• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Gemma

Lapinette, sååå spännande! Har som sagt aldrig varit där men mina väninnor är lyriska allihop, som en sagostad med små prång och gränder som liksom klättrar ovanpå varann, så trångt är det. Plus fina stränder och kalasshopping. Varför vill man bo här? Tja, antar att det lite mer... virgin land. Oskuldsfullt helt enkelt, och på en gång galet.

• Gemma

Lapinette, om ni inte kan få egna barn så måste du försöka adoptera (om du vill). Innan jag hade barn så trodde jag på allvar att hon skulle bli en hybrid av mannen och mig, och så vips låg där en komplett liten tredje individ, en främling att lära känna. Och DET leendet, när den tittar på dig och ser ut som om den vunnit en miljard på lotto bara för att du uppenbarar dig vid vaggan, har inget med gener att göra... men det är bland det bästa som finns, tro mig.

• Lapinette

Gemma - det blir nog att ställa sig i adoptionskö om denna IVF inte lyckas. Fast jag tvekar emellanåt, jag menar ena dagen absolut adoption och nästa så funderar jag över om vi inte har det himla bra bara vi två. Många tankar som mals under denna process.

• Gemma

Lapinette, att ni har det så bra är den bästa tänkbara grunden... för att det blir ännu bättre.

Sorry att jag lägger mig i men... jag har bara så svårt att fatta att min värsta magsjukedag någonsin har GULDKANT.

Kram!

• förhoppningsis

Gemma
    Börjar med ett mammatips (dvs något min mamma alltid tjatade om när hon levde) ta en tesked med sockersaltlösning varannan minut tills en liter är uppdrucken. Det funkar - lovar! Det är det man ger till dysenteribarnen i Afrika. Drick inte fortare för då kommer det upp igen, på det här sättet hinner kroppen tillgodogöra sig sockret å saltet.

Ja du berättade om dina 3 kjolar på 30 minuter på HM, kommer man in i ett shoppingflow så går det undan. Vad var det för kjolar? Tänkte ge mig till Sickla en vända och leta gardiner och lite sommartoppar, så skönt när ingen annan är i affärerna.

Flaska, 12 timmars sömn och bärsjal! Kan man annat än gratulera?

Får kika ikapp på cashmere mafia tror jag, håller med om att det verkar som en kopia på SaTC, men är det inte samma regisör eller liknadne? När börjar nästa säsong av Gossip Girl?

Lapinette
    Kan du inte ge honom en tidig present i form av någon upplevelse under resan? Restaurang, Spa eller något?

Jag har precis varit och tränat spin/core med svärmor, ställt ut balkongmöblerna som storskurades igår och nu kom precis flyttgubbarna och hämtade alla tomma kartonger från källaren. Känner mig superduktig!

• Lapinette

Nej, födelsedagspresenten får han på sin födelsedag dvs i augusti. Tror det blir Dalarna. Han har aldrig varit där och själv var det nog typ dryga 20 år sedan när jag bilade genom Sverige - Norge med pappa. O klagar generellt på att jag hela tiden vill dra iväg på semester, han vill se Sverige!

Hmmm... fast jag kunde ju köpa den där kameran han så gärna vill ha i HK?..fast samtidigt så blir det lite trist då han ändå tänkt att köpa den själv. Det blir inte riktigt samma sak, ingen överraskning.

Nej, tror jag håller mig till några nätter i Dalarna i augusti för oss två. Se genuint röda hus med vita knutar, besöka Zorn och Carl Larssons utställningar, åka runt Siljan och hälsa på min moster som tillbringar sina somrar utanför Orsa.

Förresten så ska jag till min mammas/släkts hembygder i juli. Har sagt åt mamma att vi ska hänga med till kyrkan när min syssling har konsert (han har det varje sommar). Funderade då på att stanna kvar över helgen i Söderköping för att hinna åka förbi gården där mormor är uppväxt, visa huset där mamma föddes och besöka morfars grav. Har jag börjat bli nostalgisk på äldre dar?

• Gemma

förhoppningsis, tusen tack för ditt bra och snälla inlägg, testade din mammametod och hittills verkar det gå bra.

• zua

Förhoppningsis - Var vad du när jag låg megasjuk hela förra veckan ;) Du ligger verkligen inne med en massa bra tips.

Lapinette - Hong Kong nu på fredag! Vad kul. Måste kännas spännande? Jag skickar dig iallafall en massa "virtuell kärlek" och en stor kram.

• Amelle

Hej govänner!

Lapinette ? tycker att du är jättestark och håller tummarna för att du har fel i dina föraningar. Vilken tur att ni bokat resa till HK, kanske gör det hela i alla fall lite lättare att uthärda när man kan försöka fokusera på något annat. Middagen på Süd lät ljuvlig.

Margaux ? inte alls avis på din F12-visit, nehejdå, inte jag inte.

Gemma ? fy vad jobbigt med kräks och annat, har du ätit något konstigt eller är det the flu?

förhoppning - balkongmöbler! Vilken vårkänsla.

• Amelle

Förhoppnings teskedsknep med vätska är precis det som min läkare till svärmor alltid tjatar om. Och så coca cola då. Men jag har inte fått tillfälle att testa då jag typ aldrig varit magsjuk (endast en lätt släng efter att ha ätit något konstigt på Dominikanska republiken för en massa år sedan).

Svar på tråden Bekännelser