Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Amelle förslag på andra trevliga ställen som inte ligger allt för långt ifrån Stockholm.
Lidö ska ha en mycket bra restaurang. En tjej som hängde här på tråden gifte sig där. www.lidokrog.nu/index1.php
Sen så finns ju Grythyttan som kan vara värt ett besök. www.grythyttan.com
Det här stället har också fått rekommendationer här på BT. Dock har jag tillbringat så mycket tid på den sidan av Vättern att det känns lite "trist" för mig att åka dit. www.klosterhotel.se
Sen några till som jag inte kollat upp så där jättenoga:
www.wreta.com
www.lundsbrunn.se
www.hestraviken.se
Sen har vi det här stället som jag tror jag ska boka in efter konserten i St Anna kyrka (då jag ska tillbaka till min släkts hemtrakter) www.soderkopingsbrunn.se/
Ojojoj, tack Lapinette! Fastnade helt i alla länkar. Tycker både Lidö, Åkerblads och Söderköping verkar ju kanon.
Klosterhotellet har jag ätit på flera gånger då jag har (hade) släkt i de trakterna. Ska faktiskt på bröllop i stan snart, fast då är middagen på slottet och vi ska bo på ett litet pensionat.
Amelle - en till som har östgötablod i ådrorna? Jag har mina kusiner och har tillbringat somrarna i Motala fast själva "ursläkten" kommer från Söderköping och St Anna.
Oh..... för en härlig sida med massa mat och restauranter...
Fast först! STOR KRAM till dig Lapinette som verkligen inte har det lätt!!
Tillbaks till mat,
Noma i SvD, det har inte jag sett... BU.. Ligger det på nätet måntro? JAg vill väldigt gärna åka dit, men har hört både positiva och negativa kommentarer... Fast så är det kanske alltid?
Amelle, gå på Mathias Dahlgren! Om det går att få bord...? Eller Oaxen... Tror de är de vassaste alternativen!
Grythyttan är ju också underbart men det kräver ju också övernattning....
Lapinette, vad härligt det låter med Portugal! Ska du ha lite vingårdstips?
Jag sitter hemma med massa råvaor till middag(skulle haft besök ikväll men fick återbud i sista sekund...), som tur är kommer J hem snart så då får väl kockelera lite ändå.....
Lapinette och Amelle
Något riktigt nära Stockholm är Yasuragi, jag har dock varit där ett par gånger och börjar tröttna (det där lät inte alls bortskämt va?)Men deras varma utomhus pooler och teppanyaki middag är något extra.
Är det någon av er som har varit på Oaxen? Jag har länge velat åka dit men jag har fått för mig att man måste stanna över natten på något som tydligen mest liknar ett vandrarhem. Låter inte så lockande som avslutning på en sådan kväll.
Lapinette
Åker till Riga över valborg men mannen, min lillebror och hans sambo. Har jag otur så åker jag själv med min bror och hans sambo.
Efter allt detta prat om champange/mousserande och pizza måste jag ju prova det någon gång. Jag menar förespråkas det av glamour gourmander så måste det ju vara bra.
På tal om champange och pizza eller i vart fall champange så blev jag bjuden på champangeprovning på fredag. Vi ska tydligen prova champange från 2 olika chamapangehus. Tycker att det låter som en bra avslutning på en vecka med hysteriskt mycket arbete.
Gemma
Jag är inte säker men jag tror att ögonfärgsbytet kan ta upp tills barnet är minst 1 år, går inte det att googla?
Nu blev jag lite nyfiken, är det ett uppföljningsmonster planerat till hemkomsten?
Min plan är att försöka följa både cashmere mafia och dirty sexy money, får se hur bra det går. Risken finns att jag får ett ryck och ser massor på en gång istället.
Måste ha missat vätskebrist biten, var det du eller Maxine som drabbades? Skönt med dubbelnap under dagen, hoppas att du mår bättre nu. Dimsum lät klart smaskigare än micrad kasslergryta med fullkornspasta som min middag bestod av.
Amelle
Jag planerade stora delar av bröllopet när jag skulle ha skrivit min examensuppsats. Bröllopet blev otroligt genomarbetat och uppsatsen blev hrm eeh något försenad, ca 6 månader eller så.
Lapinette
Oj vilket resande, blir både avis och lite trött när jag hör om din mans flängande runt världen. Hinner han se något när han är borta eller är det bara jobb?
Min man kom precis hem från Moskva, det enda han såg var Röda Torget när de mer eller mindre halvsprang över det för att komma till ett möte.
Ska kika igenom dina länkar sen, ser lovande ut!
förhoppning - för maken är det bara jobb och de ställen han åker till har han varit många gånger. Israel har han hunnit se lite vid kick-off samt i "ett tidigare liv/förhållande".
Instämmer gällande Oaxen, krångligt att ta sig dit och hem samma kväll om båda vill dricka vin och båten som man ska övernatta på känns inte så där jättelockande. Men någon gång ska vi absolut göra det...frågan är bara när.
Gällande min födelsedagspresent så vill jag inte vara i Stockholmsområdet men samtidigt inte åka allt för långt bort då det rör sig om 4 dagar, vill inte bara sitta i bil. Tycker därför att Dalarna känns perfekt. Vi har sagt att vi ska utforska de områden vi bor på, har ju betat av lite i Österrike och tog även norra Italien under året som maken bodde i en liten alpby, sen Provence och nu är det ju faktiskt här vi bor! Hoppas att denna sommar blir bättre än den förra så vi både kan beta av Östergötland och Dalarna + en massa utflykter i Stockholmsområdet.
Margaux - tar jättegärna emot vingårdstips!!! Jag får ju dricka vin igen....tjohooo (försöker hitta alla positiva saker jag kan för jag orkar helt enkelt inte deppa).
I fix Lappis!! Ska kolla upp områderna du ska till...
Gillar din inställning förresten!
Gemma, är du mer eller mindre frisk efter kräksjukan? Jag HATAR verkligen när det sker... man känner sig så eländig, så eländig OCH äcklig... Men dim sum låter gott även om det inte e det första jag tänker på som "snäll" mat.....
Är helt enig i Chenin Blancs storhet... Vouvray e kung! Finns det något särskilt utbud i Sverige eller har ni handlat i Frankrike?
Jag är av den fasta mening att Champagne går till ALLT! Och har man bra pizza kan det helt säkert vara strålande...
Igår hade jag föredrag för 14 st på kvällen och det grog som vanligt ut på tiden... Jag pratar alldeles för mkt!
I morgon ska jag på en speciell smakning med många gamla viner. Bordeaux mot California-blindsmakning!! Blir spännande!!
Förhoppningsis! Vilka hus?
Lapinette
Vi får boka Oaxen samtidigt och sen dela på en taxibåt in till stan igen.
Positivt är väll att du får träna igen? *försöker hjälpa till att hitta positiva saker*
Tack för tipsen! Ingen av oss har faktiskt varit på Yasuragin så jag skriver upp det med på min lilla lista.
Lapinette; inget "äkta" östgötablod men min mormor bodde strax utanför Vadstena så det är där jag spenderat alla mina somrar som barn och ända tills hon dog för ett par år sedan. Underbart vackert på sommaren!
förhoppning - det hade absolut varit super om jag inte var sjuk . Vaknade med halsbränna igår och har idag jobbat hemifrån. Mår mycket bättre men det var med tårar i ögonen jag avbokade ett pumppass igår och ett dancepass för en superbra instruktör ikväll. F'N! Visst är livet hemskt!
Ska tillägga att jag igår även bröt en nagel...det var droppen som fick bägaren att rinna över
.