• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • zua

Förhoppningsis - Det är ju helt skilda restauranger med helt skilda prisklasser. Tycker inte ens att det går att jämföra ( även om det är tanken som räknas). Han vill nog bara inte lova för mycket då han har fullt upp just nu.

• Originalrosen

Den ultimata drycken till pizza är....*gör trumvirvel* ....mousserande vin! Taataaah!

Allvarligt talat, om ni inte har provat det redan, så gör det. Inte rött vin till pizza, mousserande.

• Lapinette

Drack Pol Roger och åt pizza dagen innan vårt bröllop... i min makes värld finns inte mousserande vin. Skumpa går till allt!

• förhoppningsis

Zua
    Ja det sa jag också, att de inte går att jämföra alltså. Vapiano är mycket mer av en fredag och vi orkar inte laga mat restaurang, eller ett ställe som nu i fredags då vi druckit lite vin och var hungriga men inte ville åka hem ännu. Då var det perfekt.

Han håller nog med mig egentligen men det är nog som du säger Zua, han vill nog bara inte lova något han inte kan hålla nu när han jobbar så mycket. Troligen menade han det nog bara som att vi trots allt hade varit ute och ätit tillsammans och för första gången på länge käns det som vi ätit en ordentlig middag i lugn och ro utan stress eller att någon av oss var så trött att vi mest ville sova, men jag blev ändå riktigt sur när han sa så. Jag hade ju sett fram emot spa eller Edsbacka!

• Lapinette

Kan ni inte boka in SPA lite längre fram, när han troligen har det lugnar på jobbet? Något som ni kan se fram emot och som är bokat och bestämt.

• zua

Originalrosen - Mannen är bortrest.. Så imorgon ska min mamma komma hit och sova över. Då ska jag se till att prova ditt tips pizza + mousserande.

• Gemma

God morgon tråden! Dricker earl grey och käkar brioche med keso och bananer, efter en natt av vakenhet, illamående och nedsatt mjölkproduktion. Höll på att dö när monstret vaknade redan klockan 2 och var jättehungrig; tänkte att nu lär hon suga mig torr och sen skrika resten av natten men icke. Jag hade visst nog ändå för hon vaknade inte förrän prick åtta och var jättejätteglad. Nu ligger hon i sitt Tummen-gym (det smakfulla som jag önskar att hon föredrog framför det plastiga frin fisher price) och sprillar och sprallar i sin outfit med gröna djungeldjur och bruna kanter, mot vit botten.

Hörde att EU ska tillåta mobiler på flyg. Har någon av er bättre koll? Asien ska avvakta och kolla utfallet (eller snarare nedfallet) från Europa innan de följer efter.

Regn och blåst har hunnit bytas mot sol medan jag skrivit detta, men jag är trött och less och har ställt in min mammagrupp + lunch med väninnor ännu en gång. Ska försöka gå och handla, med barnvagnen. Måste det, det är helt tomt i kylen. Min babybjörn, var är du?

Mannen kom f.ö. hem tidigt igen igår (tjugo i åtta), och straffade sedan sig själv genom att sitta och jobba till tre. Men han har i alla fall ställt in en middag + en resa till beijing den här veckan, för att kunna träffa sin dotter fem minuter varje kväll. Visst är det sorgligt???

Lapinette, hur går det med tanten? Helt otroligt! Allt är ju designat för att funka och så, varför? Någon läkare som har nån teori?

• förhoppningsis

Här snöar det!!
    Någon mer än jag som tycker att det är fel?

Lapinette
    Problemet är att varje gång vi har försökt boka in sådant på senare tid så har det oftast kommit något i mellan så vi måste avboka när det närmar sig. Nu är jag mest rädd för att Riga resan kommer i kläm.

Pizza och mousserande vin? ÄR det någon speciell pizza eller funkar alla lika bra?

• förhoppningsis

Mobiler på flyg har jag bara hört talas om men inte hunnit läsa eller höra så mycket mer. De ska tydligen bygga någon sorts mottagare som inte påverkar planet.

Gemma
    Vad har du drabbats av? Varför börjar din mjölkproduktion minska tror du? Hoppas att du får en möjlighet att sova lite middag idag. Tycker synd om din man, han har det nog inte lätt nu. Måste vara jobbigt och förenat med mycket dåligt samvete då han missar sin dotters första månader. Har han någon pappaledighet?

Svar på tråden Bekännelser