• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Lapinette

Jag igen med frågor om mat. Ska ha en mycket enkel middag på fredag med brorsan + flickvän och behöver lite tips på en enkel med god dessert. Vill inte köra "det gamla vanliga".

• Gemma

Lapinette, jag gillar min cocos-creme caramel, tror att jag redan tipsat om den. Serveras med någon syrlig frukt som är "in season". Annars kan man ju hoppa dessert och servera ostar, följt av hembakta kryddbiscotti + någon god choklad, kaffe eller té.

• Gemma

Och girls, jag har skickat ett meddelande till er på Facebook (samma som jag mailade till lappis).

• Originalrosen

Lapinette,
    Vet inte vad som är ditt gamla vanliga men lätt som sjutton är Gino.

Skivad frukt och bär i en ugnsform, riv vit choklad av bra kvalitet över och grilla i ugnen några minuter tills chokladen smält. Servera med en kula vaniljglass.

• Originalrosen

Frukt och bär smo brukar vara jättegott i Gino är:

Banan
    Kiwi
    Jordgubb
    Björnbär
    Blåbär

Jag brukar alltid ha i banan och sedan två andra bär.

• Izunia

ohhh! GINO!! Det äter jag alltid på en viss restaurang i St Anton!!! I Love it!!

• Lapinette

Ja Gino är gott bara det att jag typ hade Gino som standard dessert för ett antal år sedan så jag har tröttnat. Fast man kanske ska ruska tag i den och leta efter färska jordgubbar?

Ost går bort då vi är två som inte får dricka vin (jag + brorsan). Blir inte riktigt samma sak med ost och vatten.

• Gemma

Lapinette, i morgon smäller det. Måste vara outhärdligt. Om du har NIO superembryon, kan du få niolingar då? Lova lova att lägga upp bilder på facebook när du är gravid! Håller inte tummarna för det går ändå aldrig bra när jag gör det, men önskar såklart att allt går perfa.

Izunia: Yes, Dr Carp är kompis till Oprah och har jobbat med en massa kändisar, precis som Gina Ford, den engelska supernannyn och Tracy Hogg. Lite fånigt men funkar det så funkar det.

Gino: Oops, jag trodde att desserten uppfanns av nattklubben på Birger Jarlsgatan med samma namn, de serverade varianten med jordgubbar och vit choklad under det tidiga nittiotalet, men om den finns ända borta i Frankrike så vete sjutton.

• Lapinette

Har också ätit gino på just Gino. Det ska vara jordgubbar, kiwi och banan med vit choklad på. Desserten är usprungligen italiensk...eller har jag fel?

Om det blir låt säga 3-4 ägg som blir befruktade så sätter de bara in ett och låter de andra gå till frysen. Man har på senare år konstaterat att chanserna att bli gravid inte blir högre fast man sätter in fler. Istället försöker man undvika tvillinggraviditeter som är mer riskfyllda.

Själv har jag faktiskt inget större hopp. Känns lite som om varför skulle det funka nu när det aldrig har funkat tidigare. Fast jag vet ju flera som helt plötsligt blivit gravida efter flera års försök. Nåja, det ska bli attans så skönt att sticka till HK samma dag som jag har "testdag".

• zua

Hej girls,

Hoppas att allt är bra med er.
    Har jobbat en hel del men har tittat in då och då.

Lapinette - Vad lustigt att du frågade om Vapiano. Jag och pappa tänkte gå dit el till Café Nero nu på lördag. Han ville egentligen gå till Le Rouge. Men jag tycker att det kan vara nyttigt för honom att gå på en enklare restaurang för en gång skull.Ha.

Oj, vi är verkligen många som går igång på Gino ;)
    Äter alltid den när jag är på PA.

Svar på tråden Bekännelser