Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Hej vänner! Har haft en lovande morgon, gymmat i en timme medan monstret surfat (man lägger en handduk på golvet och så får hon åla sig framåt barfota centimeter för centimeter medan hon skriker ilsket. Ju argare skrik, desto större kraft). Bäst av allt: Vaknade klockan sex, efter åtta timmars sömn! Visade sig att mannen varit uppe och matat TVÅ gånger utan att jag märkt något, och detta trots att jag bett honom väcka mig om det blev mer än ett pass.
"Jag tänkte att du behövde sova ut". Apropå riktigt fina presenter från ens man! Första gången sedan sju veckor som jag fått mer än sex timmars obruten sömn. Ni förstår inte hur skönt det känns.
Igår var jag hos kinesiska väninnan och åt äppelpaj med vaniljsås. Hennes man som är VD för ett större företag var som vanligt hemma... Och de frågade om jag ville låna deras driver i flott bil med skinnklädsel, men jag ville inte utnyttja deras godhet så jag framhärdade och åkte en timme i varje riktning i sunkig taxi utan bälte. Har f.ö. gett upp bältesprojektet och har numera barnstolen lös i baksätet, om det över huvud taget går att gräva fram ett bälte så är det otroligt smutsigt och i allmänhet för kort för att nå runt stolen (som är den minsta på marknaden!)
Hennes man hade handlat mina vitaminer och monstrets salva på businesstrip i Sverige. Deras fyra månader gamla dotter var lika ljuvligt kvittrande glad som alltid (detta är alltså bebisen som började sova igenom hela natten vid två månaders ålder och ALDRIG skriker, hon bara kvittrar och leker med sina händer tills någon kommer och plockar upp henne ur sängen, aaaaargh! I gengäld är hon väldigt lat och tjock, vill absolut inte ligga på mage eller röra sig mer än nödvändigt. I motsats till mitt envisa, ilskna lilla monster. Tröstar mig också med att undersökningar visar att de snälla, tysta bebisarna är de som först svälter ihjäl i händelse av kris, medan de högröstade (som min lilla operasångerska) får mat allra först.
Nu har jag druckit upp min cappuccino och käkat klart fruktfat + omelettmacka och ska snart pallra mig ut i det brundaskiga vädret för att möta en väninna för morgonpromenad i toxisk miljö. Trist att solen flytt sin kos; i gengäld har monstret börjat le som en liten tok mot mig hela tiden, utom när hon får tokiga skrikutbrott (mest vid läggdags).
Neeej! Nu spydde hon monsterslem över mitt nya juicyställ. Vilket bara ytterligare understryker vikten av att man skaffar MÅNGA. Nästa gång blir det ett i färgen "lady muck", petroliumblått. Skitsnyggt. Men det finaste är mitt djupt bordeauxfärgade.
Förhoppningsis, om babycocktail: Faktiskt är det nästan bara jag som dricker här, mer än småsnuttar. Det hör inte till vanligheterna att man dricker ett glas champagne i veckan, ibland mer, under graviditeten. Skillnaden är kanske främst att barnmorskan och läkarna säger att det bara är att dricka på och njuta av livet (de tycker att vi västerlänningar oroar oss för mycket, några andra problem har vi typ inte) samt att omgivningen inte fördömer (expattarna menar jag alltså) eftersom vi ändå är så uppenbart kulturellt olika allihop.
Nu ska jag gå och kränga på mig något annat, utan kräksfläckar. Kram!
Och Majs, sååå kul att höra från dig och grattis till lillan! Tjej eller kille? Hur gammal?
PS: Jag minns också Tjena Alla Monsterdiggare, tack för att du påminde mig!
Hej igen! Dopet blir i nordvästskåne vid havet, hos mamma och pappa. Vi tänkte köra traditionellt förmiddagsdop i den lilla medeltidskyrka där jag firat alla mina skolavslutningar (vilket oftast innebar att jag spelade Wilhelm Petterson Bergers "sommarsång" på piano); prästen blir förhoppningsvis en knappt trettioårig tjej som mina föräldrar (som konverterat från katolicismen, de är ju invandrare från östeuropa ni minns) gillar jättemycket och i det här fallet är det ju pappa som bestämmer hehe. Ja, sen blir det mingel, tal och champagne i föräldrarnas trädgård invid dammen och promenad bort till en mysig restaurang i närheten för lunch.
Mannen föreslog eftermiddagsdop på lördagen, med efterföljande middag och party, fast det dissade jag på grund av den väldiga mängd småbarn som kommer att vara med (med vidhängande trötta föräldrar).
Solen strålar över ett vårfint Saltsjöbaden och fåglarna kvittrar! Mannen är sjuk men gick till jobbet ändå i morse, hoppas han piggar på sig till helgen.
Lapinette
håller alla tummar och tår för dig!
Du vet väl att när man packar och bara ska ha handbagage har man rätt att ha en handväska också, den får vara nästan hur stor som hellst så länge den inte är större än max storlek för handbabage. Jag har en speciell handväska för sådana tillfällen.
Ha det jättebra i Paris!
Izunia
Åk försiktigt och ha en bra resa!
Zua
Det lät som en trevlig kväll i mina öron! Vad var det för fel på själva minglet då?
Gemma
Det är sånna saker som betyder så mycket! När vi sover här ute så fick jag den sköna sängen utan ett ord osv. 8 timmars sömn då är du laddad inför helgen antar jag.
Nej det är lustigt det där, räknar man på hur många promille man får ut i blodet/mjölken av ett glas vin inser man att det ju verkligen inte är någonting. Räknar man lite krasst så borde det inte ens vara farligt för barnet om man super sig medvetslös och har 3-4 promille. Alkoholmässigt för barnet alltså. Något annat är däremot risken att man tappar barnet eller på annat sätt riskerar dess hälsa.
Vad det gäller restaurangbesök så är det ju han som brukar betala men överraskning kan jag inte kalla det då vi oftast enas om att gå ut och äta.
Lapinette, jag vågar inte tro på det än. Så jag utgår från att det inte blir nåt. Sån är jag... för att undvika besvikelse. Kram...
Förhoppningsis: Mannen är bra på komplimanger och presenter men lite sämre på att överraska mig. Tror att han är rädd för att jag inte ska bli nöjd så han safear och kollar med mig först. Vis av erfarenheten. Blommor är han numera superbra på, men det tog sina modiga fem år (sisådär) innan han köpte den första buketten till mig.
Jag är bra på allt ovanstående, inklusive blommor. Och så gör jag ju middag varje dag vilket i sig är en överraskning. Går också alltsom oftast en sväng till Paul eller nåt chocolaterie och köper dessert till honom. Men det han gillar bäst är tidsödande grejer som jag ritat eller broderat, typ julkalendern. Dessvärre blir det inte mycket tid numera.
Det är underbart fint väder ute!!! å ja sitter fast på mitt kontor ÖÖÖrk, vill ut!!
Bekännelse:) Käkat Ben & Jerrys glass till midda å kvällsmat igår..Urgott!! Perfekt till en bra bok:) Dock inte speciellt nyttigt.
Juicy coutor!! va ä dé?
Majs!! grattis till lillbebisen, blir jättebebissugen!!
Bekännelse 1. jag drömde om mitt ex. Värdens hemskaste dröm han och hans nya tjej kom till bröllopet och förstörde allt... *urs*
Bekännelse 2. Jag tror jag har någon form av ätstörningar jag äter bara en gång om dagen. Inte bra.
Bekännelse 3. Jag hatar redan med nya jobb och jag har inte börjat än. Måste hitta något annat.
agni
Juicy Coutor= är ett klädmärke i usa. Men Juicy kan stå för något annat inom porrvärden har jag för mig.
TACK! nu vet jag :)
T och P
Drygt mé jobb som ä trist:( särskilt med tanke på att du kommer att spendera största delen av din vardag doing it!
(Är själv ny på jobb som är skkeeettrist!! mest på g att jag inte får flytta ihop mé min m2b, för där finns inga jobb för mej)!
Tycker det där med matsituation är så hypat, Vadå!! Alla äter inte på samma vis..behöver inte betyda nåt...såvida man inte ä döhungrig å går å svälter sig förstås:)
Gemma - Vilket fint dop monstret kommer att få.
Förhoppningsis - Kvällen var urtrevlig! Men människorna på LW minglet var ganska mossiga. Det var därför vi valde att gå vidare och fick en bra kväll.
Min man är väldigt bra på att ge presenter och komplimanger och på att överraska mig. Men när det kommer till presenter i klädväg så har vi oftast sett det ihop. Ibland vågar jag knappt nämna något till honom om saker jag skulle vilja ha för då går han och köper de till mig. Jag får även höra varje dag hur bra och vacker jag är. Själv är jag bra på att överraska och på att ge komplimanger.
Ikväll ska vi gå ut och äta. Imorgon ska vi se Alicia Keys.
Nej, nu måste jag iväg på lunch.
agni
får man fråga vad det är du jobbar med?
jag ska börja med att jobba i hemmtjänsten. Och nu i helgen som var gjorde jag ett lyfft på jobbet (jobbar inom vården på ett boende)och ryggen tog stryck. Så nu har jag ont, men det kommer till och från och jag har en rygg skada. så nu måste jag nog sadla om tror jag.
bra att det finns fler som äter lustigt än jag.... *ler*