Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Piffa upp... ibland blir det nästan parodiskt. Vi hade inte mer än satt foten på hotellet så satt vi där och pratade om vem vi skulle vilja ha trekant med. Och sånt har vi inte nämnt en enda gång sedan förra semestern; hemma blir det BARA bebisprat. Skittrist. Vi försöker men det är svåååårt.
Läser igenom gamla inlägg och hittar ett som på pricken ringar in, eh, summan av allt:
"Visst gör en skumpa på kylning livet lättare." (Lapinette)
F'resten, någon som vet när Margaux kommer tillbaka från Argentina?
Stålis, är du intrasslad i Göteborgsnätet?
och förhoppningsis, ursäkta om jag missat något men är du kvar på jobbet, och i så fall, hur trivs du nu?
Izunia: Om det är EN bebisgrej jag kan rekommendera, så är det - inte andningslarm men väl en babymonitor. Monstret har aldrig andats sådär flämtande och ryckigt som en del andra små, utan stadigt och lugnt så larmet är nog helt överflödigt. Men monitorn! Önskar att jag skaffat den långt tidigare. Hon sover bäst så långt ifrån vårt sovrum som möjligt (och jag - så långt ifrån henne som möjligt hehe). Och nu kan jag äntligen äntligen duscha en halvtimme varje morgon, utan att ideligen sticka näsan utanför dörren, med walkie talkien på handfatet.
Den vi skaffade är en söt, brittisk och inte så dyr variant som heter "Angel Care". Den har inbyggd nattlampa som är smidig när man ska lägga monstret. Hon gillar att glo på den en stund innan hon somnar.
Gemma, vi var i samma chatrum i tre månader utan att prata med varandra då vi hade fullt upp med de vi redan "kände". (Tre månader på nätet måste vara en livstid.) Vid en träff IRL när några av oss träffades efter någon månad så kunde han inte vara med men var inbjuden då han var "en i gänget".
En kväll var det glest i chatrummet (mycket ovanligt) så vi sa väl något i stil med att "nu får vi väl presentera oss för varandra". Vilken utmaning att prata med honom! Jag fick mental stimulans och dynamik i samtalet som jag aldrig mött tidigare.
När vi träffades IRL tre veckor senare räckte det med en blick för att vi bägge skulle vara redo för nästa steg. Ingen av oss hade spelat något spel/roll utan verkligen visat vem vi var när vi pratade på nätet med varandra. Du har rätt i att relationer utvecklas snabbt som sjutton på nätet.
Ett halvår senare flyttade vi ihop. Detta är tio år sedan.
Chatrummet var ingen dejtingsajt eller så. Det fanns inte då och varken han eller jag var ute efter någon relation på det sättet - men fick det.
Rosen - härligt när det klickar även utanför internet. Har en väninna som dejtat massor på nätet. Hon har fått massor med killkompisar men det har aldrig klickat. Själv fann jag min make på krogen men jag blev desto mer intresserad när vi började maila varandra efter daten. Först tänkte jag "en bra vän" men när vi började skriva så blev jag direkt mer intresserad. Har en hel del av våra första mailkonversationer sparade men tyvärr inte allt då min yahooadress lades ned .
Gemma - jag gillar också fotoalbum. Har nog ärvt det från min mamma som alltid sätter in kort. Ligger tyvärr några år efter just nu, får skylla på digitalkameran.
Och visst är vi bortskämda med Gemmas härliga beskrivningar av Shanghai här inne!
Hej tjejer!
Då var man tillbaks i ett grått och kallt Norge, men lätt jet-lag.
Gemma, din helg låter fantastisk och jag kan bara hålla med om att du är en stor talang författarmässigt!
Lapinette, hur går det med dina små liv i magen?
Jag har haft lite problem med kommunikationen trots att jag hade pc med i packningen. Det är verkligen 3e världen rent tekninskt i Sydamerika och ja, tiden räckte inte till för att häng så mkt här!
I Buenos Aires var det bättre, men restauranter och shopping etc var by far det mest prioriterade så ni får ursäkta att jag varit osynlig.
Jag är riktigt fattig nu, men stolt ägare av en massa fina kläder, skor och väskor.... För er som vill ha STORSTAD med riktigt, riktigt bra shopping, mat och bra priser så rekommenderas BA varmt! Kanske den coolaste staden jag besökt!
Mina veckor i Medoza var också bra, riktigt bra! Jag har lärt mig ofattbart mkt och har i det stora hela vuxit endel. Det var någon som frågade vad jag ska göra nu, och för att vara helt ärlig vet jag inte. For now, jobba igen allt som hänger på låset och njuta min härliga lägenhet och vänner! Har saknat mitt liv endel märker jag. Standarden är helt annan här när det gäller boende, så särklilt att komma hem var suuuuuper. Ska lägga ut ett par bilder av vårt "nya" bad på fb.
DEt finns bilder från Mendoza än så länge, BA kommer senare!
Min spanska behöver fortfarande en del jobb kan man säga, men även där börjar det kännas lättare. Inga problem med att förstå men snacket är det knivigare med...
Ska skriva lite mer senare, men nu ska jag hem och handla lite mat på vägen, kom hem vid 11 igår kväll!! Sen blir det middag hos en väninna! Najs.
Kram från Margaux
Margaux - välkommen hem! Blir glad varje gång jag ser ditt nick, gillar viner därifrån. ;)
Margaux
Kul att "se" dig igen
Vist är Gemmas skildringar av shanghailivet underbara, gäller självklart även reseberättelserna. Min skidresa som var inlägget innan kom lätt i lä!
Gemma
Ja jag jobbar kvar, kom precis hem och önskar att det är min klocka som går fel, den kan inte vara nästan 21 - men så är det. Mannen kommer förhoppningsvis hem inom 1 timme så vi hinner ses lite innan vi båda stupar i säng.
Trivs bättre nu, men vissa dagar är hemska. Numera vet jag att det inte bara är mig det är fel på utan det är det speciella målet som är otroligt tungbearbetat. Idag har jag suttit och skrivit ansökan om prövningstillstånd, det är kul för det händer inte så ofta.