Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Gemma- Du är rolig! Jag kan inte sluta le när jag läser dina inlägg. Nej, det är verkligen inte illa med ett juicy ställ. Håller faktiskt med din man tycker att det är så osexigt med passiva människor.
Jag fick en inbjudan av Lars Wallin till ett modemingel han ska ha ikväll. Ska ta med mig min killkompis sedan ska vi gå och äta middag.
Funderar på att meddela Izunia på fejjan om den nya tråden..
Har inte hon åkt till St Anton än? *paus för att titta i FB* Nej, det står att hon åker om 2 dagar. Zea, kanske en god idé att tala om vart vi finns.
Nu har jag meddelat Iza.
Lappinette - Är du laddad inför bröllopet?
Zea - tyvärr inte jag alls laddad just nu pga att min IVF-process inte funkar som den ska. Sitter istället här och känner mig som ett nervvrak och inväntar att min mobil ska ringa. Lämnade blodprov imorse och min läkare ska ringa när han fått värdena. Sen blir det nog att springa dit i eftermiddag på en akuttid för att göra ultraljud. Hatar ovisshet...kanske det ser ok ut eller så har jag inte blivit nedreglerad som jag ska...och så är det förmodligen för jag borde rimligtvis ha fått en mensliknande blödning för några dagar sedan (vilket är ett tecken på att nedregleringen fungerat). Den sista och mest osannolika förklaringen är att jag är gravid. Min läkare undrade storögt igår när jag var där en snabbis...men nej, så kan det ju inte vara så jag sitter här och är orolig att det är något annat skit i tjejmagen som gör att saker inte sker som de ska.
Sorry, blev ett lång och jäkligt negativt inlägg.
Lapinette - Det klart som fan att du har rätt att vara arg/orolig. Det positiva i det hela är att du får svar snart. Jag har sagt det förut och kommer säkert säga det fler ggr. Du är en väldigt stark och cool kvinna. Detta är en av anledningar varför jag blir så förbannad när människor frågar mig och I gång på gång när vi ska ha barn om det inte är dags snart osv, osv.
Har valt att säga till min omgivning vad vi går igenom för att just slippa sådana där gliringar. Fattar inte att folk kan vara lite mer finkänsliga i denna fråga då det inte alls är självklart att man kan få barn.
Lapinette, låter SJUKT jobbigt hela processen. Tycker att du är jättejätteduktig som går igenom hela eländet en gång till. Att vara gravid och föda barn är easy pie, jämfört med vad du blir utsatt för, för att bli gravid. Hade verkligen ingen aning om hur tufft det är med IVF. Och ovisshet är så tärande. Jag menar.,,. jag var ju helt knäpp bara av att gå några dagar över tiden. Respekt till dig.
Gemma - har blivit knäpp varje månad de senaste 1,5 året...typ små förhoppningar om mensen är en dag sen. På den fronten har det blivit bättre, mer avslappnat sen vi började med IVF. Har istället inställningen "så klart skiten kommmer" för gravid kan jag ju inte vara. Denna IVF-omgång har jag varit mer cool, lugn och inte alls hetsat upp mig men bara därför så uppstår då denna komplikation. Jag har tagit för givet att glida igenom denna process lika enkelt och smärtfritt som den förra (nu pratar jag om det fysiska ...inte helvetet som man har psykiskt).
Som sagt, vi får se vad farbror doktorn säger idag. Bara så svårt att koncentrera mig på jobb just nu.
Lapinette - Nu försöker vi iförsig inte. Men om det skulle vara så att vi inte kunde och fick börja med IVF. Skulle vi nog också valt att berätta för folk i vår närhet.
Men jag menar att det finns ju faktiskt par (typ 80 %) som väljer att inte prata öppet om dessa beslut. Kan då inte omgivningen vara lite mer finkänsliga?!