izunia, hoppas du berättar allt om butiker, shopping och restauranger när du får en minut över...
Jag sitter och slår ihjäl 5 min på jobbet innan jag ska sticka hem! Ska lämna vin till en snubbe inne i stan kl 5 för en smakning ikväll... Det blir en rekonstruering av 1976 smakningen av Bordeaux vs. California(skrev jag kanske det igår? förvirrad..) Kul ska det bli i alla fall! Mera gammalt att smaka!! I helgen var det från 60-talet.... hehe
Orginalrosen, vad är det du har jobbat med? I restaurang räknar jag nästan med pga dina ingående kunskaper! Och vad gör du i så fall nu?
Jag tycker att Guiden kanske blivit lite för allvarlig... Lite jobbigt när kockarna går och tar livet av sig efter att förlorat en stjärna! Hade liksom inte velat vara den kontrollören som degraderade... Vi(Oslo) blev av med sin enda andra stjärna nu i sista omgång! Men som tur är tog Bagatelle det bra och de kommer säkert ut starkare och bättre på andra sidan....
Nu måste denna vinsörplande nörd sticka!! Ha en strålande kväll alla!!
Roslagsbruden - åhhh, har så undrat vart du tagit vägen. Faktiskt senast igår satt jag och tänkte på dig för visst var det ni som gifte er ute på Lidö?!
Kom gärna in och kika här lite oftare! Själv drar jag till HK imorgon så mig lär ni inte se något av på 10 dagar...och jag lär knappast orka läsa ikapp allt ni skriver.
Lapinette: Visst var det vi som gifte oss på Lidö! Eftersom det var i Roslagen vi lärde känna varandra så har vi ett speciellt förhållande till den delen av skärgården.
HK låter spännande - ska bli kul att läsa om era upplevelser där.
Margaux: Jag är grymt avundsjuk på att du är så duktig på vin! Mannen och jag är glada amatörer och gör alltid bort oss på vinprovningar genom att peka ut det absolut billigaste och alldagligaste vinet som det godaste. Vi har en viss svaghet för viner från den nya världen men tar gärna emot alla tips vi får! Vi har några oöppnade champagneflaskor på ständig kylning och väntar på det "rätta tillfället". Fånigt egentligen eftersom det är som Lapinette säger - champagne är alltid rätt, jämt...
Har läst lite om dina äventyr med monstret Gemma och som tvåbarns mamma kan jag inte låta bli att le igenkännande åt mycket dina upplevelser. Precis så är det - man har en massa idéer och principer INNAN de små kommer till världen och så upptäcker man att hjälp! De har ju en egen vilja också, här går det inte att styra och ställa exakt som man vill. Och så den stora tröttheten... Jag hade bara 20 månader mellan mina barn och en var hyperaktiv på natten och den andra på dagen. Jag hann varken sova eller äta (pappan jobbade mycket) och var smal som en sticka och väldigt... ung...
Nej, nu är det ut i gråvädret som gäller. I morgon bär det av till varmare - men lika regniga har jag förstått - breddgrader.
Margaux,
Visst har jag jobbat på krogen men det var en isålder sedan. Jag har däremot ett stort mat- och vinintresse och det har lett mig till utkanten av krogen rent yrkesmässigt igen.