• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Amelle

Förresten Rosen, såg i en piontråd att du också hade denna underbara blomma i buketten. Vilken färg och var det andra blommor inblandade? Mannen kanske får ha en (liten) pion som knapphålsblomma, tror du att det skulle funka för mig att ha en på sidan i håret? Ska ha en slags knut och vill gärna ha en blomma också.

• Izunia

Zua vilken underbar helg du verkar ha haft. Jag vill genast tillbaka till NY!

Förhoppningsis... jag kunde inte se några bilder där du såg tjock ut.. men sånt känner man bäst själv. Jag hade inte tagit några drastiska åtgärder som sedan är svåra att hålla fast vid, utan bara skippa bröd och lite kolhydrater och träna lagom. Det räcker långt.

Orange är en av mina favoritfärger (efter grön). Själv gillar jag inte heller blått men köpte ju en kornblå klänning i NY till ett bröllop i sommar... som jag valde framför en likadan i orange.. modigt för att vara mig!

Själv grät jag heller inget på bröllopsdan. Jag log och skrattade hela vägen upp till altaret och fortsatte hela dan. Det enda jag påminde mig själv var att ta in alla intryck! Så jag stod och fokuserade på alla detaljer i kyrkan! mannen.. han grät en skvätt. Dock blev jag tårögd när svärfar höll tal..

Jag har precis avslutat mitt förlossningsbrev som jag ska ge till barnmorskan när jag ska föda. Kändes helt overkligt att jag har skrivit nåt sånt.. nu är det verklighet liksom....

• Originalrosen

Amelle,
    Maken beställde en bukett av enbart ljuvligt doftande pioner - helt galet och alldeles underbart!

Funderar på detta med en liten pion i håret, jag undrar det? De är ganska tunga och glider nog lätt på sned. Sedan öppnar de sig under dagens gång och blir bara ljuvligare.

Maken hade orange slips som var supersnygg till hans beige, brun och guldspräckliga kavaj. Låter det konstigt? Den var ursnygg, snyggaste kavajen jag sett och allt annat än strikt.

Själv hade jag en klänning i råsiden som skimrade i guld/orange/rött beroende på hur ljuset föll.

Izunia,
    Jag grät inte heller på bröllopsdagen, jag var bara glad och lycklig och blev aldrig så där rörd. Mitt fokus var nog på maken hela dagen - och vovven.

• Lapinette

Min väninnas make hade orangefärgad slips på deras bröllop vilket matchade hennes hårfärg och brudbukett. Supersnyggt! Tycker i princip att nästan alla färger är tillåtna bara man använder dem med finess.

• Originalrosen

*gapskrattar*

amelle, snacka om att du och jag har gått över ån efter vatten! Ser du min avatar? Det är ett fragment av brudbuketten...

• zua

Mer färg åt folket ;)

Orginalrosen - Låter som om du och din var hur snygga som helst på ert bröllop!!

Jag hade svårt att hålla mig från tårar. När bror stod uppe på läktaren och tittade ner på oss och vi tittade upp på honom och han sjöng låtarna Jag elsker dig av Grieg och Panis Angelicius..Ja,då brast de.

• Gemma

Mmm bröllopsmys. Manhattanväninnan och jag satt och kollade i vårt feta album i trädgården härom dagen, drack cappuccino och mindes - i alla fall jag. Eftersom hon är designer kände hon genast igen att min klänning var en Monique Lhuillier och hon blev chockerad och imponerad när jag berättade att den fått smaka på saxen, efteråt.

Ser fram emot att se hennes egna bilder som lär vara betydligt mer utflippade. Vår bröllop var ju rätt stilfullt, trots fylleblickarna.

Förhoppningsis: Förstår känslan. Tror kanske delvis att det hänger ihop med att man, faktiskt, blir äldre och måste fundera över sin livsföring. Själv brukar jag aldrig förbjuda mig saker, däremot ransonera. Och bara ordet "rasa i vikt" får mig genast att tänka följdtanken: "därefter rasa UPP i vikt, med bonuskilon." Så bäst resultat når du nog om du inte sätter någon definitiv deadline. På sommaren känner man sig f.ö. snygg ändå oavsett vad ;)
    Försök kartlägga vad du förändrat på sistone. Visst kan det vara minskad träning, men faktum är att motion bränner mindre än vad man tror. Troligare är att du gjort nåt av följande: Stresskäkat smörgåsar som man blir tjock men inte mätt av (knäckebröd är ett umärkt transportmedel för smör och ost), att kontoret dukar fram en vetelängd varje eftermiddag (som ändå inte är så god), att du inte har tid att sitta ner och äta en ordentlig middag varje kväll (eller är för trött) och lassar in ett berg av pasta istället, att det slunkit ner mer fler cocktails än vanligt, att du bytt din dagliga cappuccino mot en vaniljlatte... ja du hajjar, nåt åt det hållet. Bara du vet. Kan också vara så att du ökat storleken på dina portioner. Självklart är det bäst om man kan träna 4 ggr i veckan eller i alla fall promenera, men för många är det där så himla svårt att få ihop. Jag skulle personligen aldrig bortprioritera träningen för något i hela världen, utom sjukdom, men de flesta tycker att det är jobbigt att gå på gym. Vet inte hur det är för dig.

Men nu är jag SÅ förkyld! Det suger något alldeles oerhört. Behöver sova men det är svårt när man är blockerad i näsan och har jättejätteont i halsen. Till råga på allt har min monsterbaby gått och blivit, eeeeh, morgonpigg. Vid 6-tiden, ögonblicket efter att dörren slagit igen och mannen gått, passar hon med osviklig timing på att öva sin sopran. "iiiiiiiiiiih! eaoooooaaaaaiiiiih!" Låter det i babymonitorn, tror ni att man kan sova då? Efter ungefär en halvtimme brukar hon somna om men det lär ju inte jag kunna, för jag vet, eller misstänker, att om ytterligare en halvtimme sätter enmanskören igång igen. Jaja, det var i alla fall härligt så länge det varade. I vanlig ordning får jag offra kvällssamvaron och gå och lägga mig vid nio. Sömnen är helig.
    Idag skiner i alla fall solen och oavsett hur pissigt jag mår tänker jag i alla fall gå bort till favvouteserveringen och bjuda mig själv - och dottern - på lunch. Vi gick en minipromenad igår också, bort till Starbucks, där vi bondade lite. Hade med hennes fina tygbok som hon kan bläddra i utan att skära sina fingrar (böcker och tidningar är hennes allt överskuggande intresse), drack en jättecappuccino och bar runt henne så att hon fick kolla på sin favoritväggmålning, med massa rött. Promenerade sedan bort till PAUL med monstret sovande i babybjörnen (still can't get over att hon gillar den!!) och köpte en bit blåbärspaj till mannen, som jag självklart satte i mig en stor bit av när det väl kom till kritan. Tidigare på morgonen hade jag varit på tygmarknaden och plockat om mina två omsydda toppar från Shopbop, en T-bags och en Lily Notan, sjukt snygga nu till mina nya sjuttiotalsjeans, ja och plus ett gäng amningstoppar i regnbågens alla färger à 50 kronor. Testade också en ny sömmerska men det var ett misstag, liksom... vem som är vid sina sinnes fulla bruk syr en stretchtop med icke-stretchig raksöm? Det sa ju bara "ritsch!" när jag tog den på mig. Så nu måste jag såklart tillbaka IGEN och få mina omgjorda toppar. Ska försöka passa på imorgon när mannen har massagekurs med monstret (present från mig).

Hur mår ni andra? Kram, G

• Gemma

Zua, har du möjligtvis en bild på din nya väska? Älskar miu miu! Ska också omgående lägga in en bild på monstret i sin nya kimono-body från Lucky Wang, med hans och greta-motiv, i fotoalbumet på facebook. Kram, G (lunch-stinn)

• Gemma

Amelle, håller med - din blombukett låter väldigt maffig och somrig, med pioner. Lyckliga du som har det roliga framför dig.

Svar på tråden Bekännelser