Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Lapinette
Grattis på födelsedagen. Tror du att mannen har följt dina önskemål om att inte få presenter eller tror du att du får något ändå ikväll? Man kan ju alltd få något litet och symboliskt. (nu menar jag inte diamanter, även om det garanterat är litet och symboliskt)
Gemma
Kineserna låter helt hemska! Jag som tyckte att Amerikanerna var riktigt taskiga mot Hawaiianerna som garnaterat behandlas som en lägre stående sorts människor.
Tråkigt med de för små mössorna, nu kanke det blir perfekta presenter till yngre barn i kompiskretsen.
Nya pontus är väldigt avslappnad, gillar deras drinkar och biblioteksdelen. Var på Kungsholmen härromdagen och drack lite vin, väldigt trevligt. Pontus by the sea har jag däremot inte varit på sen förra sommaren tror jag.
I morgon ska vi på ettårs kalas efter jobbet så det blir att akutköpa present på lunchen. Funderar på att starta en ordentlig boksamlig åt barnet med klassikerna. Öka på den till jul och till födelsedagen varje år.
Gemma - Hehe, du är rolig du!
Lapinette - Jag grattade dig på FB! Grattis igen ;) Jättefin färg på väskan. Jag tror inte att ni kommer bli missnöjda på Lux.
Att Kineser ska vara rasister.. Jag som själv är långt ifrån ljushyad var ju där i 1 månad. Visst dom säljer krämer för att få ljus hy osv. Man får även tänka på att många delar av världen är folk outbildade och inte alls beresta( eller rättare sagt inte satt sin fot utanför sin by). När jag var där blev jag förvisso behandlad som en "rockstjärna".
Även de landet jag kommer ursprungligen ifrån finns de vissa av de outbildade som tycker att den vita rasen är så ful och att de ser ut som grisar.Väldigt sorgligt!
Men man får även tänka på att väldigt många är analfabeter.Vad jänkarnas ursäkt är..har jag fortfarande inte förstått mig på.
förhoppning - ha, ha ...litet och symboliskt och så går tankarna automatisk över på diamanter! Nej, det blir ingen present för han avslöjade i helgen vad han valde mellan, något litet och symboliskt som antingen ett armband eller en ipod och jag sa nej tack.
Däremot kom ett jätteblomsterbud hit till jobbet idag. En otroligt vacker orkide i en kruka med stenar och så en liten kaktus. Jättevackra! De är från min svärmor men jag är övertygad om att maken har ett finger med i spelet eftersom kortet är skrivet halvt på engelska.
Gemma
Oj vilken underbar kimono! Får jag fråga var du hittat dem? Vet att du skrev det tidigare, tror du fått dem men jag hoppas att du vet hur man får tag i en. Skulle vara den perfekta presenten till väninnans dotter.
Nu är vårt sovrum äntligen nästan klart! Fick en byrå hemkörd idag. Sänggaveln är på plats, dängen som vi spontanköpte förra söndagen är på ingång och kommer troligen om någon vecka. Superskönt! Tjejen i sängaffären trodde vi var knäppa som bara gick rakt in i affären, pekade på en säng och sa att vi vill ha den där. Hon viste inte att vi provat tidigare och funderat lite på saken, sen kom ett jättebra erbjudande så vi slog till. Köp säng och få bäddmadrassen på köpet, jag kan absolut göra roligare saker för 8-9000 kr än att lägga dem på en bäddmadrass.
Lapinette + alla
Erkänn att det inte bara är jag som tänker på diamater när man pratar om litet och symboliskt?
Berätta om Lux när ni varit där, funderar på att fira vår 1 åriga förlovningsdag där, vi åt förlovningsmiddag där för snart ett år sedan.
Gemma
Du frågade tidigare om vädret i Sthlm. Det är minst sagt växlande. Idag var det 10 grader och mulet, lite solglimtar, ett par regnskurar och nu lite sol igen. Igår var det 6 grader ute vid 19 tiden men härrom veckan var det en bit över 20.
Grattis grattis Lapinette! Hoppas din stora dag varit till belåtenhet. Lux skulle jag jättegärna testa så det ska bli kul att höra din recension sedan.
Gillar ju Pontus atmosfär, men denna gången var maten inte en sådan där fullträff som sist. Särskilt mannens rabarberefterrätt var en besvikelse, och det tyckte även bordsgrannarna för jag hörde att de klagade till kyparen. Huvudrätten var bra, men inte WOW. Egentligen hade vi tänkt testa nya Zink (gamla Sophies) där maten ska vara grym, men det var helt fullbokat.
Åh Gemma, jag skulle också vilja veta om det går att få tag i dessa ljuvliga bebiskimonos någonstans?
förhoppning - vad blev det för säng och sänggavel? Jag drömmer om en jättesäng som är riktigt hög och fylld av fluffiga duntäcken och kuddar.
Hej igen! Jag beställde från www.luckywang.com via min manhattanväninna (som skänkte den ena, den med sagomotiv, för den är från förra höstens kollektion). Sedan skickade hon via sin mamma så att vi slapp tull och frakt. Hade jag bott i Sverige, då skulle jag ändå bo i USA för priserna är mycket bättre, likaså utbudet. De är perfekta presenter för man lär få dem i sushilådor (dock inte min sakura rice kimono).
Funderar på att köpa versailles-klänningen till monstret som hon ska ha på dopet, minglet och middagen, vad tror ni om det? Mannen är för! Och pssst... han har blivit kallad på anställningsinintervju hos det absolut creddigaste konsultbolag som finns, i Paris! Är så glad för hans skull för det har alltid varit en dröm för honom att jobba just där. Och ni vet ju hur han är, urduktig och lojal men såå skraj för att ta för sig (vilket delvis beror på hans arbetarklassbakgrund, tror jag). Förra veckan skickade han en ansökan som jag piffade till med lite Gemma-humor, typ "well, you are the best, simply. And even though I can't guarantee that the same is true for me, I sincerely hope you want to meet me and find out for yourself." Och det ville de! Antar att det är SJUK konkurrens och OM OM OM han skulle få det så är det väl typ gräva pipelines i yttre Rumänien i åtta år som gäller, eller nåt. Men det är ändå en bra början på söka jobb-karriären.
Men nu tillbaka till riktigt viktiga ting: Kimonos. I Sverige finns enstaka kimonos (men inte bodysarna, som jag personligen tycker är sötast) hos bl a
www.pixiekids.se/
smallkids.jetshop.se/
www.russinnet.se
www.harmonibarn.se
Jag har lagt in en bild på monstret i sin kimono på facebook också, det är den absolut sötaste bild jag har på henne!
A little word of warning bara: De är såklart små i storlekarna. Om ni köper till nyfödd: Köp 3 månader. Monstret, som fyller fyra månader idag, har 6 månader.
Idag är det åter sol. Sov åtta och en halv timme, nytt rekord! Monstret vaknade bara en gång, vid 5, för att äta, och sen var hon svårväckt nu vid åtta. Ayin kommer inte så jag har henne alldeles för mig själv, funderar över vad vi ska välja för mysiga tjejaktiviteter idag. Pedikyr kanske... det var ett tag sedan och mina white trash-rosa naglar känns sådär fräscha, nu. Kafé, definitivt. Men min självvalda karantän fortsätter någon dag till, för väninnornas trygghets skull.
Kineser är rasister av många skäl. Dels har de blivit illa tilltygade av bl a grymma japaner, historiskt sett. Dels läser de otroligt mycket skit i tidningarna, vilket snarare får en att förundras över att de trots allt är så vänliga mot oss utlänningar. Alltså fortfarande är det nästan BARA elände som skildras, så fort det handlar om utlandet. Och det kan vara hur irrelevanta saker som helst, typ "man i Norge svalde sin hunds tuggben och kvävdes". Viktigast är att bilden av Kina som paradiset på jorden, upprätthålls till varje pris. Ytterligare en anledning är att det är ett fattigt, eftersatt land och i sådana hittar man ofta grov rasism mot dem som har mindre pengar än en själv, gay-hets, sexism, dålig status för djur... ja, ni fattar. Det tycks sorgligt nog krävas materiell och andlig välfärd för att man ska ha råd att bry sig om minoriteter. Inte alltid men ofta. Sen tycker jag själv att mina egna, välutbildade kinesiska väninnor kan se ner väldigt mycket på t ex sina ayier. Men jag kanske är naiv och låter dem härja lite väl mycket ibland. Det är inte bara snällt, det skapar osäkerhet hos oss alla. Puh, svårt att vara "chef". Ska i alla fall sätta ner foten nästa gång gammelayin säger något rasistiskt eller ovidkommande om den yngre.
Kram, G
hehe menade att, hade jag bott i Sverige, då skulle jag ändå beställa från USA.