Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
På tal om att jobba mycket så har även min make jobbat idag. Fast han klämde in ett spinningpass med mig samt åtminstone 30-45 minuter med våfflor och vänner innan åter igen stängde in sig för att telefon ringde hela tiden.
Våfflorna blev jättegoda!
Åh våfflor! Och vi som inte har ett våffeljärn. Å andra sidan är det mycket vi inte har nu, som kyl och spis till exempel :)
Stålis, jepp stambyte it is, a.k.a helvetet på jorden, Men nu är det (nästan) klart. Jippi!
Prova att supa honom full och tvinga honom att skriva på ett juridiskt bindande avtal på rosa tapeter, kanske?!
Lapinette, spinning låter som ljuv musik i mina öron, Har kraftig träningsabstinens efter veckan i Frankrike samt flytt, även om jag har träningsvärk från den senare i dag.
Rosen, kaffet i Mexiko är nog väldigt USA-inspirerat för det smakar absolut ingenting. Oavsett hur många koppar man dricker så får man ingen koffeinkick, plus att det smakar bränt vatten. Uärk.
Nu har vi packat upp lite till, tvättat gardiner samt meckat. Fästmannen packar väskan för i natt sticker han till Aten och kommer hem på fredag.
som jurist kan jag inte rekomendera att supa honom full och sen få honom att skriva under, du är i ond tro då =)
Jag brukar köra på skrämselvarianten, peka på den gräsligaste färgen du hittar på kartan och föreslå den med allvarlig röst och utrop som "å vad fin" osv, när mannen då helt chockad stirrar på dig och säger nej, se besviken ut och peka på den du egentligen vill ha och säg men den då? Av pur tacksamhet/chock över att slippa det första färgvalet kommer han kanske säga ja.
Jag körde den med färgerna vildros och pistage, dvs chockrosa med lila inslag och en mörkare variant av knall-limegrönt. Inga problem alls att få en lätt ljuslila brytning i vardagsrummet sen.
hej på er! Trött trött trött, känns som om livet är en enda konspiration mot min sömn. Nu när monstret äntligen sover gott (nio och en halv timme i sträck i natt, rekord!) så är det alltid något annat. I natt var det babymonitorn som pep och pep och pep, och ingenstans i bruksanvisningen stod det något om varför. Tortyr! Har i alla fall haft en trevlig dag, långpromenad på morgonen med kanadensiska väninnan följt av fika här (hennes lille pojke, ni minns han som skriker utan uppehåll, börjar bli lite mindre jobbig för skrikandet har fler nyanser och låter lite mer som prat). Monstret låg på soffan och stirrade på honom, fascinerat, på sitt tystlåtna sätt. Sen gick vi ut igen för lunch med en kinesisk väninna, dock med ideliga avbrott av övertrött och grinigt monster som absolut inte ville sova av rädsla för att missa något.
Nu har jag precis avslutat det sedvanliga tisdagssamtalet med mamma och pappa. Mamma håller som bäst på med projekt dopklänning åt monstret, hon hade skickat FEMTIO olika modeller åt mig att välja mellan (hade nog snarare tippat på tre), men mailet kom aldrig fram så nu ska hon skicka om. Och jag har onekligen att göra...
Stålis - våren i Shanghai är BÄST! Satt åter på uteservering och lapade sol och ren och fin luft, förhållandevis i alla fall. Idag var det ganska kallt, typ femton grader. Igår var det nog närmare tjugo. Det går lite upp och ner men det är behagligt hela tiden. Ska nog ta med mig någon jumper i helgen när vi åker upp i bergen.
Påskledigt låter härligt. Mannen har inget ledigt alls, inte heller över den kommande kinesiska tredagarshelgen när ALLA har ledigt här. Ja, utom han. Helt galet snålt av hans företag. Å andra sidan funkar det inte som i Sverige; får man ledigt måste man ofta jobba igen en lördag eller söndag, trots att det är public holiday. Och det slipper ju han.
Kudde - jag vill också ha min kudde! Har t ex jättesvårt för de hårda långa "korvarna" som fransmännen har istället för kudde, får typ nackspärr då. Skulle verkligen vilja vara en såndär fördragsam person som är lika nöjd på en tältsäng i Botswanas öken ("man kommer ju liksom mycket NÄRMARE då, det är mer PÅ RIKTIGT") som i en Duxsäng med mörkläggningsgardiner men sorry, jag är extremt kinkig och lättstörd. Och monstret tycks dessvärre brås på mig - idag började hon gråta för att jag HOSTADE. Hmmm.
Och nu ska jag gå och göra kaffe - igen. Ert fel!!! Fast en decaf blir det (Amelle, om det är bra smakar det nästan likadant som vanligt, fast något flataree. Doften är den stora skillnaden, man får inte den där godagoda kaffedoften. Och det är ju halva grejen, eller hur?)
Äckligaste kaffet har jag konstant fått i södra frankrike och på Martinique. Godaste, jämnaste, högsta kvaliteten i Italien och -här. Shit alltså, när kineserna snor något så gör de det BRA, och otroligt noggrant.
Kram på er, G.
Öööh, packlista inför helgen i bergen: Monstret. Monstrets vagn och bärsjal. Monstrets bilbarnstol. Andningslarm, blöjor, kläder till monstret. Filtar till monstret. Kamera, videokamera (för att fota och filma monstret, framför allt). Ja, och så vi själva och kläderna vi har på kroppen. Tandborste, om den får plats.
Att resa har aldrig känts mindre glamouröst.
Upphör aldrig förvåna mig hur en så liten person kan vara så oerhört skrymmande. Både när det gäller prylar och så själva ljudvolymen.
Gemma, vet inte om du sett det men SvD har haft en artikelserie om olika barnuppfostringsmetoder (Anna W mot de som förespråkar närhetsmetoden, bland annat). Här är länken till en av artiklarna som är den enda jag läst: www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/artikel_964665.svd
Spännande, ska genast kolla upp. Monstret hälsar att hon för närvarande förespråkar schizometoden, hon är olika precis hela tiden. Just nu skriker hon så fort jag avlägsnar mig en meter, och så fort jag sitter bredvid så ler hon hela tiden.