Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Var tvungen att ta en kort paus för att svänga ihop en lunch :)
Lapinette - ser fram emot att få höra ALLT om er helg på franska fabulous-bröllopet. Hoppas också att du mår ok efter omständigheterna.
Zua - vill också höra om Alicia-konserten, gillar henne väldigt mycket men är sjukt dålig på att masa mig iväg på konserter.
Gemma - låter jobbigt med domningarna, bra att du kollar upp det. Er crêpesfrossa låter helt underbar, som du kanske minns tillhör jag inventarierna på Byn
När går dopet av stapeln?
förhoppningsis - blev det nån shopping efter det första misslyckandet?
Hej,
Är och har varit helt slut efter gården.
Det blev en rejäl utgång efter konserten.
Jag är kapabel till att läsa men inte till att skriva ;) just nu. Berättar mer om Alicia imorgon.
Kram på er.
hehe, bakis och skakis zua?! Krya på dig
Hej, hoppas era helger varit bra!
Gemma
Ibland har man dåliga dagar då man bara vill sälja sitt barn på e-bay. Det är då man behöver sina föräldrar som mest som lite avlastning... vi som inte har den förmånen får bita ihop med vetskapen om att det blir bättre igen. Finns det ingen möjlighet för er att ha en barnflicka eller liknande nån timme i veckan?
Hej på er! Tillbaka efter en sömnlös natt (onda, domnade armar mer än monstret) och en halv morgon på sjukhuset (varav 1,5h i taxi). Måste ta monstret med mig till sjukhuset men hon var som vanligt en sovande liten dröm. Multipel skleros är en het kandidat enligt läkaren, jag tror snarare att de många timmarna av ammande i en dålig ställning (tänk ostbåge) har gett upphov till klämda nerver. Jag börjar ikväll med en old school massage, mannen gick efter mycket övertalning med på att komma tidigt (19.45) så att jag kan slinka över gatan en timme innan kvällsmatningen. Den är i sin tur avgörande för om monstret låter oss sova eller ej. Hysteriskt monster = ingen sömn. Och sist mannen skulle mata med flaskan blev det just så, ingen sömn.
Sitter som ni hör i en rävsax av sömnbrist och dilemman. Måste tillbaka till sjukhuset flera gånger denna vecka för att utesluta diverse hemskheter, varje gång med monstret i bilstol.
Inser mer och mer vad man tar på sig med ett barn. Hon är jättesöt och bra och snäll men man kan ALDRIG prioritera bort sitt barn. Och mannen kan ALDRIG prioritera bort sitt arbete. Och just nu skulle jag såååå gärna ta hand om mig själv bättre, sova, simma, få massage. Men inget går något vidare.
Kram, G
förhoppningsis: Känslig fråga... Mannen säger som du - måste ha en ayi. Men jag har jättejättesvårt att förlika mig med att någon (kines) ska ta hand om henne. Det är jättesvårt med hygienen här för det första. Man måste kolla alla som tar hand om ens barn, att de inte har TBC eller hepatit B. Man tvättar inte händerna i samma utsträckning. Och man låter framför allt inte barnen vara i fred utan hojar och klappar i händerna oupphörligen. Monstret behöver leka själv och blir lätt övertrött. Hon är heller inte van att man skriker åt henne, mannen och jag har mjuka röster. Sen har jag ju en massa rutiner som måste följas av alla inblandade.
Med andra ord: Att hitta någon som tänker som en själv kräver arbete, tid och engagemang. Som jag ju inte har just nu. Så... vi får försöka lappa ihop våra scheman den här veckan och härda ut. Kanske vänder det typ... ikväll? Brukar ju göra det för mig, upp och ner, upp och ner.
Kan inte någon av er berätta om nåt KUL som ni har gjort?
In the meantime tröstar jag mig med superbra DVD-boxen Californication. Grabbig (som i one night stands och vulgär jargong) men lysande.
Call me crazy men jag tror att det kan vara det hårda greppet runt barnvagnsstyret en timme om dagen som ställt till det för mig. Man har ju liksom bara ett monster och man är rädd att hon ska rulla iväg genom den galna shanghainesiska trafiken, säkert är det ett undermedvetet järngrepp (trots säkerhetslinan runt armen). Annars blir det måhända en annan sors vagn för mig (MS = rullstol)? Vet ni om det finns några snygga förresten, lackröda kanske, och strömlinjeformade men med bra prestanda i alla vädertyper? Måste ha god förvaring också, för birkinväskan.
KUL = bröllop i Paris
DAGEN EFTER = mindre kul
IDAG TVÅ DAGAR EFTER = kom den hemska blödningen som skulle ha kommit för en vecka sen och jag sitter nätt och jämnt upp (det gör ont!!!)
Gemma - vad tror läkarna kan ha hänt med dina armar? Är det för att du bär på lilla fröken så mycket, typ tennisarm?