Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Roslagsbruden välkommen tillbaka!
margaux det var fantastiskt i new york! De har dragit runt på denna stackars gravida kvinna runt hela stan varje dag varje timme! hahaha! Men det gick bra!
Vi bodde på Sofitel som låg bekvämt placerat på 5th (och 44th), så det var typ nära till allt. Första kvällen gick vi mest runt lite på times square och jag shoppade lite på Toys´r´us. Köpte lite "tråkiga" saker som dr brown´s nappflaskor etc. Så mkt billigare! Och så köpte jag ju så klart min lilla swaddeling-filt som man ska linda in barnet i. Den ser himla skön ut!
Nästa dag var mammas födelsedag och det firade vi med ännu mer shopping (Century 21 där man kan nästa hitta allt och billigt) och fin middag på Smith & Wollenskys. Vilken stek jag fick! En härlig serloin. Den fyllde hela tallriken och jag åt typ hälften. Det var ändå en av de minsta...
Efter middagen tog vi taxi till Hotel Plaza och drack champange.. (förutom jag som fick sörpla cola..)
De andra dagarna var vi på underbar italiensk restaurang La Masseria (belägen mellan Broadway och 8th). Åt fantastisk fisk och supergod efterrätt. Tyvärr fanns ingen Gino.. Därefter gick vi till Rockefeller center och upp till The Rainbow room. Vilken utsikt!!
Sista kvällen var vi på en brasiliansk restaurang som hade fantastisk atmosfär! Det var först en sallads/förrätt buffé och sedan sprang kyparna runt och skar upp kött, korvar, stekar och allt möjligt! Riktigt god dessert också. Churrascaria Plataforma hette restaurangen.
sedan lite sista minuten shopping innan vi åkte hem. Det blev inte så mkt shopping som jag hade tänkt mig. Köpte 2 toppar på Bebe och 1 par CK skor och ett par Arthuro Chiang, presenter till andra, lite babygrejer och skor till A. Det värsta är ju att alla turisteråker till NY så det är så utrensat i butikerna med storlekar och urval och allt ligger typ på golvet.. Men jag är nöjd ändå och får planera in nästa resa så snart jag kan!
Izunia,
Det låter som en fantastisk trip till NY - härligt!
Thanks Gemma nu är även jag indragen i familjen Darlings! Är redan inne på andra delen och sent blir det till sängs trots att jag hade tänkte att försöka ställa om tiden mot HK-tid. Inte helt och fullt men det är makens idé om att vi ska lägga oss tidigt och gå upp tidigare...själv sover han nog på planet till Stockholm för han landar inte förrän om några minuter. Nåja, ville bara säga gillar serien skarpt.
Vänner, ska läsa ikapp under dagen, men först: Roslagsbrudeeeen! Att du är här är ju bara för lyxigt, i sig! Sååå kul!! Visst är det konstigt med bebisar, man tror att det ska komma en direkt liten avbild av en själv och mannen (med samma uppfattning om saker och ting) och direkt uppenbarar sig - en egen liten person. Hur är det möjligt?? Men alltså vi har sjuk tur, hon är SÅ snäll. Väldigt inkännande och observant, därför blir hon lätt överstimulerad dagtid, men på natten sover hon som en liten stock och vi käkar middag med levande ljus ostörda, varje kväll, sedan hon var en dryg månad gammal. Och på morgonen gör jag cappuccino, fruktfat och omelettmacka innan jag väcker henne.
Lyx är också att kunna gå en sväng ENSAM på H&M och handla kjolar i bulk, som jag gjorde förra helgen. Eller att gå och träna... yes, för i motsats till dig är jag träningsglad. Inte tokig som Lapinette men glad.
Och apropå lyx så sov jag nio timmar i natt, kändes helt overkligt, på det där komalika sättet som man bara kan efter nära tre månaders sömnbrist + magsjuka på tillbakagång. Igår var det strålande väder, drog på mig minijeanskjolen (stl 38, inte 36) och gympaskorna och gick en lång promenad krönt av ett kafébesök. Insåg att monstret saknat det precis lika mycket som jag, hon tittade uppmärksamt på ansikten medan jag läste senaste Vogue, sen pratade vi länge med en urtrevlig australiensisk jurist som är mamma till en liten tjej som är väldigt lik min egen, både till utseende och sätt, fast hon är närmare ett år. Handlade ett stort fång grårosa + cremefärgade trädgårdsrosor på hemvägen, och papaya (som är det enda min mage gillar än så länge) hos fruktgubben. Mannen kom hem tidigt igen, som han gjort hela veckan. Och i kväll kommer han JÄTTEtidigt, halv sex, så att jag kan gå och träna. Idag är det mulet och regnet hänger i luften men jag ska snart, efter en välbehövlig dusch, ge mig ut och promenera med kanadensiska väninnan, följt av kafébesök (såklart). Resten av dagen tänker jag fortsätta njuta av min yrvakenhet, kanske jobba lite, och som sagt styrketräna. Sen är det heeeelg! Ni fattar inte vad man njuter av samvaron med sin lilla familj, så dyrköpt som den är. Vad ska ni hitta på till helgen? Kram, G
Idag skiner solen och jag steg upp i vanlig tid 07:00 fast jag har semester. Har tagit en extralång dusch, lång frukost, läst veckotidningar och ska nu så smått avrunda min packning. Vi tar med oss två stora resväskor men i den ena har vi enbart necessärer samt badhanddukar. Vi hoppas på att fylla den med lite saker i Hong Kong!
Ja i helgen lär jag nog vara lagom jetlaggad med vänner som jag inte sett (åtminstone henne för honom träffade vi i Barcelona) på ett bra tag. Det blir väl att gå runt till deras favoritställen och sen umgås och må bra. Tidigt måndag morgon går planet till Hainan, stannar där till fredag för att sedan åter ha en helg (för oss själva) i Hong kong.
Orginalrosen
Det är ju inget som hindrar att ni åker ut och äter på deras Teppanyaki restaurang, går att boka bord där precis som på "vanliga" ställen, ta sen båten dit så har ni en mysig utflykt.
Jag jobbade 14 timmar igår och var helt slut när jag kom hem, trots det kunde jag inte sova =( Somnade halv ett efter att ha tagit nått piller. Missade dirty sexy money så det blir att försöka se den i helgen. Lustigt nog så var jag hela dagen övertygad om at jag skulle komma från jobbet så att jag skulle hinna hem. Gick 21.30 från jobbet så det var inte en chans.
Min helg är rätt fullbokad, nu ska jag iväg och träna, sen leta gardiner och lite sommarkläder med en väninna som ska byta jobb och därför är ledig idag. Ikväll blir det champangeprovning vilket ska bli superkul!
Imorgon bjuder vi 2 kompisar och deras dotter på lunch, de brukar promenera i sjöstaden på lördagar och vill gärna se vår lägenhet. På eftermiddagen ska vi till mannens syster på tårta då hon fyller år. På kvällen är det födelsedagsdrinkar för en väninna. *phu*
På söndag ska vi försöka montera vår nya sänggavel, bruncha och jag ska förbi föräldrarnas grav och ut till deras hus med min bror för att titta till det lite och hämta några kartonger med saker.
Vad ska ni andra göra??
Gemma
Å vad härligt med minikjol, det lär dröja länge tills det går att ha här utan tjocka leggins under. Sitta i solen och läsa Vouge låter som en väldigt bra sak att göra när man börjar återhämta sig från magsjuka.
Izunia
Kul att höra hur du haft det i NY, vilken timing nu när dollarn var så låg!
Lapinette
Ha en riktigt bra semseter i HK, försök att bara tänka på roliga saker och ha kul. VIll höra allt om resan när du kommer hem igen.
Tittar in snabbt?
Det blev lite dramatiskt här igår då en hantverkare ringde och meddelade att det luktade gas i lägenheten. Efter en gaskille hade varit där så kunde det konstateras att det läckte från en packning i stammen. Så i natt har jag sovit hos min bästis i samma säng som hon och hennes lilla ettåriga tjej (våra män är bortresta) och hoppas att det är fixat så att vi kan sova hemma i kväll. Surt att hela det nya köket var tvunget att lyftas ut :(
Lapinette - ha en underbar resa! Ser fram mot att höra allt om HK när ni kommer hem.
Men Amelle - vilken tur att de upptäckte det! Hoppas du får sova hemma i din egen säng inatt. Lyfta ut hela nya köket?! *tar mig för pannan*